april 24, 2024, 23:35:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: smala 2 tommer  (Lest 2955 ganger)
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« på: februar 12, 2015, 10:01:49 am »

har smala forstiling på min 63 den er smala 2 tommer..men vill hjerne hatt en ekstra tommer til på vær side..skal ha 17 tommere på foran og har empi skivebremskitt foran.redd att felger vill gå i skjermkant kommer jo adaptere i tillegg..mye jobb detta..?
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: februar 12, 2015, 10:08:44 am »

vill hjerne ha en tomme til på vær side
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 12, 2015, 13:09:45 pm »

Like greit å begynne på ei std forstilling. Jobben blir den samme.
Loggført

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: februar 12, 2015, 14:11:49 pm »

sant det.lurer på og bare montere på vanlige standard hjultromler foran dissa bygger jo ikke noe ut..da får jeg plass vetfall..problemet er att skivebremsekitet fra empi bygger ganske mye utover..blir smalere med tromler
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 14, 2015, 09:10:30 am »

Hvis du har skivebrems-sett som er bergnet for dropspindler, så bygger dette utover ja.
Men har du empi skiver for standard spindel, så bygger de likt som std trommel. Har hatt disse selv en gang..

Petter'n.
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: februar 14, 2015, 11:42:05 am »

Som Jee sier. Du bør få tak i laserskårne demperplater, kappe og sveise en originalforstilling og sveise inn senkere samtidig. Ikke vits i å herpe en 2" forstilling da denne kan du selge for en del penger som kan brukes til å finansiere den nye.

Prøv å skaffe 8mm tykke demperplater. 6 mm blir for tynne og må forsterkes.

Men, svingradius blir ikke sælig med 4". Snakker med erfaring her :-) snakker snuradius på 20 meter eller deromkring.
Loggført

1961 T1 - Custom
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: februar 14, 2015, 15:47:32 pm »

Uten ET på de nye felgene blir dette bare gjetting.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: februar 14, 2015, 17:00:38 pm »

Uten ET på de nye felgene blir dette bare gjetting.

Enig. Kjøp heller felger med rett ET, så slipper du jobben.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #8 på: februar 14, 2015, 19:58:39 pm »

jeg har empi sitt skivebremsekitt det bygger ut..så har jeg adaptere i tilegg til felger dette bygger også ut en del..sjekka litt på amrikanske sider mange kjører med smala som er 5 tommer..bør jo faktisk få noe sving i og med att skiver bygger utover pluss adaptrere..men mest fornuftige sier meg att jeg bør ikke gå mere ned enn 4 tommer..kommer jo senkespindler i tillegg
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #9 på: februar 14, 2015, 21:51:30 pm »

Vel, de amerikanske tommene kan være svært korte, har jeg lest....

 Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #10 på: februar 15, 2015, 11:52:43 am »

joda du har rett i det..norske tommestokken er nok bedre enn amrikanske..et på felger er 40...så de bygger ikke så allverdens innover
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #11 på: februar 15, 2015, 12:06:28 pm »

5 blir nok altfor mye når et er 40 ja..tror 3 tommer er mere enn nok.for og få felgkant ett lite stykke på innsida skjermen
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: februar 15, 2015, 13:40:05 pm »

Det enkleste er vel å få felgene på bilen din som den er. Så ser du raskt hvor mye mer du må korte.
Loggført

1961 T1 - Custom
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #13 på: februar 15, 2015, 14:27:09 pm »

jepp enig med deg der ketil.akuratt det jeg skal gjør også..bilen står på lagring men må jo være lov og ta med en jekk og jekke bil opp og prøve med en felg på
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #14 på: februar 15, 2015, 15:09:29 pm »

Tar man et mål på hvor langt originalfelgen er fra skjermkanten så lan man finne ut av dette i sofaen.
Her har du en sammenligning mellom orginalfelg og den nye du skal ha:
http://www.willtheyfit.com/index.php?width=155&aspect=80&diameter=15&wheelwidth=4%2C5&offset=46&width2=195&aspect2=50&diameter2=17&wheelwidth2=7&offset2=40#content
Loggført

Speed is no substitute for direction
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #15 på: februar 15, 2015, 17:58:08 pm »

32.1mm nærme hjulopheng vill felg komme 44.1 vill ytre stikke ut..men hvor mye må jeg fjerne da når den er smala 2 tommer..kommer jo adaptere på her
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!