juli 23, 2018, 17:05:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter  (Lest 24430 ganger)
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #90 på: oktober 08, 2016, 00:40:00 am »

Hvordan ble Varianten med nye dempere? Merket du noen forskjell...

Ja det ble stor forskjell! Spessielt demperne bak var rimelig dårlig så det skulle ikke mye til for å merke forskjellen Glad
Kansje noe stiv foran, men ikke galt. Helt supert for litt "sportselig" kjøring  Kult

Har satt mine på mykeste mulig foran...

Ja har de på mykeste foran og nest mykest bak. Nå er den ett hakk senket foran da, den skall opp snart og tror det blir veldig bra da!  Glad
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #91 på: oktober 11, 2016, 18:15:37 pm »

Detaljer er viktig!

Her blir det lys under dash.

Bruker ett orginalt skiltlys slik att det blir som om det kunne ha vært orginalt!


* IMG_0783.jpg (39.5 KB. 640x480 - vist 157 ganger.)


* DSC04787.jpg (40.59 KB. 800x600 - vist 143 ganger.)



Her skall det også bli extra kupè lys. Porsche har jo på begge sider så da skall jeg også ha det Blunker


* DSC04789.jpg (40.03 KB. 800x600 - vist 136 ganger.)


(skall ta noen bedre bilder etterhvert. og bytte ut 10w pæra med 5w....)

Det blir flere artige detaljer rundt om! De fleste er tenkt på slik att det kunne ha vært extra utstyr eller lignende  Øyerulling

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #92 på: november 09, 2016, 23:21:11 pm »

Og her er begge insugportene nesten ferdige. Bare siste fin puss for å få de så like som mulig.
Eksos porter går fortere da det trengs og kan gjøres mye mindre arbeid der.

Deretter blir det neste topp Glad


* DSC00534.jpg (41.14 KB. 800x600 - vist 155 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
TvB
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted: Nesbyen


Vis profil

« Svar #93 på: november 13, 2016, 00:07:43 am »

Hei
Har du delernr på den Volvo grunninga?
Mvh Truls
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #94 på: november 13, 2016, 01:33:16 am »

Hei
Har du delernr på den Volvo grunninga?
Mvh Truls

Det står 31385366 på boksen. Har hørt noen rykter om att di skall slutte med den og att det kun er det som er igjen som blir solgt. Vet ikke om dette er sant.  Hæ
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
TvB
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted: Nesbyen


Vis profil

« Svar #95 på: november 13, 2016, 10:31:02 am »

Hei
Har du delernr på den Volvo grunninga?
Mvh Truls

Det står 31385366 på boksen. Har hørt noen rykter om att di skall slutte med den og att det kun er det som er igjen som blir solgt. Vet ikke om dette er sant.  Hæ

Ok. får kjappe meg og høre med Volvo om den finnes mer da. Takker for svar.
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #96 på: januar 21, 2017, 23:13:13 pm »

Liten oppdatering her da Glad

Det går veldig seint nå da jeg ikke har verkstedplass lengere så garasjen min er stappet med alt mulig og verken strøm, varme eller plass er tilstrekkelig der...

Jeg har avtalt med det polske firmaet som andre her inne har brukt for fullføring av karosseri arbeid og lakk. Gjenstår bare å få fraktet det ned....

I mellom tiden skall jeg gjøre klar bunnplate understell og motor.

Motor nærmer seg stadie der jeg kan begynne med måling, tilpassing og montering Glad
Lager for veiv, råder og kam er i hus samt KEP stage 1 trykkplate Blunker

Neste pakke er på vei med støtstenger, titan ventilbrikker og ventilfjærer.

Må bare få frest thrust på blokk før oppmåling starter! (glemte å tenke på det når jeg fikk linjebora  Øyerulling )
 
Topper og innsug er sendt for sveising  Kult Dette er nødvendig da ønsket effekt har økt betraktlig...


