mars 29, 2024, 13:36:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 146572 ganger)
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #90 på: september 05, 2014, 15:45:43 pm »

spennende prosjekt!
ville vurdert WBX/oxy blokk.
trykkstøpt tysk alu blokk TROR jeg er bedre enn en sandstøpt i mexico/brazil's ørken

Enig. Skjønner ikke hvorfor ikke flere bruke denne blokka? Skinnes motor viser jo hva den er god for.

 - fordi det er litt femi ?  Blunker Gliser

Vurderer oxy selv til bygg etter å ha sett hvor mye mer solid alt er på ørlite mer moderne vw greier .
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #91 på: september 05, 2014, 19:03:12 pm »

Berger ,, i visse klasser er rett og slett ikke oxyboxer lovlig ,,og ikke intresant (likså rørramme /kontra bunnplate ).. Synes blokka er helt super og det har den besvist .. men jeg tenker .. vannkjølt og da er jo 16 V golf like lovlig ..Om da cyl står i rekke eller mot hveradre , so what ?  Gliser Vann er et bedre kjølemiddel , ergo no ..

mvh
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #92 på: september 05, 2014, 20:19:47 pm »

nå er vel ikke en oxyboxer vannavkjølt da....
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #93 på: september 05, 2014, 20:40:14 pm »

nå er vel ikke en oxyboxer vannavkjølt da....

Ikke meg bekjent hvertfall Gliser
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #94 på: september 05, 2014, 21:00:35 pm »

Hvilke klasser er det som godkjenner rene ettermakedsblokker, men ikke oxy blokker?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #95 på: september 06, 2014, 10:32:38 am »

sorry  Glad trodde dere mente vannkjølt , litt rask i avtrekkern ..

mvh
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #96 på: september 06, 2014, 11:31:39 am »

Mulig jeg vurderer annerledes en annen gang, men nå er valget tatt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #97 på: september 06, 2014, 16:12:59 pm »


Vet i hvertfall om en porschesekser som er bygget med cyl./stempler fra dette firmaet, den ble bygget for drøye 5 år siden med 950 hk på en 3,4 liter og han har ikke hatt noe problemer med det settet,,, Så burde tåle litt da  Blunker
911-en under her har også sett derfra, den har 1300 hk og bruker råder fra Carillo.
Tyder på at det er driftsikkert også, ikke mange som kjører lave 9-sekundere som  : "Several years ago Eddie drove his car from NY to FL, ran a 9 second quarter, then drove it back to NY"   Kult

Mulig ln-settet er dyrt, men vanskelig å komme unna denne formelen her :

Fast and cheap = not reliable
Cheap and reliable = not fast
Fast and reliable = not cheap


 
« Siste redigering: september 06, 2014, 17:31:08 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #98 på: september 07, 2014, 22:14:39 pm »

Har og fått måleskjema for sylindrene fra pauter, men vet ikke hvor lange de skal være. Så må vente med å bestille, om ikke noen kan hjelpe. 84 slag, 5,4 råder(muligens, ikke kjøpt) standard deckhight på cb blokk. Wiseco stempler med standard avstand til kryssbolt. Noen som tør mene noe om lengdemål her?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #99 på: september 08, 2014, 00:52:12 am »

Takk for omvisning og prat på SCC, jeg tror helt og fullt på at du får til prosjektet ditt!! Du pløyer mark igjen for oss alle når du går dine egne veier, så bare fortsett du  Gliser 
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #100 på: september 08, 2014, 06:05:46 am »

Har og fått måleskjema for sylindrene fra pauter, men vet ikke hvor lange de skal være. Så må vente med å bestille, om ikke noen kan hjelpe. 84 slag, 5,4 råder(muligens, ikke kjøpt) standard deckhight på cb blokk. Wiseco stempler med standard avstand til kryssbolt. Noen som tør mene noe om lengdemål her?

Jeg ville valgt lengre råder med mindre det er en grunn for å velge dem så korte. Motoren du beskriver over har ingen mål som er noe utenfor vanlig standard og derfor trenger du heller ikke noe sylindre utenfor standard.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #101 på: september 08, 2014, 11:48:22 am »

Takk for omvisning og prat på SCC, jeg tror helt og fullt på at du får til prosjektet ditt!! Du pløyer mark igjen for oss alle når du går dine egne veier, så bare fortsett du  Gliser 
Takk for det. Håper du ikke bare mener tretaket mitt da men..  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #102 på: september 08, 2014, 11:51:05 am »

Har og fått måleskjema for sylindrene fra pauter, men vet ikke hvor lange de skal være. Så må vente med å bestille, om ikke noen kan hjelpe. 84 slag, 5,4 råder(muligens, ikke kjøpt) standard deckhight på cb blokk. Wiseco stempler med standard avstand til kryssbolt. Noen som tør mene noe om lengdemål her?

Jeg ville valgt lengre råder med mindre det er en grunn for å velge dem så korte. Motoren du beskriver over har ingen mål som er noe utenfor vanlig standard og derfor trenger du heller ikke noe sylindre utenfor standard.

