april 25, 2024, 20:23:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1300s kasse i 50' boble?  (Lest 2037 ganger)
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« på: oktober 24, 2014, 18:57:42 pm »

Noen som har gjort dette og i så få hvordan bær det gjøres...hørt du må ha nesekon fra en splitbuss girkasse eller noe, litt samme opplegg som straight axel til buss?

Flott om noen kan opplyse meg om hvordan, og om det er spesielle hensyn og ta når jeg skal gjøre dette...

På forhånd takk
Loggført

Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 24, 2014, 20:32:11 pm »

bytte nese kon+hocky stick

http://www.unneberg-bil.no/product/145580
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 24, 2014, 20:38:36 pm »



Takk ser dere ikke har på lager så sjekker mulighet for brukt først, men hvor lang leveringtid er evt
på dette?

Alex
Loggført

ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 24, 2014, 20:45:24 pm »

1300S kasser i god stand begynner å bli vanskelig å finne.

Kanskje du burde be Olav hos Unneberg til å overhale en kasse for deg. da får du en kasse som er tilpasset din bil, og som er i topp stand.
Jeg har fått flere gearkasser bygd hos han, og er kjempefornøyd med jobben han gjør.
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 24, 2014, 20:54:23 pm »

Noen som har gjort dette og i så få hvordan bær det gjøres...hørt du må ha nesekon fra en splitbuss girkasse eller noe, litt samme opplegg som straight axel til buss?

Flott om noen kan opplyse meg om hvordan, og om det er spesielle hensyn og ta når jeg skal gjøre dette...

På forhånd takk

Hei,
Såvidt jeg har forstått må akselhylser gjenbrukes da disse er spesielle på splitten.
Loggført
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 24, 2014, 20:59:17 pm »

Noen som har gjort dette og i så få hvordan bær det gjøres...hørt du må ha nesekon fra en splitbuss girkasse eller noe, litt samme opplegg som straight axel til buss?

Flott om noen kan opplyse meg om hvordan, og om det er spesielle hensyn og ta når jeg skal gjøre dette...

På forhånd takk

Hei,
Såvidt jeg har forstått må akselhylser gjenbrukes da disse er spesielle på splitten.


Men da blir du tvunget til og bruke korte aksler da...eller? (er vel kun korte aksler på splitt?)
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 24, 2014, 21:37:41 pm »

På en 53-60 T1 kan nyere girkasse monteres ved å bruke nesekon og hockeystick fra T2 (splitt).
På en splitt derimot er det en helt annen historie, de har ikke samme fremre feste som 53 og nyere biler.
Søk på thesamba og du vil skjønne hva jeg mener..

Ang lengden på aksler så er det jo vanlig og bytte til korte aksler når man setter nyere kasse i gammel bil. Om du skal ha "vanlige" felger og ikke moderne felger med "forhjulstrekk-offset" vil lange aksler få den til å se ut som en 1302 bakfra. Dvs med hjula helt ute og masse plass på innsiden.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 24, 2014, 21:47:55 pm »

På en 53-60 T1 kan nyere girkasse monteres ved å bruke nesekon og hockeystick fra T2 (splitt).
På en splitt derimot er det en helt annen historie, de har ikke samme fremre feste som 53 og nyere biler.
Søk på thesamba og du vil skjønne hva jeg mener..

Har prøvd og søke på dette på thesamba finner fint lite om emnet, har du en link?

Ang lengden på aksler så er det jo vanlig og bytte til korte aksler når man setter nyere kasse i gammel bil. Om du skal ha "vanlige" felger og ikke moderne felger med "forhjulstrekk-offset" vil lange aksler få den til å se ut som en 1302 bakfra. Dvs med hjula helt ute og masse plass på innsiden.

Sorry, bare jeg som tenkte feil...har vært i "buss verden" litt for lenge, haha...
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!