mars 29, 2024, 01:38:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Wasserboxer som ikke går fint  (Lest 1920 ganger)
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: september 21, 2014, 17:23:37 pm »

Noen som klarer å høre hva som skjer her? Den går ikke fint og det er en del røyk.

Høres det ut som om den ikke går på alle sylinderene?
Alle eksosrørene blir varme, så det skulle liksom tyde på at alle tenner.

Ikke bry dere om den mest høyfrekvente klakkinga, det er skjermen som slår i eksosen.

Jeg har bytta toppakning og stempelringer på den ene toppen nettopp, så det er mulig noe ikke ble bra under montasje.
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 21, 2014, 19:59:42 pm »

sjekket tenningsrekkefølge?
og hvordan justerte du  ventil løfterene?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: september 21, 2014, 20:25:22 pm »

Tennrekkefølge er Ok.
Justerte bare løfterne "finger tight" før første start, har så kjørt den 10 min på tomgang i den lengste testen.
Kunne sjekka igjen nå ja kanskje..
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 21, 2014, 20:33:34 pm »

ventil klaring er nok i orden da
 mange som skrur inn 2 om dreininger etter "null" og da  er det åpning på ventilene hele tiden
da vil den ikke gå på alle 4
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: september 22, 2014, 14:52:12 pm »

Det skal vel holde å måle kompresjonen. Så lenge den er der så lukker vel ventilene
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: september 22, 2014, 20:43:18 pm »

jeg har justert iht boka de to gangene jeg har byttet lokk. ( husker ikke om det er en eller to tørn, en tror jeg) Har hatt kraftig ventilslammer et par ganger, men etter at jeg for 15 år siden gikk over til Biltema 5W50 olje har det vært stille. VW hydraulpushere skal vel forspennes, en tørn? Min motor har i allefall vært lettstartet, gått som ei kule og brukt lite drivstoff. 1986 Caravelle 2WD. Blandet kjøring 0,9 liter pr mil, langkjøring i 80 km/t rundt 0,8. Har gått 360000 km og rustet opp. Nå skal den skrotes.
Loggført
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: september 23, 2014, 06:46:16 am »

Har også lest at de ikke skal forspennes, men bare skrues inn med fingrene og låses der.

Fikk en idé til: kan det være at stempelringene ikke tetter? Eller ville jeg ikke målt kompresjon da?
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #7 på: september 23, 2014, 07:52:56 am »

Har du kjørt motoren varm?
Når ventilene slamrer må motoren nå driftstemperatur før det går over.
Original innsprut (du har kanskje forgasser?) har også en tendens til å "surne" hvis man gasser litt etter oppstart. Går seg ren hvis du holder den jevnt på ca 2000 omdreininger 10-15 sekunder.
Hvis du måler riktig kompresjon, er stempelringer og ventiler ok. Se på bensin/tenning.
Loggført
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #8 på: september 26, 2014, 16:53:07 pm »

Har digijet innsprøytning. Jeg har kjørt den varm bare en gang. Tappet av litt olje nå og synes det lukter bensin av den, det tyder kanskje på utette stempelringer. Men nå har det vært mye rar testkjøring her så jeg får sjekke kompresjon igjen og bytte olje og filter.
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 26, 2014, 18:57:43 pm »

Jeg hadde startet å se på pluggene, de forteller mye om hva som skjer eller ikke skjer inni motoren. Se etter om noen av de er våte, enten av bensin eller olje.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!