desember 03, 2024, 23:06:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sekstifemmer'n  (Lest 41780 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« på: februar 21, 2014, 19:08:18 pm »

Bilen har vært i mitt eie ca to år. Solid bil med lite rust og orginal lakk med ett snev av patina . Looken på bilen er litt oldschool, planen er å holde den mest mulig i den looken men gjøre den litt friskere .
Har også lyst til å dra noen drag på årets scc , så da må det større motor til !

1300 motoren er ute og en 1915 skal inn. 1300s kasse skal også inn ganske snart.
Hittil har det vært demontering av kasse ol. Litt rust har blitt oppdaget på venstre kanal men det skal gå fint å fikse.

Akkurat nå ventes en hel del deler fra Hotshop . Disse kommer rett over helga , så da kan montering å det morsomme starte !

* image.jpg (71.91 KB. 574x430 - vist 834 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1 på: februar 21, 2014, 19:41:34 pm »

Kul bil og en god plan Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: februar 21, 2014, 20:27:33 pm »

Takk Holmsen  Glad


* image.jpg (44.26 KB. 450x600 - vist 763 ganger.)


Godt med gasskanon om vinteren! Fikk den dog til å virke først idag da.. Gliser

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: februar 21, 2014, 20:40:05 pm »

Litt flere bilder fra vinterens "strabaser"


* image.jpg (78.34 KB. 568x426 - vist 778 ganger.)
ut med gammel kasse , strevde litt med låse shimsen men med justering på nebbtanga kom akslingene ut lett som bare det!


* image.jpg (87.98 KB. 580x435 - vist 687 ganger.)

"Ny" kasse , 1300s , nesekon skal renses og foringer skiftes. Jada, vi bruker det vi har rundt oss !

« Siste redigering: februar 21, 2014, 20:43:21 pm av P-Wolf » Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #4 på: februar 21, 2014, 20:45:51 pm »


* image.jpg (86.48 KB. 574x430 - vist 759 ganger.)


1915 motoren skal få ett glasspack annlegg .digg.


* image.jpg (41.48 KB. 246x480 - vist 688 ganger.)
dette er Anders aka aWolf.

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #5 på: februar 21, 2014, 20:47:06 pm »

Neida.. Dette er aWolf  Osteaktig


* image.jpg (45.33 KB. 450x600 - vist 747 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #6 på: februar 22, 2014, 20:56:13 pm »

Mtp akslinger : burde jeg oppgradere eller går det fint med de orginale ? Mtp litt drag kjøring.. Noen råd?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 22, 2014, 21:57:05 pm »

Mtp akslinger : burde jeg oppgradere eller går det fint med de orginale ? Mtp litt drag kjøring.. Noen råd?

Kommer an på effekt, grep, clutch osv.osv.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #8 på: februar 23, 2014, 11:44:34 am »

Mtp akslinger : burde jeg oppgradere eller går det fint med de orginale ? Mtp litt drag kjøring.. Noen råd?

Kommer an på effekt, grep, clutch osv.osv.



Orginal clutch, vanlige dekk og ca 100 hk ( har jeg blitt fortalt)
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 23, 2014, 12:23:53 pm »

Mtp akslinger : burde jeg oppgradere eller går det fint med de orginale ? Mtp litt drag kjøring.. Noen råd?

Kommer an på effekt, grep, clutch osv.osv.



Orginal clutch, vanlige dekk og ca 100 hk ( har jeg blitt fortalt)

Da holder det nok fint med orginale aksler.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #10 på: februar 23, 2014, 12:52:54 pm »

Mtp akslinger : burde jeg oppgradere eller går det fint med de orginale ? Mtp litt drag kjøring.. Noen råd?

Kommer an på effekt, grep, clutch osv.osv.



