april 23, 2024, 22:35:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bør eksterne linker tråden fjernes  (Lest 5258 ganger)
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« på: juli 07, 2008, 15:47:30 pm »

Ikke det at jeg er på markedet for bilkjøp om dagen. Men synes det er ganske irriterende og unødvendig med all denne linkingen til salgsannonser. Dette er direkte ødeleggende for de som tråler salgssider for å gjøre en god deal eller ett kupp. Dette diskuterte vi stadig på Tuju og dette var vel forbudt der, såvidt jeg husker. Burde det ikke være det her også? Hva mener foket?
Loggført
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #1 på: juli 07, 2008, 16:01:08 pm »

Synest det er greit med linker, men selv så synest jeg det er lite interessant å komme med "ordinære" link-tips til sider som: 
finn, autodb, blocket, samba   

Formoder dette er sider de fleste som har interesse for "eksterne salgslinker" - likevel er innom.

Info om andre - mer perifere linker/hjemmesider krydrer hverdagen.


 Glad
Loggført

Shift Happens !
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #2 på: juli 07, 2008, 16:04:27 pm »

Bare å se å stenge.
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 07, 2008, 17:52:28 pm »

Jeg har eller vet hvor jeg skal få tak i de bilene jeg vil ha - men jeg synes det er tragisk for de som leiter etter bil med begrensede midler når selgere skur prisen i været fordi noen har linka til en annonse på en bil som kanskje ikke viser seg å være så bra likevel ...

Kommer det mange mail og telefoner til en selger så er jo dette et tegn på at dette er "hot" - når det kanskje likevel ikke er det Blunker

« Siste redigering: juli 07, 2008, 17:54:20 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: juli 07, 2008, 18:01:05 pm »

Synest det er greit med linker, men selv så synest jeg det er lite interessant å komme med "ordinære" link-tips til sider som: 
finn, autodb, blocket, samba   

Formoder dette er sider de fleste som har interesse for "eksterne salgslinker" - likevel er innom.

Info om andre - mer perifere linker/hjemmesider krydrer hverdagen.


 Glad

+1
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #5 på: juli 07, 2008, 18:29:06 pm »

Slett ivei.
Det er ikke veldig interessant når halvslitne '69 1300'er blir linka inn fra Autodb/Finn.
Og som det blir sagt litt lengre opp, det blir umulig å gjøre "kupp" når, spesiellt en person, ser på det som sin livsoppgave å linke inn alt han kommer over på nevnte sider.
Loggført
ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #6 på: juli 07, 2008, 19:12:01 pm »

er litt enig. er man ute etter bil ser man vel over alle sidene på nettet alikevel.. men syns de og kunne være flinkere til og fjerne annonser her og som er solgt på deler og slik. slipper man sitte og bla gjennom hele tida.
Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: juli 07, 2008, 20:34:52 pm »

Salg eller ønskes kjøpt-tråder bør stenges og fjernest når alle delene er solgt/kjøpt.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 07, 2008, 21:06:55 pm »

Selgere kan vel slette de trådene de har starta selv - eller er jeg på tur nå?
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juli 07, 2008, 21:08:38 pm »

Salg eller ønskes kjøpt-tråder bør stenges og fjernest når alle delene er solgt/kjøpt.
Enig
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juli 07, 2008, 21:52:23 pm »

Dette fungerer jo ikke spess godt på eksterne innlinka annonser da... Trist

Jeg synes informasjonen i salgstrådene har en verdi selv etter salget. I tillegg synes jeg det forringer forumet hvis det blir haugevis av "Kan slettes"-tråder. Det ender jo gjerne med at første innlegg blir slettet, mens resten av tråden ligger igjen. En bedre løsning på problemet synes jeg er at folk gjør som vane å legge til "SOLGT" i emnefeltet og la resten stå urørt.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #11 på: juli 09, 2008, 22:57:50 pm »

Slett ivei.
Det er ikke veldig interessant når halvslitne '69 1300'er blir linka inn fra Autodb/Finn.
Og som det blir sagt litt lengre opp, det blir umulig å gjøre "kupp" når, spesiellt en person, ser på det som sin livsoppgave å linke inn alt han kommer over på nevnte sider.

Helt enig. Hvorfor tipse gud og hver man om noe man ikke trenger eller har råd til selv. Tips venner og bekjente som man vet trenger noe og ellers la ting ligge ifred. Jeg har fått mange tips personlig som har ført til ok kjøp av div deler (biler), men om alle disse hadde blitt lagt ut hadde jeg kanskje gått glipp av tingene eller betalt det dobbelte for at gud og hver man hadde ringt og gjort seg intresert !
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 09, 2008, 23:24:37 pm »

Linker i hytt og vær er bare masete - slett i vei
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #13 på: juli 09, 2008, 23:51:59 pm »

