april 28, 2024, 21:15:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: trenger virkelig hjelp  (Lest 5780 ganger)
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« på: juli 06, 2008, 19:47:35 pm »

hei

nå har jeg brukt 8 mnd på å få rustsveiset bilen, nå er den helt rustfri. interiøret er heil nytt, med stereo som er sjul for å ikke gjøre bilen uorginal, orginale felger som er shinet opp, nylakkert av en lakkerer som kan jobben sin godt, har brukt en ca 50 000,- på bilen.

det siste jeg skulle gjøre var å bytte ut motoren som var gåen med en annen en, brukte mine 11 000 på å kjøpe den og å få fraktet den hjem. men han som solgte meg motoren svindlet meg og nå sitter jeg her med en ødelagt motor med en helt ny cluth (lite vits, men er det eneste som er bra på motoren) bilen er verdt mye penger, men uten en motor får jeg vel sikkert ikke så mye for den. hva kan jeg gjøre? har ikke noe penger igjen for å kjøpe ny motor.  Flau
Loggført

alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 06, 2008, 19:53:31 pm »

hva var galt med den gammle motoren?
og hva er galt med den nye???
trenger jo ikke å være så kostbart å reparere
den ene eller den andre!!?
ellers ville jeg satset på å parkere bilen inntill jeg
hadde hat råd til å fikse motor!
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 06, 2008, 19:54:04 pm »

hva er det som er galt med den motoren du kjøpte da? nå har dy jo to motorer..så kanskje du kan bytte litt deler...?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #3 på: juli 06, 2008, 19:59:12 pm »

Først og fremst, har du bevis på at fyren svindla deg? I fall du har det, ville eg brukt nokre kaloriar på å få omgjort salget..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #4 på: juli 06, 2008, 19:59:55 pm »

den gamle, tja, alt var gale på den, sylindrene, toppene sprekker her og der, helt ødelagt for å si det slik.
å den "nye", forgasseren står stilt slik at den kunne sprengt motoren når jeg starter den, men jeg får nesten ikke start, pipe og skurrelyder som om toppene og sylindrerne skulle vært ødelagt på denne også  Tvilende jeg trenger bilen til å kjøre på, men får vel ta bussen nå inntil videre.  Tvilende
Loggført

the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #5 på: juli 06, 2008, 20:00:39 pm »

ja, han kommer til å få høre det som øran fyker i morgen..
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: juli 06, 2008, 20:15:46 pm »

forgasseren står stilt slik at den kunne sprengt motoren når jeg starter den,

Dette høres ikke spesielt sannsynlig ut, og dersom du vil ha litt hjelp, tror jeg du bør spesifisere dette nærmere. Aldri hørt om en motor som sprenges når den startes... og i alle fall ikke pga feil justert forgasser...
Loggført
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #7 på: juli 06, 2008, 20:20:34 pm »

den sprenktes ikke da, men den var stilt slik at turtallet var på max, men den vil uansett ikke gå, må ruse den noe heilt hinsides for at den i det hele tatt skal kunne kjøres (max 500 meter) og med en gang man slepper gassen dør den, å med de ulydene som kom fra motoren vil jeg ikke si at denne er i ok form
Loggført

alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 06, 2008, 20:24:34 pm »

har ikke hørt lydene men regner med at du har justert tenning og ventiler!?
Loggført
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #9 på: juli 06, 2008, 20:28:28 pm »

det er virkelig slike skrapelyder som om motoren skulle vært oljetørr for ørten år siden, men den har nokk olje, og det er også slike høye pipelyder av og til. har sjekka tenninga og ventiler, de er helt ok
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juli 06, 2008, 20:45:03 pm »

ok..men den nye da? hva med den? kan du ikke kombinere de to motorene? da litt deler fra til? Men altså..kjøpte du en motor for 11 tusen kr...så tror jeg du har en viss rett på noe utbetaling eller no
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #11 på: juli 06, 2008, 20:47:49 pm »

nei, den andre er helt ødelagt, derfor jeg kjøpte meg ny, eneste som funker på den er dynamoen som er helt ny, alt annet er ødelagt. ja jeg skal ha tilbake pengene, hvis ikke blir det søksmål
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 07, 2008, 14:47:14 pm »

men de skurrelydene kan jo være vifta som sitter bak på dynamoen..det kan hende at den går inntil viftehuset..da lage det noen skikkeligige skrapelyder....prøv å juster litt på stillingen dynamoen...Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #13 på: juli 07, 2008, 23:03:18 pm »

