april 24, 2024, 15:33:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -64 Pick Up  (Lest 5950 ganger)
Splitbush
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted:



Vis profil WWW
« på: januar 12, 2015, 23:30:18 pm »

Hei

Jeg har såvidt begynt å "fikle" med en -64 Pick Up hjemme i garasjen.

Mangler motor, passelig med rust, ødelagt hyttetak.... med andre ord et helt overkommelig prosjekt :-)


* Bilde 1.JPG (5 KB. 449x600 - vist 471 ganger.)


* Bilde 2.JPG (69.62 KB. 800x598 - vist 453 ganger.)


* bilde 3.JPG (74.43 KB. 800x600 - vist 480 ganger.)


* Bilde 4.JPG (18.11 KB. 798x600 - vist 389 ganger.)


* Bilde 5.JPG (74 KB. 800x598 - vist 582 ganger.)



« Siste redigering: januar 12, 2015, 23:40:04 pm av Splitbush » Loggført

64' Split Single Cabin
58' Split Panel
63' Boble

www.oldclassics.no
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 13, 2015, 09:25:39 am »

Hær er det nok å ta i tro Gliser
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: januar 27, 2015, 01:01:34 am »

bra prosjekt!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Splitbush
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 27, 2015, 05:46:24 am »

Nå star det stilt i noen uker mens jeg er på jobb.

Har akkurat fått på plass tig-utstyr og sveisegass, så nå er det bestilling av karosserideler... Ser ut som det kan lønne seg å bruke Wolfsburgwest og JetCarrier på dørk og doglegs. Resten fra VW Splitparts og Auto Craft Engineering.

Loggført

64' Split Single Cabin
58' Split Panel
63' Boble

www.oldclassics.no
Splitbush
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 18, 2015, 23:24:16 pm »

På tide med en oppdatering her...

Fikk nettopp levert deler fra Wolfsburg West. Disse har reist sjøveien over atlanteren, og det tok ca 5 uker med Jet Carrier som befrakter. Kvaliteten på delene ser ut til å være førsteklasses

Har også skaffet en motor som er ganske nært opp mot originalen. Det er en 1500, H-kode. Etter tips fra Tistlo, fikk jeg kjøpe denne motoren av en entusiast fra Hordaland  Gliser Gliser

Nå skal jeg etterhvert plukke motoren i småbiter. Noen deler skal glassblåses, og noe skal dyppes i "StripAll". Kjøleblekk får noen runder med syregrunning og tokomponent lakk. Skifter selvfølgelig alt av pakninger og slitedeler. Kommer også til å gå løs på dørken slik at jeg får oversikt over sveisedeler som må bestilles
 

* IMG_5030.JPG (86.35 KB. 800x600 - vist 324 ganger.)


* IMG_5034.JPG (54.31 KB. 800x600 - vist 300 ganger.)


* IMG_5032.JPG (79.42 KB. 800x600 - vist 308 ganger.)


* IMG_5033.JPG (54.44 KB. 800x600 - vist 279 ganger.)


Loggført

64' Split Single Cabin
58' Split Panel
63' Boble

www.oldclassics.no
Splitbush
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 14, 2016, 09:39:24 am »

"Bedre seint enn aldri ferdig..."

Noen ganger (!!) får man tid til å jobbe med prosjektene sine, og da fortjener det en oppdatering på forumet;-)

-Motoren er plukket i molekyler og rengjort, og nye pakninger/foringer/lager ligger klar
-Alle kjøleblekk er kjemikaliebehandlet i "StripAll"
-Viftehus, Innsugsmanifold, Dynamofot etc. er sandblåst
-Kjøpt "ny" fordeler, viftehus, bensinpumpe, dynamo, starter, coil av medlemmer her på forumet.


* 20160113_224621.jpg (66.47 KB. 800x450 - vist 265 ganger.)
" alt="" border="0" />


* 20160113_224612.jpg (61.4 KB. 800x450 - vist 237 ganger.)" alt="" border="0" />


* 20160113_224628.jpg (67.96 KB. 800x450 - vist 265 ganger.)" alt="" border="0" />


* 20160113_224600.jpg (75.52 KB. 800x450 - vist 312 ganger.)" alt="" border="0" />


Har også klart å skaffe seter til bilen, selv om de trenger full restaurering.

Nå er det noen smådeler som skal i kjemikaliebad før grunning og lakking. Jeg vurderer også galvanisering av enkelte komponenter (Dynamo- og Coilklammer, lokk for oljefylling, pinnebolter til sylinder/topper). Skal legge ut en post med bilder av sandblåsing og kjemikaliebehandling.

Hva skal jeg gjøre med ventilforinger på toppene? ønsker å kjøre på blyfri... Noen anbefalinger?

