mars 29, 2024, 17:00:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor kul kan en "helt feil" bil egentlig bli?  (Lest 8571 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: desember 19, 2007, 09:27:01 am »

I utgangspunktet er denne forferdelig, men jaggu....den er ganske kul også. Det ligger mange spennende tanker bak der ihvertfall:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=544373
Loggført

SCREWDRIVER #2
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 19, 2007, 09:37:01 am »

Så lenge man har en "hemmelig" fetisj for tidlig 30-talls Ford...og det er det jo flere av oss som har...kan man ikke annet enn synes at det er mye "riktige" tanker her...

Dog hadde den gjort seg ennå bedre i primer/silkematt..?  Blunker
Loggført
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 19, 2007, 10:07:24 am »

Kanskje noe for Jalles hotrod planer? Denne burde vel skli igjennom hos biltilsynet ettersom den har skjermer?
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #3 på: desember 19, 2007, 11:38:48 am »

I utgangspunktet er denne forferdelig, men jaggu....den er ganske kul også. Det ligger mange spennende tanker bak der ihvertfall:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=544373


En ting er sikkert denne er ikke kul!!!!!!
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 19, 2007, 11:50:03 am »

Hjelpes...  Sjokkert

Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg egentlig synes om den der... spesiell er ihvertfall et ord som kan beskrive litt  Øyerulling
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: desember 19, 2007, 12:17:51 pm »

Skjerpings gutter!! Den der er, var og forblir grisefæl. Passende ord: fyttigrisen!  Gliser
Loggført

Member #1 /Spliths venner
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: desember 19, 2007, 12:26:09 pm »

Tenk å bruke så mye tid på noe så stygt! Med andre lykter, annen rompe og matt lakk hadde den blitt brukbar... kanskje.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #7 på: desember 19, 2007, 14:04:53 pm »

Regardless of what the new owner does to make it their own, this car gets an incredible amount of attention wherever it goes. Love it or hate it, it’s not a stocker and I’m certain to have offended someone, so if you find it offensive, please do not email me with your comments.

Hehe.. Han har nok fått tilbakemeldingar på dette, ja.  Gliser

Den er i alle fall spesiell!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #8 på: desember 19, 2007, 14:59:17 pm »

I utgangspunktet er denne forferdelig, men jaggu....den er ganske kul også. Det ligger mange spennende tanker bak der ihvertfall:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=544373


Ja ja kver sin smak, men dette var så absolutt ikkje min Osteaktig
Loggført

empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #9 på: desember 19, 2007, 21:58:29 pm »

HUFF!!!!!
Ikke det at jeg er noen orginal fanatiker, men tenk å "ødelege" en boble på den måten!!
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: desember 19, 2007, 22:30:28 pm »

Nja, njo. Jeg tror kanskje jeg skjønner noe av TANKEN...
Men det er klart, linjene på de bakskjermene blir aldri pene. Og det hjelper ikke at dekkene er for brede.
Hvem vet, kanskje trixet er å bare skru av skjermene...  Blunker
Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #11 på: desember 19, 2007, 22:48:47 pm »

Kanskje noe for Jalles hotrod planer? Denne burde vel skli igjennom hos biltilsynet ettersom den har skjermer?

Njaah, vet ikke det helt, ok foran men likte absolutt ikke bakenden. Tror nå heller på skjermer som følger hjula og er lett demonterbare.
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #12 på: desember 19, 2007, 23:20:17 pm »

jeg synes bilen er grisetøff, og at han har truffet blink på mye av det han har gjort... men ikke alt



Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #13 på: desember 20, 2007, 12:25:23 pm »

Utrolig at det går ann å legge så mye arbeid (og mye av det ser bra ut også) ned i en bil og så bomme så totalt på overgangen mellom forskjerm og stigtrinn... Selv synes jeg ikke bilen er tøff i det heletatt, en 33 Ford er tøff, ikke en vw "look a like" men det er jo smak og behag.
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: desember 20, 2007, 12:30:33 pm »

Det blir liksom litt "svenskestuk" over denne. Personlig synes jeg en Boble bør beholde Boblas særpreg, være seg man bygger rod eller andre stilarter. En Boble som er Ford-inspirert eller kjører med Rolls Royce front, lyser det komplekser av  Gråter
« Siste redigering: desember 20, 2007, 12:40:56 pm av Jøran Larssen » Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #15 på: desember 20, 2007, 12:34:03 pm »

Det som er rart, og dette sier jeg som designer, er at man vanligvis legger opp til en stil på disse VWroddene basert på 1910-1920 design. Denne har fått detaljer som ligger mer i tidlig 30 tall.