Kjipt å betale 11000 for en motor som ikke går, det er forståelig, særlig når en OK brukt 1600 omsettes for godt under det halve. Tror det hadde hjulpet deg og oss litt videre om du beskriver denne motoren litt mer; hva er det for motor du har kjøpt? Er den trimmet? Hva har selger opplyst at det er? Og har han levert den uten noen garantier om at den skal virke?  Er det noen her på forumet så vil de vel sikkert ta såpass ansvar at de forklarer hva det gjelder? Det er ikke uvanlig at en motor som leveres "nøkkelferdig" trenger litt justeringer her og der, men er den overhalt og trimmet i tillegg skal den jo i utgangspunktet være grei. En brukt motor som har X antall km. på nakken er ren og skjær gambling... noen kaller dem forresten "overhalt" når kjøleblekket er lakkert rødt  Øyerulling
Loggført
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #14 på: juli 07, 2008, 23:48:40 pm »

garantien på kjøpet er heilt supert, hvis noen på et autorisert verksted finner en feil får jeg pengene tilbake, men jeg håper som du sa rikard at det er viften som tar i viftehuset, jeg har lyst på en motor som funker fint. den er ikke trimmet på noen måte, og nye sylindre, og toppen er overhalt, nye potter og bla bla bla osv.. alt er gjort at autorisert verksted også.. håper det bare er noe bagateller.. har brukt rundt 55 000 på bilen nå, å jeg har hatt problemer med den hele tiden, og nå som denne motoren er problemet er jeg så langt nede, har ikke vært lavere for å si det slik. men jeg får bare stå på..
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #15 på: juli 08, 2008, 07:59:34 am »

garantien på kjøpet er heilt supert, hvis noen på et autorisert verksted finner en feil får jeg pengene tilbake, men jeg håper som du sa rikard at det er viften som tar i viftehuset, jeg har lyst på en motor som funker fint. den er ikke trimmet på noen måte, og nye sylindre, og toppen er overhalt, nye potter og bla bla bla osv.. alt er gjort at autorisert verksted også.. håper det bare er noe bagateller.. har brukt rundt 55 000 på bilen nå, å jeg har hatt problemer med den hele tiden, og nå som denne motoren er problemet er jeg så langt nede, har ikke vært lavere for å si det slik. men jeg får bare stå på..

Ikke gi opp drømmen din om luftkjølt pga en motor som ikke er 100% ok. Skjønner at prisen du ga og motor som ikke er ok skaper frustrasjon, men ta en seriøs prat med fyren og prøv å snakk fornuft. Alt kan fikses og ordnes bare man er innstilt på det. Selger er kanskje bruker på forumet her, og det er ikke hyggelig hvis han/hun er i miljøet og driver med luringsalg. Dette kommer fort frem.

Can we fix it? Yes we can(ref:Byggmester Bob) Glad
Loggført

surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #16 på: juli 08, 2008, 08:15:40 am »

Lasse : er enig med deg, dette kan ordnes, om det ikke lar seg gjøre å komme på godfot med ham, kan det ordnes andre veier.  Skjønner man er frustrert.  Du hadde kjøpskontrakt ?
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #17 på: juli 08, 2008, 09:40:06 am »

Måten å sjekke om vifta skraper i viftehuset på er og først ta av reima....da kan du vri dynamoen rundt selv med håndkraft...da hører du om det er den som lager ulydene...og hvis det er den...ville jeg anbefale deg og legge noe i mellom dynamoen og dynamofoten...da får du rettet den opp....
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #18 på: juli 08, 2008, 10:51:45 am »

Måten å sjekke om vifta skraper i viftehuset på er og først ta av reima....da kan du vri dynamoen rundt selv med håndkraft...da hører du om det er den som lager ulydene...og hvis det er den...ville jeg anbefale deg og legge noe i mellom dynamoen og dynamofoten...da får du rettet den opp....

