november 01, 2024, 01:19:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 165771 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #240 på: oktober 08, 2014, 09:14:22 am »

Fin coilbraket. Dette likner veldig på Mario Velotta sitt arbeid. Hvor bestilte du disse?

Vi får se på muligheten for at du får levert plug'n'play-ledningsnett hvis du er interessert i det også.
Jeg er selvsagt også behjelpelig med sensorer, dyser og annen hardware.
Du får holde meg oppdatert på behov og hvilke løsninger du ønsker Blunker
ECU-en din er i alle fall klar Glad

[ Vedlegg ]
De har en drøss på ebay. Valgte akkurat denne fordi den var pulverlakkert svart, de fleste andre var blanke, og da er jeg skeptisk til om det er "rustfritt" stål eller ikke.. Tror alu blir vinglete så tynt.

Håper jeg kan få brukt ECU`en din, får fremdeles div tilbakemeldinger på hva slags ECU jeg bør bruke.. Lett for at jeg blir litt skremt av noe jeg ikke har greie på..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #241 på: oktober 08, 2014, 09:17:47 am »

Så har jeg fått flere deler.
Alt så bra ut, men unntak av noen som sikkert sovna når de hadde det pakkekurset hos Autolinea..
Har sendt reklamasjon til Piersideparts med bilder.

Ellers er det snart installert varme i DTG (Die Turbo Garage), Trond og SOA i kamp med kjerneboren i natt  Gliser


* case1.jpg (145.26 KB, 800x600 - vist 373 ganger.)

* case2.jpg (145.14 KB, 800x600 - vist 389 ganger.)

* cranc.jpg (137.76 KB, 640x480 - vist 410 ganger.)

* varmepumpe.jpg (95.12 KB, 640x480 - vist 415 ganger.)
« Siste redigering: oktober 08, 2014, 09:21:58 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #242 på: oktober 08, 2014, 09:22:23 am »

Håper jeg også. Du er en oppegående fyr. At folk flest er hellig overbevist om at "det de er vant med" er "det beste" hersker det ingen tvil om...
Rundt valg av ECU koker det enkelt og greit ned til hva slags features du trenger / ønsker.

Kommer min til kort i så måte, så er jo det helt greit. Da får du enkelt og greit finne et alternativ Blunker
Hva er det folk snakker om som skremmer? Det er fordelaktig å belyse momenter du er usikker rundt før du tar en endelig beslutning. Det er sikkert mange her inne som også har innvendinger som er verdt å ta med på veien til en endelig beslutning  Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #243 på: oktober 08, 2014, 09:28:49 am »

Hva slags features har din ECU tmbryhn?

trykk-kompensering ved høy IAT?
launch med antilag?
closed loop, lambdastyrt innsprut?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #244 på: oktober 08, 2014, 09:31:24 am »

Er det megasquirt software på den? Isåfall har den vel tilsvarende features
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #245 på: oktober 08, 2014, 09:32:55 am »

Jeg aner ikke hva du tar for din hjemmemekka ECU og jeg har heller ikke gitt noen tilbakemeldinger til motorbygger. Det jeg vet etter å ha tittet nærmere på flere datasprut og også etter å ha kjørt min motor noen år nå er å skille mellom hva som er kjekt å ha og hva som er nødvendig. Deretter handler det mest om brukervennlighet og support.

Min favoritt hvis man også skal vurdere pris er Maxx fra Sverige: http://www.maxxtuning.se/maxxecu/

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #246 på: oktober 08, 2014, 09:35:54 am »

Den er basert på megasquirt .
så det man "ser" er Tunerstudio og evt Megalogviewer.
så brukervennlighet i software og muligheter er det ingen ting å si på.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #247 på: oktober 08, 2014, 10:30:43 am »

ECU blir heldigvis noe av det siste jeg trenger å ta avgjørelse på. Gleder meg til å få longblokk overstått, har mer lyst til å begynne med alt rundt  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #248 på: oktober 08, 2014, 10:34:18 am »

Jepp, basert på MS2extra-firmware, som etter hvert har fått støtte for mye bra features, både nice to have, og essensielle ting. Mye av dette kan leses om på nettet.

Det står noe om det på forrige side da Kalle allerede har stilt spørsmålet ang. features.