* DSC00569.jpg (87.37 KB. 800x600 - vist 107 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #97 på: mai 28, 2017, 14:26:11 pm »

Her er det lenge sia det skjedde noe  Sjokkert

Alt går tregt med bobla, er vell nærmest stillestående, men ikke glemt  Øyerulling

Varianten har jeg begynt så smått å bygge en ny og litt sprekere motor til, slik att orginal motoren får litt pause før den får en gjennomgang.
Den fungerer veldig fint, men jeg vet att ventil styringene begynner å bli skikkelig dårlige + sikkert andre små ting "på gang"

Ny motoren blir en lett trimmet versjon på 1641ccm, økt komp (tenker ca 9- 9,5 burde være greit på en snill gate motor)
Brukt engle w110 , 1,25:1 vipper, Porting av topper og innsug, 2x40 IDF og csp pyhton exsos  Osteaktig Håper på rundt 80 håldbare hester og tror det burde være innenfor rekkevidde med dette oppsettet.

Alt av kjøleblekk har blitt sand blåst og pullverlakkert, også luftfilter deksler. Syntes chroma deler ikke passer seg i motor rommet...
Veiv blir balansert sammen med svinghjul og vifte. Råder og stempler blir vektjustert.

Håper på å ha denne motoren klar til SCC får å kunne kjøre under 20 sekunder med varianten  Øyerulling

Neste store som har skjedd er att savnet etter å kjøre boble etterhvert har blitt veldig stort og når det da dukker opp "ferdig" Cal Looker med sprek motor til overkommelig pris så måtte jeg bare kjøpe!  Gliser

Dette blir min morro bil fram til 66`n er ferdig! Og morro det er det uten tvil!  Kult

* DSC00579.jpg (99.06 KB. 800x600 - vist 148 ganger.)


* DSC00585.jpg (67.3 KB. 800x600 - vist 105 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #98 på: mai 29, 2017, 19:39:46 pm »

Overhalt denne 019 fordeleren i dag!

Plukket helt i filler, vasket i ultralydbad, tørket, smurt og montert sammen igjen. Mangler bare rotor og lokk nå.
Beholt den slitte lakken da denne liksom "gjør" denne fordeleren  Kult
Skall selvfølgelig få tak i riktig brunt bakkelitt lokk til denne!

Skall prøve denne på nye variant motoren  Blunker


* DSC00594.jpg (75.46 KB. 800x600 - vist 84 ganger.)


* DSC00595.jpg (73.82 KB. 800x600 - vist 77 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 984
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #99 på: mai 29, 2017, 19:50:06 pm »

Bilen kom helt klart i riktige hender, grattis med ny bil.  Kult
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #100 på: mai 29, 2017, 21:44:56 pm »

Bilen kom helt klart i riktige hender, grattis med ny bil.  Kult

Takk for det!
Like stas hver eneste tur, går meget godt! men drivstoff forbruket snakker vi ikke om  Øyerulling
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #101 på: mai 29, 2017, 22:45:40 pm »

Foresten ! er det noen som vet om det er noen styrke forskjell på forskjellige orginale støtstengene Hæ

Skall lage klar noen back up stenger til ny bilen, men har ikke komplett sett av samme type som er på bilen.

På bilen mener jeg det er av denne typen med lange riller (hvertfall det malen er laget på)

* DSC00599.jpg (56.09 KB. 800x600 - vist 66 ganger.)


men har også mange av denne typen med korte riller...

* DSC00600.jpg (56.53 KB. 800x600 - vist 66 ganger.)


Fant enda ett sett i garasjen med en litt annen vri med de korte rillene, men alle stammer fra 13-1600ccm motorer.

Mulig jeg etterhvert spanderer nye dobbelkona alu stenger, så jeg slipper å ha ekstra liggende når de som er i bruk bøyer seg  Øyerulling

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #102 på: august 09, 2017, 23:07:31 pm »

SCC nærmer seg og planene er/har vært mange, men må innse att ikke alt blir ferdig i tide...

Har begynt å sveise rust på varianten da den ikke har vært noe pen i fronten. (hull i skjermer under hovedlys og bak forsterkningsplater i innerskjermene.) Heldigvis var det ikke værre en fryktet, men jobben må fortsatt gjøres.  Øyerulling

Nye variant motoren er påbegynt, men rekker ikke få bilen ferdig sveiset, så da venter motoren også til etter SCC. Veiv med svinghjul og vifte er levert til knasten for balansering og råder + stempler har jeg vektjustert innen for 1 gram. Nærmer seg montering av shortblock.  Osteaktig

Så det som blir prioritert før SCC er den røde bobla.
I kjent stil skall det skrus unødvendig mye rett før avreise....

