april 24, 2024, 23:49:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forsikring av dragracebil  (Lest 2447 ganger)
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« på: mars 04, 2014, 07:59:25 am »

Hei Glad
Noen som har fått forsikret dragrace bilen sin?.. verdiforsikret,brann,tyveri....
(bil uten skilter og rammenr)

mvh
Espen
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: mars 04, 2014, 08:46:30 am »

Når den står i garasjen er den vel innbo?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: mars 04, 2014, 10:12:47 am »

Jeg ville ringt forsikringsselskapet mitt og sørget for at evt. utbetaling sto i henhold til verdi og at den faktisk var dekket av innbo.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 04, 2014, 11:39:09 am »

Jeg sleit med dette for noen år siden med IF. Og løsningen ble at de ikke ville forsikre den. Ville kun ha brann og tyveri når bilen sto inne på verkstedet. Og regnet med at innboforsikringen ville dekke over dette. Men den gang ei. En bil er en bil uansett og den står på bukker uten hjul var If's konklusjon. Å kunne derfor kun forsikres om den var registrert og godkjent med alle ombygginger.

Mulig dette har endret seg med årene da det nå har blitt en hel del biler på lisens rundt om.
Loggført

Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #4 på: mars 04, 2014, 19:45:12 pm »

Jeg spurte i Terra, der var det bare reg. biler(Rally) og biler som man brukte til utstilling de forsikret.
Men kan sjekke om innbo dekker den.
Skulle jo tru det var noen som kunne tilby forsikring av sånne type biler her i norge og....

Fant denne i USA, men de forsikrer sikkert ikke biler utenfor USA vil jeg tro. http://www.dragracersinsurance.com/
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Christopher
Medlem
***
Innlegg: 198
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #5 på: mars 04, 2014, 21:01:16 pm »

En bil uten skilter eller uregistrert bil vil aldri dekkes av innno fikk jeg beskjed av hos Gjensidige.

De har derimot noe jeg mener å huske de kaller verdiforsikring som man kan bruke til slikt.

Jeg skal bruke dette på mitt 58 prosjekt når det begynner å ta form.

Dette dekker da bil og deler som man fører opp hos dem.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 04, 2014, 21:07:38 pm »

Jeg har også fundert på dette en stund. Fikk ut finger`n nå og sendte en mail til Bilsportforbundet for å høre om de har en ordning/sammarbeid med noe selskap Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 04, 2014, 21:57:05 pm »

Meld deg inn i NMK og få fullverdiforsikring i restaureringsperioden gjennom Watercircles. Koster ett par hundrelapper i året for en 50000,- bil. Bilen må ha ett reg nr.

En bil uten skilter eller uregistrert bil vil aldri dekkes av innno fikk jeg beskjed av hos Gjensidige.

De har derimot noe jeg mener å huske de kaller verdiforsikring som man kan bruke til slikt.

Jeg skal bruke dette på mitt 58 prosjekt når det begynner å ta form.

Dette dekker da bil og deler som man fører opp hos dem.
Loggført

justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #8 på: mars 05, 2014, 01:55:23 am »

Verdiforsikring er nok tingen. Jeg har det på bussen jeg bygger opp.  Ikke noe reg nr enda bare lagring
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 05, 2014, 17:54:48 pm »

Kompis av meg hadde forsikret banebilen sin, det var ikke noe problem å forsikre den. Eneste var at det kun var forsikret når det stod stille, altså ikke var med i løp, trening osv. Han forsikret den i gjensidige. Bilen er rein løpsbil uten ch.nr eller reg.nr, da han kjøpte karosseri uten dette som han bygde på. Verkstedet hans brant forøvrig for litt over en måned siden og han fikk fullt oppgjør for bilen sin.
Loggført

46 84 69 59
gmh
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted: sandnes



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 05, 2014, 19:38:58 pm »

Sparebank 1 har forsikring til uregistrerte biler , sikkert andre selskap og som har det
Loggført

Gisle Morten
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: mars 05, 2014, 20:24:34 pm »

Er det noe iveien for å få svarte skilt på en drag boble? De får det jo på rally biler og andre motorsportkjøretøy
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #12 på: mars 06, 2014, 10:16:37 am »

Jeg har lagringsforsikring (brann/tyveri) på en avregistrert bil hos Gjensidige. Denne har dog chassisnr.
Da jeg ringte og ba om det, sa de at de normalt sett ikke tilbød det, men da jeg hadde vært fast og god kunde i mange år så gjorde de det allikevel. Tolket det altså dit at de kun tilbyr det til "faste" kunder..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!