Vår kjære vw har jo mye mer felles trekk med 40 tallets rodder "Fat Fenders" ??
« Siste redigering: desember 20, 2007, 13:29:51 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #16 på: desember 20, 2007, 13:26:53 pm »

Det som er rart, og dette sier jeg som designer, er at man vanligvis legger opp til en stil på disse roddene basert på 1910-1920 design. Denne har fått detaljer som ligger mer i tidlig 30 tall.

Vår kjære vw har jo mye mer felles trekk med 40 tallets rodder "Fat Fenders" ??

Dette må du forklare nærmere... mener du at hovedtrenden i hot rodding er å tilnærme seg 1910-20-type design?

Skjermene på denne bobla ser ut som type 1931-32 skjermer.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: desember 20, 2007, 13:32:41 pm »

Jeg hadde glemt å presisere "VW" rod.

Hvorfor bygges VW rodder som T-buckets og ikke som FatFenders, som ligger mye nærmere i stil
Loggført

Speed is no substitute for direction
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #18 på: desember 20, 2007, 18:18:49 pm »

jeg synes bilen er grisetøff, og at han har truffet blink på mye av det han har gjort... men ikke alt



Alien
Sier meg enig der
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #19 på: desember 20, 2007, 22:23:36 pm »

Jeg synes absolutt bilen har muligheter.
Det er noe roadsteraktig over stigtrinnene og overgangen til forskjermen kunne vært en hel del bedre. Lyktene ødelegger og det er noe feil med bakenden.
Men som sagt tror jeg denne kunne blitt kul med litt forandringer.
En "feil" bil kan være bedre enn en som er for riktig...
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #20 på: desember 20, 2007, 22:32:12 pm »

Det blir liksom litt "svenskestuk" over denne. Personlig synes jeg en Boble bør beholde Boblas særpreg, være seg man bygger rod eller andre stilarter. En Boble som er Ford-inspirert eller kjører med Rolls Royce front, lyser det komplekser av  Gråter

Helt enig
Loggført

Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #21 på: desember 20, 2007, 23:20:48 pm »

Det blir liksom litt "svenskestuk" over denne. Personlig synes jeg en Boble bør beholde Boblas særpreg, være seg man bygger rod eller andre stilarter. En Boble som er Ford-inspirert eller kjører med Rolls Royce front, lyser det komplekser av  Gråter

Noe slikt  Hæ


* panser.jpg (55.24 KB, 383x290 - vist 186 ganger.)
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #22 på: desember 20, 2007, 23:23:27 pm »

Det blir liksom litt "svenskestuk" over denne. Personlig synes jeg en Boble bør beholde Boblas særpreg, være seg man bygger rod eller andre stilarter. En Boble som er Ford-inspirert eller kjører med Rolls Royce front, lyser det komplekser av  Gråter

Noe slikt  Hæ


FYY!!!!
Eg får vondt i hjerta!
Loggført

Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #23 på: desember 20, 2007, 23:24:41 pm »

Det som er rart, og dette sier jeg som designer, er at man vanligvis legger opp til en stil på disse VWroddene basert på 1910-1920 design. Denne har fått detaljer som ligger mer i tidlig 30 tall.

Vår kjære vw har jo mye mer felles trekk med 40 tallets rodder "Fat Fenders" ??

Ur-rodden er vel en skjermstrippa 32 ford? eller er jeg helt på jordet? Men skjønner veldig godt hva du mener JHU. Rare greier.

