april 28, 2024, 13:29:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 148443 ganger)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #60 på: august 28, 2014, 20:34:50 pm »

Jeg ventet litt over et år på mine Jaycee sylindere...

Ta gjerne kontakt før du bestiller deler. Er nok lurt å avstemming dine planer med Tor Øyvind før du bestiller noe. ( så slipper du å måtte kjøpe ting flere ganger.)
Mvh
Carsten
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #61 på: august 28, 2014, 20:50:01 pm »

Seff er det ringer til. Noen jævler, som kan være vanskelig å montere. Den siste du monterer går bra 👍
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #62 på: august 28, 2014, 20:51:19 pm »

Jeg ventet litt over et år på mine Jaycee sylindere...

Ta gjerne kontakt før du bestiller deler. Er nok lurt å avstemming dine planer med Tor Øyvind før du bestiller noe. ( så slipper du å måtte kjøpe ting flere ganger.)
Mvh
Carsten
har vært nøye med å unngå alt over shortblokk og kam 😄
Nå når du ser bunnen, vil du ta det videre inn til skinne? Så kan jeg kjøpe resten når jeg vet hva han vil levere?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #63 på: august 28, 2014, 20:53:26 pm »

Og alle delene jeg listet opp med priser er allerede kjøpt og betalt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #64 på: august 28, 2014, 21:54:51 pm »

Jay Cee lager ikke sine egne sylindre. Tidligere var det kina import som var re-brandet. Jeg har også blitt fortalt av en sikker kilde at han re-brandet CIMA/Mahle sine.

Mvh
BB
Stemmer det, er derfor jeg skrev at det var ukjent produsent. Men de holder bra uansett hva de er
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #65 på: august 28, 2014, 22:24:40 pm »

Jay Cee lager ikke sine egne sylindre. Tidligere var det kina import som var re-brandet. Jeg har også blitt fortalt av en sikker kilde at han re-brandet CIMA/Mahle sine.

Mvh
BB
Stemmer det, er derfor jeg skrev at det var ukjent produsent. Men de holder bra uansett hva de er
ja, det har du bevist  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #66 på: august 28, 2014, 22:38:09 pm »

Ja, det høres ut som en bra underdel. Klarer jeg meg med Ultra wedge, eller bør jeg vurdere CE? CE topper er jo mye dyrere..
Virkeligheten er vel at hk koster penger!? Blunker

Er det noen som kan forklare forskjellen på Competition Eliminator og Superflow toppene?
Og gjerne om behovet for det er her?
Hvis en har litt volum og skal opp i turtall, så blir det vel ekstra viktig med "superflow" i toppene?
Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #67 på: august 28, 2014, 22:49:08 pm »

Blir 2332 på 2,5 bar ca.
Det er litt urettferdig med turbo. Trenger du mer effekt kan du "bare skru opp trykket".
Forutsatt at delene er sterke, turbo gir nok, og du har kontroll på bensin og tenning.
Hvertfall mest hk pr krone. Hva ville en 500hk NA kostet?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #68 på: august 28, 2014, 23:15:12 pm »

Ja, det høres ut som en bra underdel. Klarer jeg meg med Ultra wedge, eller bør jeg vurdere CE? CE topper er jo mye dyrere..
Virkeligheten er vel at hk koster penger!? Blunker

Er det noen som kan forklare forskjellen på Competition Eliminator og Superflow toppene?
Og gjerne om behovet for det er her?
Hvis en har litt volum og skal opp i turtall, så blir det vel ekstra viktig med "superflow" i toppene?

Riktig Svein  Glad
Her kommer kompetanse inn .. Folk som JMR , JPM har årevis med erfaring og vet vad man gjør ..
Ingenting galt med superflow , bare utdatert (vet ikke om de produseres ennu ) . CE toppene gir litt bedre kjøling  visst nok .. Etter du har investert 7-8000 i toppene ..er det lagt ned 20 000 kr i mine ..så billig blir det ikke ... +++ å kjøpe en god underdel hjelper ikke , du må matche med rett styrings-sytem , dyser , turbo , innsug , trottlebody , exosos osv, osv ... 500 HK er ikke rett frem og enkelt ..
,,spesielt om det skal holde en sesong .. snakket om at 2,5 bars trykk gir så og så mye  , kommer ann på mange  faktorer som grunn kompr, efektivitet i innsug , matching av turbo til ønsket effekt område/turtall  ++mye mer ..
Min mening er at en turbomotor på 500 + HK kommer ikke på under 100 000 kr med litt utsatte tjenester .. Gliser

mvh
« Siste redigering: august 29, 2014, 08:38:23 am av Sonic » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #69 på: august 29, 2014, 10:32:40 am »

Ja, det høres ut som en bra underdel. Klarer jeg meg med Ultra wedge, eller bør jeg vurdere CE? CE topper er jo mye dyrere..
Virkeligheten er vel at hk koster penger!? Blunker

Er det noen som kan forklare forskjellen på Competition Eliminator og Superflow toppene?
Og gjerne om behovet for det er her?
Hvis en har litt volum og skal opp i turtall, så blir det vel ekstra viktig med "superflow" i toppene?

