mars 28, 2024, 21:13:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 146549 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: august 14, 2014, 08:52:33 am »

Da er det på tide å ta den helt ut.  Gliser
Begynner å forberede en god motor, bygges fra bunn. Tanken er at dette er en motor som kan settes i turboroadster på SCC når skiltene er skrudd av, eller i en ren løpsbil med tiden.
1915cc turbo som turboroadster er godkjent med, forblir intakt turnkey og montert i bilen til vanlig.
Nå er jeg i fasen med forespørsler og innhenting av priser, har funnet verkstedplass med utstyr og kompetanse og fått kontroll på finansene ;-)
« Siste redigering: august 12, 2016, 09:19:19 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #1 på: august 14, 2014, 09:55:21 am »

Dette kan ikke bli annet en, en fantastisk tråd! følger med i spenning! kjør på med bilder og info under oppbyggingen  Gliser
Loggført

1300 - 68mod
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: august 14, 2014, 11:33:18 am »

Elsker tittelen!
Gleder meg til å bidra med kaffe og godt humør
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: august 14, 2014, 11:40:37 am »

Tøft!! Her må jeg følge med !
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: august 14, 2014, 11:57:03 am »

Digger dine ambisjoner!

150hk NA motor x 1 bar = 300hk. 2 bar = 450hk. 2.5 bar = 525hk. Med andre ord burde en bra bygget turbomotor nå målet ditt en plass like over 2 bar med ladetrykk. Utfordringen din blir å få ting til å holde samt at det ikke er rett frem å bygge en 1915 motor med 150hk, spesielt ikke med lav turbokomp. Men du har kanskje planer om å bygge større en 1915?

- En god blokk
- En god veiv
- Bra topper
- Solide sylindre
- Bra råder
- Gode stempler
- Pinnebolter som klarer å holde toppene på plass
- Gjennomtenkt turbovalg og eksosanlegg

Så er veldig mye gjort.

Spennende tråd!
 
-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: august 14, 2014, 13:58:44 pm »

250 HK ble til 500 HK. Liker det...  Osteaktig

Men store baller må du ha, har sett hvordan du kjører (horn i panna) så jeg ville nok puttet denne motoren inn i en bil med tak og skikkelig bøyle.
Loggført

1961 T1 - Custom
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 14, 2014, 21:35:47 pm »

Her blir kjekt å følge med! Er det aktuelt å evt ta utgangspunkt i en Oxy-blokk?
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #7 på: august 15, 2014, 16:07:02 pm »

spennende Glad 


Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #8 på: august 17, 2014, 17:35:54 pm »

Det var kult å endelig få sett bilen din med full omvisning på SCC. Så dette gleder jeg meg til å følge med på ..
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: august 18, 2014, 06:57:37 am »

Begynner med CB eller Scat supercase maskinert for 86x94mm, casesavers og sveist nr3
DPR veiv avbalansert med svinghjul
5.5 H-råder
2000cc dyser
Fuelcell for E85, original tank for bensin. Veksle mellom flere map
Styring fra tmbryhn, styrer Cop veivtrigger og dyser direkte fra kortet.
Skinne precision turbo
intercooler inne i bilen med tanken i reservehjulsbrønnen.
Stage 3 med black magic
Ny girkasse bygd av Matti Hekkinen ligger allerede i garasjen

Så dette er den foreløpige planen  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: august 18, 2014, 06:59:10 am »

Elsker tittelen!
Gleder meg til å bidra med kaffe og godt humør
Trenger nok enda flere bidrag fra deg mister  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: august 18, 2014, 09:29:10 am »

ett lite tips er å gå for mindre dyser. som er mere i området for den effekten du skal ha.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #12 på: august 18, 2014, 21:00:59 pm »

Hørres spanande ud dette. ;-)
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #13 på: august 19, 2014, 17:20:37 pm »

Ta kontakt om du trenger topper og kam fra Skinne også. Han kan sette opp en riktig løsning til deg med matchende deler.

Mvh Carsten
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #14 på: august 21, 2014, 19:29:24 pm »

Har allerede fått tips om å kontakte skinne for veiv, topper, kam og turbo  Glad
Blokka ble bestilt i dag, ny i eske CB med "loft" 94x86 sveist nr 3 og 10mm casesavers. Fant på the samba.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: august 21, 2014, 19:44:07 pm »

Digger dine ambisjoner!

150hk NA motor x 1 bar = 300hk. 2 bar = 450hk. 2.5 bar = 525hk. Med andre ord burde en bra bygget turbomotor nå målet ditt en plass like over 2 bar med ladetrykk. Utfordringen din blir å få ting til å holde samt at det ikke er rett frem å bygge en 1915 motor med 150hk, spesielt ikke med lav turbokomp. Men du har kanskje planer om å bygge større en 1915?

- En god blokk
- En god veiv
- Bra topper
- Solide sylindre
- Bra råder
- Gode stempler
- Pinnebolter som klarer å holde toppene på plass
- Gjennomtenkt turbovalg og eksosanlegg

Så er veldig mye gjort.

Spennende tråd!
 
