april 27, 2024, 20:45:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)  (Lest 1585 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: juni 04, 2014, 10:57:13 am »

På AS41 blokka mi, bruker jeg dette uttaket for å smøre turboen. Nå sitter det i en albue med 1mm innsnevring for å strupe olja inn til turbo.
Da jeg har skrudd mye på denne, og kanskje strammet litt for hardt, tror jeg gjengene er dårlige. (Lekker olje nå og virker slarkete sideveis)
Hva er beste løsning for å fikse dette? Tror det er 10x1.0mm gjenger? Om jeg skal bore opp og gjenge opp til større, eller sette i helicoil, kan jeg da sette trykkluft i blokka for å hindre spon i maskinen?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #1 på: juni 04, 2014, 11:09:52 am »

Jeg gjorde det på en 1600 maskin som hadde samme problemet, virket fint da, men brukte ganske greit trykk for å være sikker på att sponet kom ut langs gjengetappen, husker ikke hva jeg gjenget opp til men det fungerte fint
Loggført
PER M
Medlem
***
Innlegg: 140
Bosted: Melhus, sør-trøndelag



Vis profil
« Svar #2 på: juni 04, 2014, 11:54:39 am »

Boret og gjenget opp på blokka mi, kjøpte overgang på biltema, gikk veldig greit. Med trykkluft blir du kvitt spon.
Loggført

1303 S - 73 Glad solgt
1200 - 58 Glad solgt
1303 cab - 78 Glad
1500 - 68 Glad
Mini Cooper mayfair - 10 Glad
XC 60 R-design - 10 Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: juni 04, 2014, 13:55:28 pm »

Noen som husker hva de gjenget opp til?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 04, 2014, 14:00:11 pm »

VDO Følerne vi skrur inn er ihvertfall 1/8 npt med 27 gjenger på tommen.
Loggført

PER M
Medlem
***
Innlegg: 140
Bosted: Melhus, sør-trøndelag



Vis profil
« Svar #5 på: juni 04, 2014, 17:30:59 pm »

Jeg gjenget opp med 14x1,5.
Loggført

1303 S - 73 Glad solgt
1200 - 58 Glad solgt
1303 cab - 78 Glad
1500 - 68 Glad
Mini Cooper mayfair - 10 Glad
XC 60 R-design - 10 Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: juni 05, 2014, 13:44:46 pm »

VDO Følerne vi skrur inn er ihvertfall 1/8 npt med 27 gjenger på tommen.
Ja, det har jeg og brukt, men mener når du gjenge opp til større hull, hva er smart å gjenge opp til med tanke på utvalg av overganger?
Og 1,5 stigning bør vel unngås med tanke på at det kan bli vanskelig å treffe på rotasjon?
Jeg må bruke en albue på 90 grader som må stoppe på 90 grader rett opp pga slange til turbo.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!