Riktig Svein  Glad
Her kommer kompetanse inn .. Folk som JMR , JPM har årevis med erfaring og vet vad man gjør ..
Ingenting galt med superflow , bare utdatert (vet ikke om de produseres ennu ) . CE toppene gir litt bedre kjøling  visst nok .. Etter du har investert 7-8000 i toppene ..er det lagt ned 20 000 kr i mine ..så billig blir det ikke ... +++ å kjøpe en god underdel hjelper ikke , du må matche med rett styrings-sytem , dyser , turbo , innsug , trottlebody , exosos osv, osv ... 500 HK er ikke rett frem og enkelt ..
,,spesielt om det skal holde en sesong .. snakket om at 2,5 bars trykk gir så og så mye  , kommer ann på mange  faktorer som grunn kompr, efektivitet i innsug , matching av turbo til ønsket effekt område/turtall  ++mye mer ..
Min mening er at en turbomotor på 500 + HK kommer ikke på under 100 000 kr med litt utsatte tjenester .. Gliser

mvh
Jeg er veldig flink til å produsere dører og vinduer. Det er derfor dette er så spennende. Jeg har null peiling, men vil begynne en plass, og da har jeg "startet på bunn" ved å bestille det som mange mener er gode deler til en solid bunn med brukbart slagvolum. Når det gjelder de effektskapende tingene, har jeg kun en foreløpig plan, og er i forskningsmodus. Skinne er et naturlig valg for input, sammen med alle dere andre her inne som har fått til mye bra.
Når det gjelder budsjett, er det noe underordnet i form av at jeg bruker heller lengre tid på å skaffe(spare opp til) delene enn å kjøpe deler som hindrer meg i å nå målet. Mitt budsjett er foreløpig på kr 70.000.- og jeg tror jeg kommer et godt stykke på det. 100.000.- høres edruelig ut.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #70 på: august 29, 2014, 21:46:21 pm »

Hva skjedde nå? Plutselig ble det stille... Var det feil å snakke penger?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #71 på: august 29, 2014, 22:12:09 pm »

Thank you for another order.  We would like to let you know that it will take about 3 weeks for the case to be machined and for the crank to be made.

Will that be ok?  We will ship out as soon as they are done : )

High performance parts do not have a warranty for length of service life or failure.
High performance parts are under extreme fatigue and as such, lifespan may range from 1 min to 1 decade we do not offer any warranty guarantees or predictions for these parts.

May you have a nice day : )

Aloha,
Carol

Hadde jo vært kult om delene hadde vart i mer enn ett minutt da...  Øyerulling
Mulig de slengte på den setningen til akkurat meg siden jeg tidligere i uka spurte etter deler til 500hk motor...  Gliser
« Siste redigering: august 29, 2014, 22:15:33 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #72 på: august 29, 2014, 22:17:28 pm »

Ser det nærmer seg innlegg nr 5000...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #73 på: august 29, 2014, 22:41:21 pm »

Ærlig svar fra leverandør  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #74 på: august 30, 2014, 12:25:03 pm »

skal dette bli en motor du kun skal slenge i for å kjøre stripe , og hva gjør du med girkasse. 500 gampelomper potensiale og rivstarter trenger vel noe solid og koster vel deretter ? 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #75 på: august 30, 2014, 20:27:50 pm »

Har en ny kasse i garasjen med quaife torque diff, sveist 3og4, ++ bygd av Matti Haekinnen.
Bruker stage 3 og black magic.
Har og nye akslinger med 100mm cv. 100mm ut av girkasse og.
Mangler å bytte om / dreie og gjenge hub'er.
Om jeg får feste på stripa på første gir, regner jeg med det ryker likevel...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #76 på: august 30, 2014, 20:44:09 pm »

Min stage3 og black magic disk slipper på 490nm. Derfor får jeg ikke økt tenning/trykk på dynapack.
Skal du ha 150 mer hk så bør du kanskje gå på noe annet med en gang.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #77 på: august 31, 2014, 07:05:12 am »

http://www.californiaperformance.com/heavy_duty_4_speed_-_h4.htm
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #78 på: september 01, 2014, 22:13:28 pm »

Jeg ventet litt over et år på mine Jaycee sylindere...

Ta gjerne kontakt før du bestiller deler. Er nok lurt å avstemming dine planer med Tor Øyvind før du bestiller noe. ( så slipper du å måtte kjøpe ting flere ganger.)
Mvh
Carsten
har vært nøye med å unngå alt over shortblokk og kam 😄
Nå når du ser bunnen, vil du ta det videre inn til skinne? Så kan jeg kjøpe resten når jeg vet hva han vil levere?