Det Jalle sa.
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #14 på: juli 10, 2008, 00:10:35 am »

x 2 Jonny,,,,blir fort dyrt, handlet ambulansen etter å ha sett en slik link.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: juli 10, 2008, 05:41:21 am »

eksterne linker ble opprettet etter deres eget ønske pga de eksterne linkene forsøplet "biler til salgs" tråden....(les: med linker som etterhvert blir døde)
Nå ligger de hvertfall på et sted man vet hva man får...
Jeg er forsåvidt selv enig i at det _kan_ ha en negativ effekt dersom man "kommer over" noe...
Men når det er sagt er det nok av eksempler hvor en del folk gjør penger på å handle disse kuppene for så å selge dem videre for dobbel pris allikevel, så er man jo like langt....
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: juli 10, 2008, 08:29:47 am »

Så det du sier er at eksterne linker er med på å presse prisene på biler Blunker

eksterne linker ble opprettet etter deres eget ønske pga de eksterne linkene forsøplet "biler til salgs" tråden....(les: med linker som etterhvert blir døde)
Nå ligger de hvertfall på et sted man vet hva man får...
Jeg er forsåvidt selv enig i at det _kan_ ha en negativ effekt dersom man "kommer over" noe...
Men når det er sagt er det nok av eksempler hvor en del folk gjør penger på å handle disse kuppene for så å selge dem videre for dobbel pris allikevel, så er man jo like langt....

Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #17 på: juli 10, 2008, 08:36:04 am »

Trond - lag en låst post i toppen av tråden med linker til alle de vanlige stedene (finn, autodb, samba, blocket etc), så slipper vi 1000 linker fra disse stedene. Der kan folk som er på jakt se selv. Finner man noe spesielt i romsdals budstikke, eller på nettsidene til samisk reindriftslag, så må dette gjerne postes her...

Jeg er flittig bruker av "vis alle uleste innlegg"-knappen. Når jeg trykker på den og får opp halvparten av allt jallet som er til salgs i sverige så er dette bare irriterende. Dette forumets formål er vel å vise hva man holder på med, samt spørre og grave og svare på andres spørring og graving? Salgsannonser fra disse stedene finner alle som har vært på internett én gang før...
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #18 på: juli 10, 2008, 08:37:58 am »

Det er letingen som er moro:)

Jeg synes det var kjekt i starten, men nå er jeg ikke så sikker på om det er fint med "eksterne salgslinker".

Det er surt når du akkurat har lagt på og hatt en lang og hyggelig splittprat og gjort avtale, så ligger det linket på VWNorge så alle kan se, og ringe og plage selger, som tror at han sitter på skikkelig gull.

Skaper vi et kunstig marked?

Vi husker vel "alle" den Zwitteren som stod oppe i Røros. Etter at den bli linket inn her/VW2you ble selger nedringt og bestemte seg for å lagre den lenger. Det finnes flere eksempler, og de fleste dreier seg om de med kløyvd rute.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: juli 10, 2008, 11:01:19 am »

Så det du sier er at eksterne linker er med på å presse prisene på biler Blunker

Det jeg sier er at du skal være glad at en viss pensjonist ikke liker data
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #20 på: juli 10, 2008, 11:01:46 am »

Hei,

Linkemannen i huset her. Glad
Min tanke var å bidra til større interesse og ikke kaos i noen som helst måte.  
Ivrig på lenkefronten, skal heller legge opp eget spor slik at de som er keen kan gå inn å se.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #21 på: juli 10, 2008, 13:41:45 pm »

Her er det mye egen-meling ute å går...

Det at 1 ringer på en splitt, gir det mer riktig markedsverdi enn at 50 ringer? De 50, vil de ikke ha splitt? Er det bare han ene som teller...?
Det er bare en vei ut av denne knipa... alle må betale mer!  Alle som gjør kupp når de handler bil flytter prisen opp til markedsverdien når de selger den...  ikke gidd å si noe annet engang  Øyerulling

Surfer må heller bare bremse linkingen sin...  så fortsetter vi som før... førstemann til mølla.
De dagene hvor mann var alene om en bil siden den bare lå på nett er forbi... ya snooze ya loose! Er ikke det rettferdig da?

Jeg kjøper ikke bil på annonser, derfor bryr jeg meg ikke egentlig...  Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #22 på: juli 10, 2008, 14:00:23 pm »

Jeg kjøper ikke bil på annonser, derfor bryr jeg meg ikke egentlig...  Gliser

Du vet ikke tilfeldigvis om en fin boble til salgs eller?  Blunker

Topic:

For min del håper jeg nå at eksterne linker tråden fortsetter å leve og at surfer fortsetter å linke da jeg ikke gidder å lete selv  Sjokkert
Loggført

---
Mvh Rabben
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #23 på: juli 10, 2008, 15:08:28 pm »

For min del håper jeg nå at eksterne linker tråden fortsetter å leve og at surfer fortsetter å linke da jeg ikke gidder å lete selv  Sjokkert

haha godt poeng.. nå kan vi alle sjekke en plass i stedet for å sjekke de andre standard 6-7 plassene :-)
har aldri vært mer effektiv på andre ting etter at surfer begynte å linke.. :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #24 på: juli 11, 2008, 08:01:04 am »

På Meanbugs e de en 'Tips'-tråd på til salgs sidan där folk får lägga in externa linker å då där och ingen annan plats, det fungerar fint så får väl dom som e allergisk mot sånt hålla sig långt borta från den då? Så kan väl moderator lägga in en 'sticky' om att externa til salgs linker utanför denna tråden fjernes pronto!

