april 19, 2024, 06:22:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Starte en østfoldklubb igjen?  (Lest 1047 ganger)
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« på: mai 25, 2014, 11:42:45 am »

Jeg savner tilhørighet:) hehe.

Etter at jeg flytta fra oslo og til skauen for ti år sia, har jeg ikke vært i noen klubb. Østfoldklubben er jo også de siste år blitt avviklet, og det skjedde typisk nok i en tid da jeg fikk litt gløden for bilen min og vw miljøet opp i blodet igjen.

Men synes denne geografiske blindtarmen som østfold er trenger en entusiastklubb. Er mange aktive entusiaster her og vil tro kansje flere en meg kunne tenkt seg å dra igang noe slikt. Savner felles cruisinger sol vi i vår tid i oslovwclub hadde. Klubbdager der man møttes og jugde. Vet det er mcdonaldstreff i ny og ne, men som en klubb kan så mye mere gjøres.

Flere som har lyst? Andre tanker rundt dette? Cruise gjerne igang en debatt:)
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 25, 2014, 12:02:33 pm »

Hva med Follo vw-klubb?

(Ellers har vi startet en klubb i Moss med treff hver helg der det juges og drikkes kaffi! www.momf.no)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #2 på: mai 25, 2014, 19:33:36 pm »

Vi i Follo ønsker også at dere starter opp igjen. Dersom det ikke skjer, er vi innstilt på å rette våre aktiviteter mer i deres retning. Mener vi er godt i gang med Herbie. Det er jo mer deres treff enn vårt, selv om vi formelt sett er arrangør.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #3 på: mai 25, 2014, 20:24:17 pm »

skjønner godt hva du mener Riisern, hvis det skal startes noen ny klubb her i Østfold tror jeg det største problemet blir å få folk til å ta de viktigste vervene. som leder, kasserer, sekretær osv.

Da må nye ildsjeler fram i lyset, medlemer er det nok ikke mangel på.
Loggført

T-1 1959
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: mai 25, 2014, 22:01:51 pm »

Det kan jo hende at det er lettere hvis opplegget blir endret siden sist...fra å ha styre, møter og tradisjonell klubbstruktur, til en litt løsere organisering med garasjebesøk, cruisekvelder ol.
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #5 på: mai 26, 2014, 21:36:53 pm »

Cruisinger er det jeg savner mest. Men også å ha et fast lokale der man møtes i bilrelaterte omgivelser. Som det nevnes her, så trenger en ny start av en klubb, ildsjeler. Selv ville jeg gjordt mye for å få til noe som dette. Lokale for en evt klubb kan man lett få drevet opp, men for at no slik skal brukes aktiv hver uke, så er nøkkelordet en sentral beliggenhet. Cruisinger o.l er noe jeg ser som et must, da bilene trenger mest å brukes, ikke bare pynte utenfor et lokale. Støtte og sponsorer er viktig, og vet om flere som vil stille opp for noe slikt.

Vet at follo gladlig vil ha oss grensevoktere fra østfold med. Vært follo medlem før og meldte meg inn igjen nå føre sesongstart i år. En utrolig flott klubb. Sosial og inkluderende gjeng som vet å dyrke hobbyen. Bare synd man skjelden har mulighet til å delta så mye på deres nesten ukentlige arangementer med cruisinger o.l. pga reiseveg.

Vet det krever mye å dra igang en klubb som skal fungere bra, men vil man så får man til. Men vil flere enn bare jeg bli med å dra dette igang? Glad som han jørn hoel sa; har ei drøm....Osteaktig
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 26, 2014, 22:50:41 pm »

Stå på Erik! Er selv med i 2 folkevognklubber og en klubb for et annet merke. Mitt råd er som Marbels:  Begynn i det "små"  og lokalt. Hvis dere er en 3-4 stk som går inn for oppgaven så går det sikkert fint! Utfordringen er vel mest å få folk ut på veiene med bilene og ikke bare være aktive på forumene...Ikke tenk på medlemskontigenter og inntekter - man trenger ikke dette før dere eventuelt får kostnader med medlemsblad m.m.

Vær synlige på alle måter - ikke minst ved å bruke vognene " hver dag"!

Halvard
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!