« Siste redigering: januar 14, 2016, 09:45:08 am av Splitbush » Loggført

64' Split Single Cabin
58' Split Panel
63' Boble

www.oldclassics.no
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #6 på: januar 14, 2016, 10:14:56 am »

Ang blyfritt og ventilforinger.... Jeg har kjørt i mange år på blyfritt uten problemer.
Loggført

Mvh
Reiel
Splitbush
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 08, 2016, 13:41:16 pm »

Rigget opp et provisorisk sandblåsekabinett for noen uker siden. Det funket greit, ikke noe støv utover i garasjen. Men kompressoren er i minste laget. Prøvde å blåse en felg, men det gikk veldig sakte.

Lurer på om det er mulig å koble sammen to kompressorer for å holde høyere trykk under kontinuerlig blåsing...? Noen som har prøvd?


* 20160113_144721.jpg (51.88 KB. 800x450 - vist 253 ganger.)



* 20160113_144517.jpg (41.9 KB. 800x450 - vist 228 ganger.)



* 20160113_145116.jpg (39.19 KB. 800x450 - vist 222 ganger.)

Loggført

64' Split Single Cabin
58' Split Panel
63' Boble

www.oldclassics.no
Splitbush
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 09, 2016, 16:57:22 pm »

Nytt eksosanlegg, støtstangrør og en brukt starter har kommet i hus. Det ser ut som støtstangrørene må galvaniseres, for de er ubehandlet. Samler sammen noen deler som skal til Strafo (galvanisering) i neste uke.

Har også fått levert ferdig kappede firkantrør  (etter mål fra dette forumet), så nå må vi dra fram sveiseapparatet og lage snurre til kjerra  Gliser


* 20160208_124443.jpg (50.86 KB. 800x450 - vist 214 ganger.)



* 20160208_125444.jpg (49.25 KB. 800x450 - vist 198 ganger.)



* 20160208_125519.jpg (55.24 KB. 800x450 - vist 205 ganger.)



* 20160208_125259.jpg (59.94 KB. 800x450 - vist 226 ganger.)

Loggført

64' Split Single Cabin
58' Split Panel
63' Boble

www.oldclassics.no
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #9 på: februar 09, 2016, 19:27:56 pm »

dette blir bra. ser frem til fortsettelsen. Og ikke minst å se den på veien Glad
-Eivind
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #10 på: februar 09, 2016, 20:36:58 pm »

Rigget opp et provisorisk sandblåsekabinett for noen uker siden. Det funket greit, ikke noe støv utover i garasjen. Men kompressoren er i minste laget. Prøvde å blåse en felg, men det gikk veldig sakte.

Lurer på om det er mulig å koble sammen to kompressorer for å holde høyere trykk under kontinuerlig blåsing...? Noen som har prøvd?
Ingen problem å koble sammen to presser. Funker som bare det, men den minste kan få kjørt seg hardt.......
Anbefaler å stille ned trykket på pressostaten, slik at den stopper ein til halvannan kg før den store.
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #11 på: februar 10, 2016, 12:35:09 pm »

Tror du vil få følelsen av at det går mye fortere om du investerer i en trykksandblåser også. :-)
Loggført

Splitbush
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #12 på: februar 10, 2016, 12:55:27 pm »

Vurderer en trykksandblåser ja... Noen anbefalinger?
Loggført

64' Split Single Cabin
58' Split Panel
63' Boble

www.oldclassics.no
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #13 på: februar 10, 2016, 13:35:04 pm »

Jeg har bare prøvd to forskjellige, Ibix som sikkert er kostbar men bra - og en hjemmelaget hvor han som bygde den hadde misforstått hele greia. Han hadde koblet en vanlig sandblåsepistol med sug til trykksatt tank. Det gikk med gaaaanske mye sand for å si det sånn.  Øyerulling
Loggført

vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #14 på: februar 10, 2016, 15:55:53 pm »

Hvis du har tilgang til en 24 eller 50 ltr trykktank fra en defekt kompressor, så kan jeg sende deg ett enkelt oppsett for trykksandblåser som jeg har laget flere av, og som garantert fungerer.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Splitbush
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #15 på: februar 20, 2016, 22:48:00 pm »

I dag fikk jeg litt tid i garasjen, så da sveiste jeg sammen rammene til snurra. Nå blir det noen uker til neste gang jeg får tid

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]


* 20160220_224122.jpg (65.52 KB, 800x450 - vist 281 ganger.)
« Siste redigering: februar 20, 2016, 22:53:27 pm av Splitbush » Loggført

64' Split Single Cabin
58' Split Panel
63' Boble

www.oldclassics.no
Splitbush
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #16 på: februar 20, 2016, 22:54:57 pm »

Hvordan roterer man bilder i tråden?
Loggført

64' Split Single Cabin
58' Split Panel
63' Boble

www.oldclassics.no
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #17 på: februar 21, 2016, 07:11:37 am »

man kan bruke ferdig snurre Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Splitbush
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #18 på: februar 21, 2016, 09:38:14 am »

 Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført

64' Split Single Cabin
58' Split Panel
63' Boble

www.oldclassics.no
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!