-BB-
Ja, kunne prøvd å nå målet med 1915, men du er inne på at trykket måtte blitt veldig høyt...
Min lettere trimmede 1915 ga 98hk N/A på hjula.
Så det greieste er vel å øke volumet noe. Har du tips? Blokka som er innkjøpt er maskinert for 94x86.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #16 på: august 21, 2014, 19:44:33 pm »

Ta kontakt om du trenger topper og kam fra Skinne også. Han kan sette opp en riktig løsning til deg med matchende deler.

Mvh Carsten
Se pm
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #17 på: august 21, 2014, 21:23:33 pm »

Besvart Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: august 22, 2014, 13:41:42 pm »

...og selger kunne ikke sende blokka allikevel pga verdien oversteg Insurance limiten hans...  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: august 22, 2014, 13:57:14 pm »

...og selger kunne ikke sende blokka allikevel pga verdien oversteg Insurance limiten hans...  Øyerulling

Gjør det enkelt, kjøp fra pierside parts eller unneberg
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #20 på: august 22, 2014, 20:34:12 pm »

Styring fra tmbryhn, styrer Cop veivtrigger og dyser direkte fra kortet.

Leste at han holdt på med sin egen styring. Er dette blitt et kommersielt produkt nå?
Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #21 på: august 22, 2014, 23:48:09 pm »

Nei, jeg er med på testing. Men det er visstnok veldig nærme.
Driver Cop og dyser direkte uten relekort.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #22 på: august 22, 2014, 23:49:04 pm »

...og selger kunne ikke sende blokka allikevel pga verdien oversteg Insurance limiten hans...  Øyerulling

Gjør det enkelt, kjøp fra pierside parts eller unneberg
har spurt pierspart i dag
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #23 på: august 23, 2014, 19:03:42 pm »

Hmmm...
Hello Jan,
 
Thank you for your inquiry. For 500 hp engine. I highly doubt the parts we could supply would be strong enough to handle that much power and last.
 
You might want to look into Pauter Machine Company for case, crank and rods. Or maybe even Autocraft engines.
 
Mahalo Nui ( Thank you in Hawaiian)!
 
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #24 på: august 23, 2014, 19:14:18 pm »

Har du vurdert oxyboxer?   Gliser
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #25 på: august 23, 2014, 19:34:42 pm »

Hmmm...
Hello Jan,
 
Thank you for your inquiry. For 500 hp engine. I highly doubt the parts we could supply would be strong enough to handle that much power and last.
 
You might want to look into Pauter Machine Company for case, crank and rods. Or maybe even Autocraft engines.
 
Mahalo Nui ( Thank you in Hawaiian)!


 

Å hallo.... Hva tenker du ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #26 på: august 23, 2014, 21:22:19 pm »

Kikk på YouTube og der vil du finne et klipp fra en bremsing av den grønne Västerås bobla med T1 motor med 500hk. Rimelige off-the-shelf deler hele veien. Denne bilen ble solgt to år etterpå til Norge hvor den norske eieren var uheldig å krasjet på et street legal race. Motoren var den samme som på filmen. Et annet eksempel er Niklas med sin 1641 motor med 400hk på 3 bar. Han kjørte med original veiv (uten motvekter) i flere år. Alle deler i den motoren er fritt tilgjengelig. 500hk når du "enkelt". Utfordringen er å få den til å vare.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: august 23, 2014, 22:17:18 pm »

Kikk på YouTube og der vil du finne et klipp fra en bremsing av den grønne Västerås bobla med T1 motor med 500hk. Rimelige off-the-shelf deler hele veien. Denne bilen ble solgt to år etterpå til Norge hvor den norske eieren var uheldig å krasjet på et street legal race. Motoren var den samme som på filmen. Et annet eksempel er Niklas med sin 1641 motor med 400hk på 3 bar. Han kjørte med original veiv (uten motvekter) i flere år. Alle deler i den motoren er fritt tilgjengelig. 500hk når du "enkelt". Utfordringen er å få den til å vare.

Mvh
BB
Ja, jeg tenker at om jeg kjøper gjennomtenkte(utprøvde) deler og er nøye med toleranser, olje, tenning og drivstoff, bør det være mulig. Og en kjører jo ikke med alle 500hk hver dag heller...
Tenkte å ta en snarvei å få et motorbyggesett som grunnpakke, men må vist bestille mer enkelt komponenter...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #28 på: august 24, 2014, 07:09:18 am »

Bygg fra scratch og bruk kvalitetsdeler. En telefon til Tor Øyvind og du har tatt et stort skritt i riktig retning mot 500 hk.

500hk eksos og innsugs system eksisterer ikke i handel så her må du bestemme deg for hva du ønsker og hva du har plass til. DKL gutta har kompetanse på sveising av rustfritt så en lekker eksos med V band hele veien og som plasserer turbo ved siden/over girkasse hadde kanskje funket? Eller tenker du på noe a la Porsche med en stor intercooler i vingen?
 
Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #29 på: august 24, 2014, 19:59:11 pm »

Morsomt "Snekkermester " .. kan også slå i en spiker ..+ at jeg har en 500 HK VW t-1 motor ..
fint prosject du har på beddingen ..
kan ta en øl oxså ... takk for sist , en stund siden ..Om du trenger reseptet på min ?   Glad

mvh
« Siste redigering: august 25, 2014, 08:17:05 am av Sonic » Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!