mars 28, 2024, 20:16:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tri-mil eksos?  (Lest 1598 ganger)
vidars
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Aurskog


Vis profil

« på: januar 08, 2015, 16:58:10 pm »

Noen som har vært borti tri-mil eksos anlegg, vurderer og kjøpe noe sånt, og hadde vært artig og høre om noen har noen erfaringer, skal forresten brukes på en stor boblemotor.
Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #1 på: januar 08, 2015, 17:23:15 pm »

har en 1835 med tri-mil, dellorto 40mm, standard ventiler. kam og kompresjon vet jeg ikke, men den drar bra på lavt turtall, er snill på bensinforbruket så den er vel moderat trimmet. vanskelig å si om annlegget bremser på effekten, men har hørt at det blir for dårlig på større motorer. bråker vel nok oppover oslofjordtunnelen i hvertfall. men er kompakt og fint hvis motoren skal ut og inn i bilen.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 08, 2015, 17:45:52 pm »

Er litt å velge i.. så vrient å si.  http://www.tri-mil.com/
Loggført

Ingar
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: januar 08, 2015, 20:07:35 pm »

Kjenner flere som har Tri-Mil,både på mindre maskiner som 1641 og større som f.eks 2.1 og 2.3 type 1.Mange som farer med "røverhistorier" om at dette anlegget bremser noe hinsides.Det kan jeg bekrefte at det IKKE gjør.
Kjenner en hyggelig kar i Tønsberg (Lars Rosenquist) som har solgt dette anlegget i årevis,kontakt han å du får svar.
Loggført

It`s my way or the highway!
vidars
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Aurskog


Vis profil

« Svar #4 på: januar 08, 2015, 20:24:39 pm »

Tenkte på noe ala bobcat 1-5/8, med potte, part nr 3103-99-pc, skal sitte på en buggy, motor er på 2,2 liter, med doble gassere, og topper med store ventiler, kam er w130,
kjører må med typiske buggy potter, som bråker noe helt J, og har også hørt at jeg får litt mer pulver i motor"n med like lange rør, og kollektor.
Takker for svar så langt.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 09, 2015, 01:12:27 am »

Det du referer til vil uten tvil være bedre både effekt og støymessig i forhold til to individuelle buggy potter. Men gull i forhold til effekt er det nok ikke...
Loggført

hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #6 på: januar 09, 2015, 10:22:41 am »

http://www.vwtrendsweb.com/tech/0109vwt_volkswagen_exhaust_test/
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #7 på: januar 09, 2015, 11:03:24 am »

Jeg kjører med ceramic coated Tri-Mil sidewinder og Dynomax lyddemper.
Finishen på eksosen er veldig bra, ingen sveisekanter ol. i skjøtene v/flenser og inne i collector.
Loggført
vidars
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Aurskog


Vis profil

« Svar #8 på: januar 11, 2015, 19:26:21 pm »

Tja, detta blir ikke lett, vil jo ha mest mulig hk, men det er ikke hva som helst som passer på en buggy heller, må jo se litt ålreit ut også
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!