Sånn du mener? heheh:

« Siste redigering: desember 20, 2007, 23:48:12 pm av Lasse » Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #24 på: desember 20, 2007, 23:47:25 pm »

Det blir liksom litt "svenskestuk" over denne. Personlig synes jeg en Boble bør beholde Boblas særpreg, være seg man bygger rod eller andre stilarter. En Boble som er Ford-inspirert eller kjører med Rolls Royce front, lyser det komplekser av  Gråter

Helt enig
Hvor er det særprega "svenskestuket" da? Ser ikke noe foroverskredd B-stolpe. Frontruta er kansje lagt en anelse bakover, men ellers syns jeg det ser ut som taket er senket på samme måte som på gamle Huvestad bilen. Og den sa du ingenting om at hadde "svenskestuk". Utenom uheldig valg av baklykter(syns jeg da), og løfta hjulbue er vel bakenden fortsatt rimelig lik boblas egentlige former(og selvfølgelig skjæringen til pottene). Front lyktene er vel heller ikke det beste valget og overgangen mellom skjerm og stigbrett kunne vel vært litt bedre. Ellers syns jeg bilen er kul som få jeg. Vi må slutte å sitte på berget her og være snevsynte. Her er det jo bare lov med det som "vw guruene" i miljøet sier. Er nesten ikke en som tør å være annerledes her for da blir den personen sett på som rar eller helt på jordet. Mange av disse diskusjonene som "skremmer" enkelte vekk fra miljøet eller at de ikke tør bygge sånn de har lyst til.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #25 på: desember 20, 2007, 23:51:12 pm »

Bilen har ivertfall pene linjer, bortsett fra bakskjermene. Lyktene ødelegger hele greia
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #26 på: desember 21, 2007, 00:00:23 am »

Det blir liksom litt "svenskestuk" over denne. Personlig synes jeg en Boble bør beholde Boblas særpreg, være seg man bygger rod eller andre stilarter. En Boble som er Ford-inspirert eller kjører med Rolls Royce front, lyser det komplekser av  Gråter

Helt enig
Hvor er det særprega "svenskestuket" da? Ser ikke noe foroverskredd B-stolpe. Frontruta er kansje lagt en anelse bakover, men ellers syns jeg det ser ut som taket er senket på samme måte som på gamle Huvestad bilen. Og den sa du ingenting om at hadde "svenskestuk". Utenom uheldig valg av baklykter(syns jeg da), og løfta hjulbue er vel bakenden fortsatt rimelig lik boblas egentlige former(og selvfølgelig skjæringen til pottene). Front lyktene er vel heller ikke det beste valget og overgangen mellom skjerm og stigbrett kunne vel vært litt bedre. Ellers syns jeg bilen er kul som få jeg. Vi må slutte å sitte på berget her og være snevsynte. Her er det jo bare lov med det som "vw guruene" i miljøet sier. Er nesten ikke en som tør å være annerledes her for da blir den personen sett på som rar eller helt på jordet. Mange av disse diskusjonene som "skremmer" enkelte vekk fra miljøet eller at de ikke tør bygge sånn de har lyst til.

Ehhhhh...........svenskestuk var vel bare et uttrykk for at svenskene lager utrolig mye rart, med mer eller mindre heldig utfall. Noen husker sikkert de tre seksjonerte bilene som "vanket" på Mantorp på slutten av 80 tallet. En Boble, en fastback og en type 2 hvis jeg ikke husker feil. Dette er min kobling mot bruken av ordet svenskestuk. Sannsynligvis har jeg nå tråkket i salaten, og brukt et ord som gjenspeiler noe annet. Kan virke sånn på det krasse innlegget ditt Even  Øyerulling

Smil til verden og verden................ Gliser
« Siste redigering: desember 21, 2007, 00:09:49 am av Jøran Larssen » Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #27 på: desember 21, 2007, 00:05:15 am »

denne må være bygd av en svenske


* baymixt3.jpg (116.96 KB, 691x525 - vist 201 ganger.)
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #28 på: desember 21, 2007, 00:07:06 am »

Jeg mener nå at denne kunne blitt direkte dritfin med originale VW bakskjermer. Og "truck" lykter plassert lenger ned og inn.

Hver klar over at VWnorge er for ALLE! Uansett hvilken smak du har bør du finne frender her... om ikke akkurat nå, så kommer det senere!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #29 på: desember 21, 2007, 00:14:35 am »

Hver klar over at VWnorge er for ALLE! Uansett hvilken smak du har bør du finne frender her... om ikke akkurat nå, så kommer det senere!

Nettop, og nettop derfor har vi laget egne delforum hvor folk kan diskutere sin egen smak og behag i "fred" :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!