Mvh
BB
Når vi først er inne på mål.. Hvor stor sannsynlighet er det for at eksosanlegg passer om hverandre? Har kjøpt et seriøst bygd i syrefast med tykke flenser og T4 feste og 38mm WG. Pleier eksosportene å havne på vanlig plass? Og må jeg lage større plass i motorrommet? (Ta vekk hyllene)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #103 på: september 08, 2014, 11:55:19 am »

Når vi først er inne på mål.. Hvor stor sannsynlighet er det for at eksosanlegg passer om hverandre? Har kjøpt et seriøst bygd i syrefast med tykke flenser og T4 feste og 38mm WG. Pleier eksosportene å havne på vanlig plass? Og må jeg lage større plass i motorrommet? (Ta vekk hyllene)

Det er helt umulig å si uten å vite hvilke eksos du har kjøpt. En 500hk eksos er ikke vanlig hyllevare. Du klarer også å bevege den en hel del ute ved eksosportene. Har eksosen slip joints så blir det vesentlig enklere.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #104 på: september 08, 2014, 12:33:10 pm »

Har og fått måleskjema for sylindrene fra pauter, men vet ikke hvor lange de skal være. Så må vente med å bestille, om ikke noen kan hjelpe. 84 slag, 5,4 råder(muligens, ikke kjøpt) standard deckhight på cb blokk. Wiseco stempler med standard avstand til kryssbolt. Noen som tør mene noe om lengdemål her?

Jeg ville valgt lengre råder med mindre det er en grunn for å velge dem så korte. Motoren du beskriver over har ingen mål som er noe utenfor vanlig standard og derfor trenger du heller ikke noe sylindre utenfor standard.

Mvh
BB
Når vi først er inne på mål.. Hvor stor sannsynlighet er det for at eksosanlegg passer om hverandre? Har kjøpt et seriøst bygd i syrefast med tykke flenser og T4 feste og 38mm WG. Pleier eksosportene å havne på vanlig plass? Og må jeg lage større plass i motorrommet? (Ta vekk hyllene)

Det er uansett ikke det verste problemet å løse. Jeg har TIG apparat stående der du skal bygge motoren og rustfritt er lett å kappe/sveise.
Fant ikke igjen salgsannonsen, har du direkte link eller bilde av eksosanlegget? Kjekt å se... Hva er vel en prosjekttråd uten bilder :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #105 på: september 08, 2014, 13:28:03 pm »

Har og fått måleskjema for sylindrene fra pauter, men vet ikke hvor lange de skal være. Så må vente med å bestille, om ikke noen kan hjelpe. 84 slag, 5,4 råder(muligens, ikke kjøpt) standard deckhight på cb blokk. Wiseco stempler med standard avstand til kryssbolt. Noen som tør mene noe om lengdemål her?

Jeg ville valgt lengre råder med mindre det er en grunn for å velge dem så korte. Motoren du beskriver over har ingen mål som er noe utenfor vanlig standard og derfor trenger du heller ikke noe sylindre utenfor standard.

Mvh
BB
Når vi først er inne på mål.. Hvor stor sannsynlighet er det for at eksosanlegg passer om hverandre? Har kjøpt et seriøst bygd i syrefast med tykke flenser og T4 feste og 38mm WG. Pleier eksosportene å havne på vanlig plass? Og må jeg lage større plass i motorrommet? (Ta vekk hyllene)

Det er uansett ikke det verste problemet å løse. Jeg har TIG apparat stående der du skal bygge motoren og rustfritt er lett å kappe/sveise.
Fant ikke igjen salgsannonsen, har du direkte link eller bilde av eksosanlegget? Kjekt å se... Hva er vel en prosjekttråd uten bilder :-)
Den var dessverre fjernet, (annonsen) og har bare esken, så det sier ikke så mye.. Skal se om jeg både får lært meg til å redusere filstørrelse på iphone 5S så jeg kan poste i tråden. Men ingen slipon, det er 12mm flenser. Bra du har TIG Trond. Har ordnet en til å lage plenum og rør for trykksiden.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #106 på: september 08, 2014, 13:29:25 pm »

Må se å få lagt inn bestilling på sylindre snart. Tror dere Pauter sine kanonløp er verd de 7000.- det koster å få dem hjem?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #107 på: september 08, 2014, 13:36:37 pm »

Må se å få lagt inn bestilling på sylindre snart. Tror dere Pauter sine kanonløp er verd de 7000.- det koster å få dem hjem?

En bekjent bestilte, ventet og knakk 2 sett Pauter sylindre før han laget egne sylindre av kanonløp som holdt til 1.4 bar med trykk før dem også røyk. Det kan såklart ha en sammenheng med tune, muligens en injector som feilet osv men det viser bare at det er innmari kjedelig å kjøpe, for så måtte vente i evigheter bare for å knekke delene. Du får 5-6 sett med Revmaster sine sylindre for prisen av 1 sett Pauter. Jeg vet hva jeg ville gjort.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #108 på: september 08, 2014, 14:00:09 pm »

Last ned appen simpleResize. Funker som snurt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #109 på: september 08, 2014, 14:53:25 pm »

Må se å få lagt inn bestilling på sylindre snart. Tror dere Pauter sine kanonløp er verd de 7000.- det koster å få dem hjem?