Bunn delene ser ok ut de. Det eneste som nok er på kanten er rådene. På en slik motor ville jeg gått for bedre råder. Ref. min pm. Du har nok lite sikkerhets margin ingen i CB rådene og 500hk.
Pauter råder levert av Skinne ville vært en liten ekstra kostnad med gitt deg den sikkerhets marginen man ofte trenger.
En råde som ryker =$$$$$$$$$$$$
Et stempel eller sylinder som ryker=$

Mvh
Carsten

Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #79 på: september 01, 2014, 22:46:29 pm »

Send meg gjerne pm med pris på råder, så avbestiller jeg cb 😄
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #80 på: september 01, 2014, 22:48:11 pm »

Jeg er avhengig av slike konstruktive utspill for å få dette til. Takk til alle som har som har kompetanse og er villige til å dele.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #81 på: september 01, 2014, 23:16:11 pm »

spennende prosjekt!
ville vurdert WBX/oxy blokk.
trykkstøpt tysk alu blokk TROR jeg er bedre enn en sandstøpt i mexico/brazil's ørken
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #82 på: september 02, 2014, 05:59:29 am »

spennende prosjekt!
ville vurdert WBX/oxy blokk.
trykkstøpt tysk alu blokk TROR jeg er bedre enn en sandstøpt i mexico/brazil's ørken
er cb sin alublokk svak?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #83 på: september 02, 2014, 06:02:46 am »

Jeg ventet litt over et år på mine Jaycee sylindere...

Ta gjerne kontakt før du bestiller deler. Er nok lurt å avstemming dine planer med Tor Øyvind før du bestiller noe. ( så slipper du å måtte kjøpe ting flere ganger.)
Mvh
Carsten
har vært nøye med å unngå alt over shortblokk og kam 😄
Nå når du ser bunnen, vil du ta det videre inn til skinne? Så kan jeg kjøpe resten når jeg vet hva han vil levere?

Bunn delene ser ok ut de. Det eneste som nok er på kanten er rådene. På en slik motor ville jeg gått for bedre råder. Ref. min pm. Du har nok lite sikkerhets margin ingen i CB rådene og 500hk.
Pauter råder levert av Skinne ville vært en liten ekstra kostnad med gitt deg den sikkerhets marginen man ofte trenger.
En råde som ryker =$$$$$$$$$$$$
Et stempel eller sylinder som ryker=$

Mvh
Carsten


om du ser på bestillingen min, har jeg bestilt dpr veiv med type 4 lagre, og slipt for 2" chevy råder. Må jeg prøve å tilpasse veiven, eller kan du skaffe råder som passer?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #84 på: september 02, 2014, 07:06:51 am »

Leverer med 2" Chevy storeende. Ikke noe problem.

Mvh
Carsten
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #85 på: september 02, 2014, 07:17:49 am »

Da kontakter jeg piersideparts nå.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #86 på: september 03, 2014, 09:54:15 am »

Noen som har prøvd disse sylindrene? Var i hvertfall dyre nok...
http://lnengineering.com/products/aircooled-cylinders-pistons/vw-type-1/vw-type-1-94mm-nickies-cima-mahle-94-registers-4493-head-deck-inc-je-pistons.html
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #87 på: september 03, 2014, 09:58:57 am »

JPM har hvertfall bygd motorer som bruker nikasil og je stempler. Men tror ikke det var den/de billigste motorene han har bygd hehe
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #88 på: september 05, 2014, 11:58:42 am »

Da skal Skinne & di få være i fred til Kjula er vel overstått, men er i dialog med innkjøp av kam, topper, dyser, råder, støtstenger, vipper og turbo.
Så da kan jeg fortsette å lete etter sylindre, og alt sånt innsugsgreier med intercooler. Må vel kjøpe noe nytt kjøleblikk også, tror eksosanlegget mitt er godt nok. Det er et custom i 42mm 316 med 12mm flenser, T4 til turbo. Plasserer turbo omtrent der den står i dag på min 1915. Hadde vært kjekt å fått dempet eksosen godt uten at det hadde gått ut over effekten, noen forslag her? Har og liggende ny 3" elektrisk butterfly for å velge to løp på eksos... Tenkte kanskje en på fri eksos og den andre kraftig dempet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #89 på: september 05, 2014, 12:49:37 pm »

spennende prosjekt!
ville vurdert WBX/oxy blokk.
trykkstøpt tysk alu blokk TROR jeg er bedre enn en sandstøpt i mexico/brazil's ørken

Enig. Skjønner ikke hvorfor ikke flere bruke denne blokka? Skinnes motor viser jo hva den er god for.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!