oktober 05, 2022, 15:51:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: TUV godkjente sjive bremser foran å bak 1303  (Lest 1294 ganger)
RBS
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« på: november 15, 2014, 14:31:37 pm »

90604065
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3994
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: november 15, 2014, 19:16:30 pm »

Hvilken boltsirkel? og hvor mange heste ønsker du TÜV papirer på?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
RBS
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: november 15, 2014, 21:31:09 pm »

boltsirkel 4*130 va har du for alternativer?
Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3059
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #3 på: november 15, 2014, 22:40:49 pm »

har nye skiver og nesten nye skiver og nesten nye calippere men har jo bare en spindel Osteaktig. dette er til foran . har ikke noe bak. tlf 99599148
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: november 15, 2014, 22:42:51 pm »

Største bremse kitet de selger nå tror jeg er Karscher 160hk om ikke noen har kommet med noe nytt.
Har det på turboradster godkjent.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3994
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: november 19, 2014, 10:34:35 am »

Komplett sett for og bak med hovedsylinder og monteringskit:
http://www.unneberg-bil.no/product/194307
http://www.unneberg-bil.no/product/195412
http://www.unneberg-bil.no/product/193181
http://www.unneberg-bil.no/product/195418

« Siste redigering: november 19, 2014, 10:39:28 am av Jens-Ole aka 'Dansken' » Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #6 på: november 19, 2014, 23:32:39 pm »

Kerscher selger deg en TÜV-godkjenning til 1303 om du ønsker å sette bremser fra Porsche 944 på bilen.
Ellers selger Tafel Tuning TÜV-godkjente bremser for inntil 200HK på type 1.

Spørs hva du er ute etter.

ghia69
Loggført

VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 20, 2014, 13:28:39 pm »

Så hva skjer om man kommer til BT med bil med dette 200HK settet montert.
Er det da automatikk i at man da får da godkjent effekt på 200HK?
Usikker på dette.
Jeg har fått svar på søknad om godkjennelse med effekt på 200HK på min 1303 at de trenger dok fra kjøretøyfabrikantet og det spiller ingen rolle hva effekt bremsene er godkjent for.
Og det jeg lurer på. Hva gjør man da?
I følge BT så finnes det ikke dok var VAG på mere enn 100HK, så hvordan får man da godkjent med 136, 160 og 200HK settene? Vet jo mange har dette godkjent med tilsvarende motorer.
Det er ikke så enkelt å argmuntere for at dette har blitt gjort før og at de henger seg oppi denne grensen på 100HK.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #8 på: november 20, 2014, 13:44:47 pm »

Hos meg var det i og for seg en grei sak med godkjenning av 160hk-settet fra Kerscher. Som nevnt i en annen post på forumet var problemet større at en ghia er type 14, og dette er ikke positivt tatt inn i godkjenningspapirene. Litt dokumentasjon og arumentasjon så ordnet det seg.
Jeg fikk også endret vognkortet til å få spesifisert motoren på 2270ccm. Synes å huske i "gamle" dager at BT var veldig opptatt av å ikke godkjenne større motorvolum enn 2 liter.

Uansett. Får man godkjent 160hk-settet, og om man har en større motor enn papirene tilsier, så er det vanskelig (umulig) bor BT å vite hva motor som faktisk står i bilen. Men med disse bremsene har man god stoppeffekt uansett. Mye bedre enn de originale. Det har vel uansett ingen betydning sånn rent praktisk så lenge man kjører bil (lovlig) i Norge. Om motoren har 50 eller 200 hester, så er uansett de originale bremsene godkjent. Jeg er sikker på at de også klarer å stoppe en bil med en motor på 200hk som kjører i 110km/t.  Gliser

ghia69
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!