En bekjent bestilte, ventet og knakk 2 sett Pauter sylindre før han laget egne sylindre av kanonløp som holdt til 1.4 bar med trykk før dem også røyk. Det kan såklart ha en sammenheng med tune, muligens en injector som feilet osv men det viser bare at det er innmari kjedelig å kjøpe, for så måtte vente i evigheter bare for å knekke delene. Du får 5-6 sett med Revmaster sine sylindre for prisen av 1 sett Pauter. Jeg vet hva jeg ville gjort.

Mvh
BB
Du ville kjøpt 5-6 sett?  Gliser Seriøst er det en tankevekker det at Pauter kanskje heller ikke automatisk er bedre.. Ser DPR selger både revmaster og pauter.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #110 på: september 08, 2014, 15:12:13 pm »

Viktigste er vel å ha kontroll på tenning, tune og trykk. Så slipper man kanskje å lage huller i sylindrene
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #111 på: september 08, 2014, 16:27:22 pm »

Ta deg god tid.  Ikke noe hast med å bestille. Fort gjort å bestille feil.
Kan være lurt å sove på det mener jeg.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #112 på: september 08, 2014, 16:49:45 pm »

Ta deg god tid.  Ikke noe hast med å bestille. Fort gjort å bestille feil.
Kan være lurt å sove på det mener jeg.

Joda, men har liksom en trang til å lage longblokk så jeg kan sette den i stativet og begynne på det jeg synes er kjekkest... Så jeg venter i spenning på deg..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

soa
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted:


Vis profil

« Svar #113 på: september 08, 2014, 16:51:26 pm »

Viktigste er vel å ha kontroll på tenning, tune og trykk. Så slipper man kanskje å lage huller i sylindrene


Når du bestiller sylindre, sjekk at det faktisk er 2 hull i de,  eller så kan det bli en del extra maskinerings arbeid.  Glad
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #114 på: september 08, 2014, 17:06:51 pm »

Det fikser SveinT lett :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #115 på: september 08, 2014, 21:15:00 pm »

Viktigste er vel å ha kontroll på tenning, tune og trykk. Så slipper man kanskje å lage huller i sylindrene


Når du bestiller sylindre, sjekk at det faktisk er 2 hull i de,  eller så kan det bli en del extra maskinerings arbeid.  Glad
haha! Ville vel definert det som ett hull med to åpninger, men det er vel strengt tatt hull til f eks bolter & di også...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #116 på: september 09, 2014, 23:21:21 pm »

Begynner å bli lei av amerikanske leverandører som ikke gidder å svare på e-post.
Tenkte gjerne det ble for mange spørsmål, så jeg har gått over til å bare bestille.
Problemet er at når jeg ikke hører noe på 3-4 dager, prøver jeg å bestille samme delene en annen plass, men hva da om en av de forrige lager ordre likevel? Hva gjør andre? Ringer?

Edit: det hjalp å purre:

I will get you a shipping cost today.


Mike Ballard | Director of Race Division
Revmaster Automotive
310.401.5427
« Siste redigering: september 09, 2014, 23:25:13 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #117 på: september 12, 2014, 17:58:27 pm »

Går det bra hær da , ikke bare bare å sanke deler til en 500 HK boblemotor !! Blunker
Håper det ordner seg for deg .. Glad

Mvh
erich
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #118 på: september 14, 2014, 21:25:42 pm »

Tida går med til å vente. Vente på at savanna67 skal gi meg svar på råder, topper, kam og turbo, at blokka og veiven skal maskineres ferdig, at sylindrene blir bekreftet fra revmasterm og at wiseco stemplene kommer.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #119 på: september 15, 2014, 13:00:42 pm »

Har fått tips om å installere intercooler, har nå bestilt komplett sett:
https://www.frozenboost.com/liquid-air-intercooler/ultimate-drag-racing-water-to-air-intercooler-p-1008.html
83% avslag på intercooler til vill-ledende pris 20.000.- skal vi ikke la gå forbi..  Kult
Skal visstnok holde til 1200hp uten radiator, så det er sikkert nok. Fett med 90mm innsugsrør og..
Tenker da å la intercooler stå på innsiden av brannveggen og vanntanken bak passasjersetet. Har plass foran batteriet til tank og pumpe.
Enklere å fylle is og, siden jeg ikke har tak eller noe over.
Vurderer å bruke dette anlegget til 1915turboen og, montere datasprut også på den med intercooler. Ikke for mer effekt, men for å bedre miljøutslipp..  Øyerulling Øyerulling


* watertoair_dragkit_picture.jpg (45.79 KB, 360x360 - vist 242 ganger.)
« Siste redigering: september 15, 2014, 13:11:33 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!