Hvis du ønsker å kontrollere ladetrykk elektronisk med en elektromekanisk wastegate, vil ladetrykket styres i enten open eller closed loop som en funksjon av turtall og TPS eller boost-target.
IAT vil ikke ha noen innvirkning på ladetrykket. Tenning kan derimot trekkes ned som en funksjon av IAT for å forebygge bank .

Launch med anti-lag og ev. flatshift lar seg gjøre igjenom enten tennings-, fuel- eller tennings&fuel-kutt samt nedtrekk av tenning for å holde motoren innen et turtallsområde hvor turboen spoler fritt med åpent gasspjeld.

Closed loop EGO-kontroll, som nevnt tidligere, er fullt mulig med ekstern eller innebygget WBO2-kontroller, sistnevnte kompatibel med både Bosch LSU4.2 og LSU4.9-bredbåndslambdasensor.

ECU-designet er blod-ferskt, og har til nå kun blitt testet på tre forskjellige motorer: Rundt 1500km i daglig drift på min egen 1915 N/A, en BMW 6-er og en Ford Cossworth som for et par mnd. siden ble bremset til 370 Hk med ovennevnt ECU.
Den leverer foreløpig stabilitet over all forventning, og er, som Jørn nevner, ment for et svært brukervennlig tuning interface (Tuner Studio) og datalogging software.
Om Jan Olav velger å føye seg inn i rekken av prøvekaniner gjenstår å se  Blunker

Det heves dog over enhver tvil at det til nå finnes langt mer fancy og velprøvde ettermarkeds-ECU-er der ute, hvor maxx er én av mange.

Pris? Ligger foreløpig på 3000,- ferdig satt opp for kunde.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #249 på: oktober 09, 2014, 08:23:10 am »

Og det skal jo gires og, ikke bare gasses. Dansken har levert, naboen og jeg var enda en tur ut i garasjen for å se girspaken.
Naboen syntes den var kul, men i dyreste laget. Han kjøpte nettopp en -81 500SE i bruksstand, girspaken min kostet halvparten av bilen hans.. Men jeg synes den er verdt det  Kult Blir spennende å prøve på bilen med den nye girkassen. Lassen likte klistermerkene som fulgte med.


* IMG_0899.JPG (24.9 KB, 640x480 - vist 336 ganger.)

* IMG_0901.JPG (22.87 KB, 640x480 - vist 400 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #250 på: oktober 09, 2014, 08:30:36 am »

Ellers flott oppfølging fra Piersideparts på den skada blokka mi:
Hello Jan,

Sorry to see the case damage. We have filed a claim with UPS. And they will pick up on Friday. Please have the case boxed up as you had received it.

We will have to wait for UPS to say what they will do. They have to investigate the packaging.

________________________________________
Mahalo Nui ( Thank you in Hawaiian)!

Ralph the Hawaiian Man

Pierside Parts Unlimited
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #251 på: oktober 09, 2014, 09:28:55 am »

Detta ser tøft ut. Morro når bildene strømmer på Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #252 på: oktober 09, 2014, 11:00:37 am »

 Gliser jep, den er tøff den sparken der ja!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #253 på: oktober 09, 2014, 11:30:20 am »

Bestilt bensintilførsel nå, leter etter en skikkelig regulator som blir styrt at turbotrykket..
Pumpene skal forresten holde til over 1000hk på E85. Når jeg fortsetter jakten nå passer jeg på at jeg ikke får flaskehalser...


* bensin1.jpg (29.79 KB, 500x330 - vist 271 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #254 på: oktober 09, 2014, 15:03:45 pm »

Har kjøpt filter...


* filter.jpg (32.95 KB, 800x433 - vist 275 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #255 på: oktober 09, 2014, 15:15:35 pm »

Hvordan skal bensinen gå?
Blir det fra tank, filter, pumper, fuelrails, regulator og tank? Slik at overskytende bensin går i retur fra bunnen av regulator?
Kan f eks denne brukes? http://www.ebay.com/itm/Aeromotive-13105-Compact-6-Inlet-Return-EFI-Fuel-Pressure-Regulator-30-70-psi-/271504515507?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f36ee21b3&vxp=mtr


* _57.jpg (24.39 KB, 463x600 - vist 255 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #256 på: oktober 09, 2014, 15:40:44 pm »

det er i alle fall den jeg bruker, men om den har nok flow for dine 500 hk, vet jeg ikke Glad

og hos meg går bensinen slik:
-ut i bunn av tanken
-filter
-pumpe
-rør til motorrom
-fuelrails
-regulator
-rør frem i bilen
-inn i toppen av tanken
Loggført
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #257 på: oktober 09, 2014, 16:04:36 pm »

Mange måter å skrelle en gris på..  Øyerulling

På EFI vill jeg personlig kjørt denne rekkefølgen: Tank -> filter -> Pumpe (evt pumpe -> filter) -> fuelrail 1 -> fuelrail 2 -> FPR -> retur til tank.
Altså at du går inn i fuelrail 1, videre fra utgangen på den og inn på inngangen på fuelrail 2, så fra utgangen av fuelrail 2 og til FPR.