Takk  Glad
Orginal clutch, vanlige dekk og ca 100 hk ( har jeg blitt fortalt)

Da holder det nok fint med orginale aksler.
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #11 på: februar 26, 2014, 17:51:40 pm »

Skal igang med å skifte foringen i nesekonet på girkassen, før jeg begynne å klundre lurer jeg bare på om det er noen spesiel måte dette skal gjøres, eller er det bare å banke, vri å banne til den er ute?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #12 på: februar 26, 2014, 18:02:08 pm »

Liker planene og stuket på bilen, tøff look Glad
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #13 på: februar 26, 2014, 20:54:48 pm »

Liker planene og stuket på bilen, tøff look Glad

Takk  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #14 på: mars 02, 2014, 23:43:49 pm »

Fikk på plass akslinger , men jeg synes de fikk så liten beveglighet. Som det vises på bildet så er venstre aksling vesentlig høyere opp enn høyre siden. På høyre siden sliter jeg også med å få festet låsesjimsen skikkelig, den vil ikke i sporet sitt virker det som, mens på venstre siden gikk det greit.

Hva gjør jeg feil ??


* image.jpg (49.96 KB. 450x600 - vist 661 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: mars 03, 2014, 02:33:11 am »

ligger fulcrum platene som dei skal? dei har lett for å gli ut av posisjon, monter da saman så dei står rett opp, då går da nok lettare. samt planethjula vannrett og ut til kvar si sida
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #16 på: mars 03, 2014, 12:42:34 pm »

ligger fulcrum platene som dei skal? dei har lett for å gli ut av posisjon, monter da saman så dei står rett opp, då går da nok lettare. samt planethjula vannrett og ut til kvar si sida

Ja slet litt med de to platene, men skal ta ut alt igjen imorgen . Men planethjula?? Hjelp meg litt på vei .. ? Hæ
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #17 på: mars 03, 2014, 20:47:39 pm »

eg tenker på dei to små dreva du ser inni diffrensialen når du hadde ut akslingane med solhjul(drevet på akslingane)

står akslingen til planethjula i diffrensialen, ikkje vannrett kan drevene skli saman, mot kvarandre på akslingen, sånn at solhjulet ikkje går skikkelig inni. du finn ut av da, ikkje noko heksakunst.
pass på at platene mellom aksling og solhjul ligg som dei skal. bruk ein fing inn frå baksida på solhjulet for å holda dei rett og monter med akslingens spade vertikalt
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #18 på: mars 03, 2014, 20:54:56 pm »

eg tenker på dei to små dreva du ser inni diffrensialen når du hadde ut akslingane med solhjul(drevet på akslingane)

står akslingen til planethjula i diffrensialen, ikkje vannrett kan drevene skli saman, mot kvarandre på akslingen, sånn at solhjulet ikkje går skikkelig inni. du finn ut av da, ikkje noko heksakunst.
pass på at platene mellom aksling og solhjul ligg som dei skal. bruk ein fing inn frå baksida på solhjulet for å holda dei rett og monter med akslingens spade vertikalt

Takk Tistlo  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #19 på: mars 24, 2014, 12:31:24 pm »

Akslinger endelig riktig montert  Glad takk for tips!
Nytt utløserlager klikket lett på plass , så er det bare å få montert kassa i bilen før overhaling av bremser.
Hjullager ser bra ut, men var veldig tørre så må fete de opp igjen  Glad


* image.jpg (101.48 KB. 622x466 - vist 614 ganger.)


* image.jpg (93.67 KB. 598x448 - vist 581 ganger.)


Sesongen er rett rundt hjørnet så det er bare å henge i stroppen!

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #20 på: mars 24, 2014, 21:12:45 pm »

Skal montere ferdig bakstilling imorgen, mtp hjul lagerene, skal de klemmes inn på akselen og inn i åpningen på akselrøret, eller blir det klemt naturlig på plass når alt blir skrudd sammen igjen(bremse skjold etc..) nå så er lageret presset inn på akselen forbi rillene inn mot akselrøret.

Noe spes jeg må tenke på i forhold til dette?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #21 på: mars 25, 2014, 22:30:43 pm »

Endelig så er girkassen på plass igjen!  Glad
Neste punkt er bremser!