Visst kan de driva upp priserna men bilarna men förr eller senare så må väl priserna upp annars blir de som i Sverige där folk inte betalar för fynden utan de istället går till Beligia, Holland, England, ... Ska man göra superfynd får man väl gå på biblioteket å tråla lokalaviserna då... oops... sa ja för mycke nu eller... kanske ja förstörde för nån nu...
Nae, seriöst, lokalaviser, ut å kör bil på okända vägar, se på lokala butikers 'anslagstavlor', prata me gamla släktingar du inte sett på årevis, antasta gamlingar på bensinstationerna, gå in på närmaste gamlehjem å fråga om nån haft en volkswagen i sitt liv, spendera hela semestern åt bygde Norge me kart å GPS!
Jobba lite för å finna ditt fynd, allt som ligger på internet är till för hela världen medans det som står bakom en lada i skogen är till för den som finner det!

JA till exerna linker men i en egen tråd!

just my 5 cents. Blunker

EDIT: Är enig i att 'interna' vwnorge til salgs trådar skall tas bort efter salg eller märkas med 'SOLGT' i rubriken.
« Siste redigering: juli 11, 2008, 08:15:01 am av Löf » Loggført
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #25 på: juli 11, 2008, 08:05:45 am »

Bukker og takker, henter meg en kaffe.

For min del håper jeg nå at eksterne linker tråden fortsetter å leve og at surfer fortsetter å linke da jeg ikke gidder å lete selv  Sjokkert

haha godt poeng.. nå kan vi alle sjekke en plass i stedet for å sjekke de andre standard 6-7 plassene :-)
har aldri vært mer effektiv på andre ting etter at surfer begynte å linke.. :-D
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #26 på: juli 21, 2008, 11:46:23 am »

Det viskes og tiskes mye om dette for tiden, like greit at det tas her....

Hva er negativt med at pris nivået på bilen går opp?
Det er MASSE folk som vil ha T2 rundt omkring i norge, er det da så rart at prisen øker når folket finner bil til salgs?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: juli 21, 2008, 11:56:05 am »

JA till exerna linker men i en egen tråd!

Det er i en egen "tråd" allerede, nettop for å skille det fra den vanlige "biler til salgs" :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #28 på: juli 21, 2008, 12:03:42 pm »

"Nei til eksterne linker"... Det blir for bakstreversk for meg. Internett er kommet for å bli - for å si det platt

"nei-grupperingens" hovedargument er ikke at "gud-og-hverman" får et greit overblikk over hva som selges, til hvilke priser, teknisk stand - og tilfredstilt andre nysgjerrigheter knyttet til bil-salg - men at selger ringes ned av nysgjerrige - og dermed ubevisst (?) drar opp prisen.  Derfor bør det istedet oppfordres til at man IKKE RINGER PÅ ANNONSER - HVOR MAN IKKE SKAL KJØPE.

Case closed - begge leire blir fornøyde.

Fortsatt god sommer




Loggført

Shift Happens !
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #29 på: juli 21, 2008, 12:03:56 pm »

Dette er den samme diskusjonen på "alle" bilforumer....

Sånn jeg ser det er det 2 store fordeler at annonsene blir kjent og kansje prisene går opp, den ene er at man blir kvitt de idiotene* som bare surfer internett for å kjøpe en bil billig for så og selge dyrere. (Da kan likegodt den første selgeren få de pengene.) Hvis annonsene blir kjent går bilene for det markedet mener de er verdt, og det er vel greit for alle som ikke skal gjøre dritt om til gull? Når man en gang skal selge bilen får man igjen pengene alikevell.

Det andre er at hvis prisene blir høyere vil de som ikke har noe greie på bil la være å kjøpe en grei bil for så og ødelegge den... Hvor mange greie biler har ikke blitt påbegynt restaurert for så å bare bli stående eller høgd..

Jo høyere inngangssum på hobbybilen, jo bedre blir den tatt vare på.

Skal man gjøre ett kupp må man ut og snoke frem de bilene som ikke er lagt ut til salgs....

* det var noen som reagerte på at jeg brukte ordet jøde, så får jeg vel ta med nordlendinger, søringer, pakkiser, negere, sigøynere, tatere, bønder, døler,  kjærringer, evneveike, folk med og uten briller, folk med fregner, og skalla folk. Her gjøres det ikke forskjell på folk, nå er alle diskriminert. 
« Siste redigering: juli 21, 2008, 13:09:40 pm av Tony China » Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!