Et (av sikkert flere) alternativ er: Tank -> filter -> pumpe -> Y-stykke som splitter slik at fuel går inn i  fuelrail 1 + 2 -> inn i FPR, enten en med to innganger, eller Y-stykke -> retur.
Altså, Y-stykke som splitter røret fra bensinpumpa og ut til begge sidene av motoren. Så går de sammen igjen, enten via Y-stykke - eller FPR med to innganger, inn i FPR, så retur.

Den du linker til bør fungere bra.

Håper det ble forståelig. Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #258 på: oktober 09, 2014, 17:40:18 pm »

Jeg har som kb sier først kjørt gjennom fuel rail på 1-2 siden så slange over til 3-4 og så til FPR  Glad
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #259 på: oktober 09, 2014, 20:17:39 pm »

Hvordan skal bensinen gå?
Blir det fra tank, filter, pumper, fuelrails, regulator og tank? Slik at overskytende bensin går i retur fra bunnen av regulator?
Kan f eks denne brukes? http://www.ebay.com/itm/Aeromotive-13105-Compact-6-Inlet-Return-EFI-Fuel-Pressure-Regulator-30-70-psi-/271504515507?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f36ee21b3&vxp=mtr



Bruker den , funker iaf . til 500 HK Glad, + EFI trykk ..
Kommer alt dette til å funke da , så mye mikk makk .. Gliser



mvh
« Siste redigering: oktober 09, 2014, 20:58:35 pm av Sonic » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #260 på: oktober 09, 2014, 21:48:09 pm »

Jeg kjører samme regulator og opplegg som beskrevet over. Alltid fungert bra
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #261 på: oktober 09, 2014, 23:42:34 pm »

Takk, da blir det og bestilt. Men ser det er AN6 på FPR. Holder dette?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #262 på: oktober 10, 2014, 09:31:12 am »

Det heter vel at man skal bruke likt størrelse på tur/retur. Selv har jeg AN8 på tur og AN6 på retur.
Det finnes vel formler som gjør at man kan regne på hvor store slanger man trenger, men for å si det på den måten har jeg sett mange "japsebiler" med store turboer og 500+ hk kjøre med AN6.
Hvor ble det av matematikerne? De kan vel trylle opp en formel som sier hvor store slanger man trenger for å supportere forbruket til en 500hk motor?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #263 på: oktober 10, 2014, 10:47:14 am »

vil anbefale
grovfilter/sil  før pumpe
fint filter etter pumpe .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #264 på: oktober 10, 2014, 10:55:50 am »

vil anbefale
grovfilter/sil  før pumpe
fint filter etter pumpe .

Bosch 044 pumpene har innnebygd filter så finfilter etter pumpa er egentlig nok, men det skader ikke å ha et grovfilter før. Hvertfall hvis det er lenge siden du har tittet oppi tanken :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #265 på: oktober 10, 2014, 11:04:37 am »

litt lettere å rense grovfilteret før pumpa enn inni pumpa Blunker
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 913
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #266 på: oktober 10, 2014, 12:10:31 pm »

Da er det på tide å ta den helt ut.  Gliser

Ser det som en fallitterklæring at en "Snekkermester" ikke har en bit med 2x4 innebygget et sted i sin boble  Blunker
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #267 på: oktober 10, 2014, 12:39:46 pm »

Trenger ikke 2x4 i bilen hvis du hadde sett taket han lagde til Turbo-Roadsteren sin før SCC i år.
Da snakker vi snekkermester av de sjeldne...  Osteaktig
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #268 på: oktober 10, 2014, 22:21:22 pm »

Jojo..


* image.jpg (123.89 KB, 600x480 - vist 389 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #269 på: oktober 10, 2014, 23:45:02 pm »

Hærlig skapning , fra mot JPM i morro  , stå på Jan Olav ...

mvh
Loggført
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!