...eller få viftehuset skikkelig nedtil kjøleblekkene på hver side. det blir litt press på dynamo når du evt strammer reima. Da må i såfall det du legger mellom dynamofot og dynamo være tilpasset.
Loggført

the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #19 på: juli 09, 2008, 08:51:23 am »

har snakka med han som solgte meg motoren, og vi har funnet en god løsning. jeg tok kontakt med et vw autorisert verksted, og en verkstedmester hørte på motoren, noe ramlager av noe rart inni motoren som laget disse "pene" lydene, og disse lydene var vist vanskelig å få vekk, det var muligens tenninga, feilstilte ventiler og litt til som kunne forårsake lyden, men tvilte litt. men får håpe på det beste. det var vist ikke noe i veien med dynamoen, og hvis motoren fungerer fint nå tror jeg at jeg går over til serpentinebelte i stede for reim.
Loggført

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #20 på: juli 09, 2008, 19:00:26 pm »

skjønner ikke noe jeg  Hæ
prøv å spørre noen med peiling på luftkjølt du tror jeg før du gjør noe,tror ikke du helt forstår alt hær....ikke vondt ment det jeg sier,men det er mange ganger heldig å snakke med noen som kan litt
Loggført
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #21 på: juli 09, 2008, 19:11:45 pm »

altså? er ikke en verkstedmester på et autorisert vw verksted som har drevet med bobler i 7 brede og 7 lange god nokk?
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #22 på: juli 09, 2008, 19:25:28 pm »

Snakk om å ikke ha peiling her.:O Hvis ikke man skjønner noe.. burde man skaffe seg litt info...før du går til angrep på en stakkars fyr som har blitt svindlet for 11000,-
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #23 på: juli 09, 2008, 19:42:26 pm »

Snakk om å ikke ha peiling her.:O Hvis ikke man skjønner noe.. burde man skaffe seg litt info...før du går til angrep på en stakkars fyr som har blitt svindlet for 11000,-


noe ramlager av noe rart inni motoren som laget disse "pene" lydene, og disse lydene var vist vanskelig å få vekk, det var muligens tenninga, feilstilte ventiler og litt til som kunne forårsake lyden......HæHæHæHæHæHæ??
Loggført
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #24 på: juli 09, 2008, 19:48:59 pm »

har nå ikje peiling på motora æ, derfor æ drar t et verksted..

verkstedmesteren sa: hvis ventilan eller tenninga va feilstilt kunne det komme en ikke så fin lyd som hørtes ut som om noen lager inne i motoren var "sliten", altså må byttes. men han kunne ikke si det helt konkret, så derfor skulle han sjekke ventilene og tenninga slik at han viste hva som var feil med motoren og hva denne ikke så pene lyden kom ifra.

kan gå fra teskje til barneskje hvis du vil det.
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #25 på: juli 09, 2008, 19:55:07 pm »

Du må jo ha grei peiling på motor siden du justerer tenning og ventiler selv?
Loggført
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #26 på: juli 09, 2008, 19:57:08 pm »

æ gjør ikke det, den står på verksted.
Loggført

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #27 på: juli 09, 2008, 20:13:31 pm »

da trenger du jo egentlig ikke hjelp da......

og hvis du "hvirkelig trenger hjelp" så må du nok desverre mate motorkyndige med barneskje for å få gode råd, for vi er ganske dumme ser du.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #28 på: juli 09, 2008, 20:22:35 pm »

Nja, ikke si det. hvis det er store problemer på motoren får jeg hevet kjøpet, men da mangler jeg en motor.
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #29 på: juli 09, 2008, 20:30:21 pm »

Denne tråden begynte med at du konkluderte med at han som solgte deg motoren svindlet deg og at motoren var ødelagt. Nå sier du at det kanskje er en tennings- og ventiljustering som skal til... Høres ut som happy ending og at du hverken er svindlet eller at motoren er ødelagt ihvertfall.
Loggført

1969 Militær-buss
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!