Kan noen bare peke meg i riktig rettning ang hvor mye lagerene skal presses inn?? Litt redd for å gjøre noe feil da vett  Blunker


* image.jpg (41.56 KB. 450x600 - vist 571 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #22 på: mars 27, 2014, 00:59:33 am »

når du er sikker på at aksling og røyr står på rett plass(virkar sånn) so finn du eit passlig røyr som går rundt akslingen og passar fint mot inner-ringen på lageret. dunk inn med ein hammar til da ikkje går lengre, og thats it. so monterer du på bakplate,o-ringer,pakningar og lagerhus med ny simring,shims etc etc hugs å ikkje tetta dreneringshol i lagerhus med pakningslim vist du bruker da
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #23 på: mars 27, 2014, 15:34:41 pm »

når du er sikker på at aksling og røyr står på rett plass(virkar sånn) so finn du eit passlig røyr som går rundt akslingen og passar fint mot inner-ringen på lageret. dunk inn med ein hammar til da ikkje går lengre, og thats it. so monterer du på bakplate,o-ringer,pakningar og lagerhus med ny simring,shims etc etc hugs å ikkje tetta dreneringshol i lagerhus med pakningslim vist du bruker da

Da er det som jeg trodde, tusen takk , igjen Tistlo  Glad

Bestillte nye lager fra hotshop igår, så da blir det monteringen ferdig til uka  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #24 på: april 01, 2014, 19:52:33 pm »

Da motoren snart skal i bil skal turteller og litt diverse legges opp, jeg vil også få på plass oljetempmåler.
Har litt vdo liggende fra før( turteller, klokke etc) å tenkte en vdo måler vil gjøre seg.

Det enkleste er vel en peilepinne føler, men den er vel ikke helt nøyaktig slik jeg har skjønt det. Men vil en annen løsning innebære åpning av motor?


http://hotshop.as/index.php/component/hikashop/produkt/8767-vdo-oljetemp-giver-peilepinne?Itemid=653

http://hotshop.as/index.php/component/hikashop/produkt/8133-vdo-oljetempmaler-150-52mm?Itemid=653
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2096
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #25 på: april 01, 2014, 22:38:12 pm »

Bytt ut bolt for oljeskift,du får den med føler.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #26 på: april 02, 2014, 09:05:18 am »

når du er sikker på at aksling og røyr står på rett plass(virkar sånn) so finn du eit passlig røyr som går rundt akslingen og passar fint mot inner-ringen på lageret. dunk inn med ein hammar til da ikkje går lengre, og thats it. so monterer du på bakplate,o-ringer,pakningar og lagerhus med ny simring,shims etc etc hugs å ikkje tetta dreneringshol i lagerhus med pakningslim vist du bruker da

Dette gjorde jeg også, fungerer superfint.
Her er en fin guide med bilder om du er i tvil på rekkefølge
Forøvrig en super tråd!!!
« Siste redigering: april 02, 2014, 09:10:45 am av flatfour » Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #27 på: april 02, 2014, 10:51:33 am »

når du er sikker på at aksling og røyr står på rett plass(virkar sånn) so finn du eit passlig røyr som går rundt akslingen og passar fint mot inner-ringen på lageret. dunk inn med ein hammar til da ikkje går lengre, og thats it. so monterer du på bakplate,o-ringer,pakningar og lagerhus med ny simring,shims etc etc hugs å ikkje tetta dreneringshol i lagerhus med pakningslim vist du bruker da

Dette gjorde jeg også, fungerer superfint.
Her er en fin guide med bilder om du er i tvil på rekkefølge
Forøvrig en super tråd!!!



Mange takk! Den linken din var genial !!
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #28 på: april 02, 2014, 23:04:06 pm »

Da jeg skulle ha på nye pakninger etter å montert hjulager ikveld , altså mellom skjold og akselrør , så var pakningene for små . Settet ble bestillt fra Unneberg av merket sabo. Mente jeg bestillte til svingaksel også.. Anyways...

Diameteren var ikke stor nok. Dritt...


* image.jpg (45 KB. 640x369 - vist 529 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #29 på: april 02, 2014, 23:23:27 pm »

Hadde samme problem. Jeg klipte til pakingen. Skal de være sånn eller er det feil størrelse?
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!