Planen er:
* Ta ut motor for å ettertrekke topper og gå over for å se att alt er tipp topp før det tynes på stripa.
* Lage ett bakre motorfeste ala geneberg "traction bar" UTFØRT!
* Ordne slik att gasswire strømpe ligger som den skall og faktisk treffer røret gjennom viftehuset.
* Vrenge på no dekk på 2 356 kopi stål felger som skall stå bak. (Usikker på om det blir diagonal dekkene for motorvei cruising/Looks eller de jeg har bak nå...)
* Montere orginale stålfelger foran med gode dekk. Lakkert sort. (senke spindler og kopi BRM flytter hjulene for langt ut) UTFØRT!
* Olje skift på motor +++.
* Om tid så skall det lages "bleie" under motor for sikkerhetsskyld.
* Se om det er mer "unødvendig" vekt som kan tas ut...
* Glede seg til SCC!  Gliser PÅGÅR!
« Siste redigering: august 15, 2017, 22:11:34 pm av Ziggy66bug » Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 3358
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #103 på: august 13, 2017, 00:44:40 am »

Høres ut som en bra plan.  Glad
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #104 på: august 15, 2017, 22:29:28 pm »

Litt fremgang her mens vi stadig nærmer oss SCC!  Kult

Lagd ferdig og testet "motor festet" mitt i dag. Virker til å fungere bra! Merker ingen voldsom vibrasjon ved riv start eller burnout så det lover godt! Skall ikke skryte på meg noen voldsomt bra burninger da jeg har veldig mye grep, men det spant og hyla så det tells Øyerulling

"traction bar"

* DSC00604.jpg (88.68 KB. 800x600 - vist 114 ganger.)


Festet i det omdiskuterte hullet i karosseriet...

* DSC00605.jpg (78.9 KB. 800x600 - vist 108 ganger.)


Ser ikke så alt for "gæli" ut syntes jeg!

* DSC00608.jpg (86.36 KB. 800x600 - vist 109 ganger.)


Får se om jeg rekker å skaffe 356 felgene før SCC. Tror det vil gi bilen ett tøft "old school" utseende samtidig som det fortsatt vil være en Looker!  Kult

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #105 på: august 20, 2017, 23:36:23 pm »

Vell hjemme etter ett veldig artig SCC!

Torsdag kveld var det skruing for harde livet for å være någelunde klar for avreise fredag etter jobb. Avsluttet skruinga med en burnout i regnet med 2 passasjerer ca halv 1 om natta!  Øyerulling

Målet for SCC var å nå mitt ønske om 14 sec med rød bobla. Må si dette gikk over all forventning med ett første drag på 15.095.
Andre draget så stemte det meste og det ble en slutt tid på 14.881 @ 142.01 km/t! Dette var skikkelig gøy og ga "mersmak"  Gliser

Skall sies att dette var med kun førerstol, ribbet bagasjerom, uten reim, stinger, no bakluke og "små" hjul på 205/65-15.
Ble totalt 6 pass fordelt på meg og en kompis som måtte få prøve.

Bilen fungerte helt topp uten noe problemer og holt seg javt på høye 14 / lave 15 sec. Her var det uten tvil kun kjøringa som avgjorde og jeg tror bilen bør være god for 14,6-14,7 uten endringer om alt stemmer helt!  Kult Kreds til Anders for utrolig artig liten motor!!!

Har satt nytt mål for denne bilen allerede, hvis jeg blir å kjøre den neste år da  Øyerulling (har jo lyst å få klar 66'n! og der skall det gå en god del fortere) 13 sec er neste mål med samme motor med små juseringer/forandringer  Blunker

Alt i alt har jeg kost meg masse i lag med 2 kompisser + prat med andre vw folk! Gleder meg til scc 2018 allerede!

Depot med god stemning! (ikke bry dere om transiten...)

* DSC00610.jpg (105.63 KB. 800x600 - vist 111 ganger.)


Race ready!

* DSC00614.jpg (89.43 KB. 800x600 - vist 127 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #106 på: august 26, 2017, 12:16:06 pm »

Det skjer stadig små ting med prosjektene mine.
I går kveld ble det variant shortblock.  Glad

Veivpartiet med lagere gikk fint på plass sammen med en brukt w110 jeg hadde liggende. Dette er ett budsjett bygg så jeg bruker omigjen så mye som mulig, fint å sleppe innkjøring av kam og sylinder sett da alt er deler fra den gamle boble motoren min  Øyerulling

"shortblock"

* DSC00627.jpg (91.97 KB. 800x600 - vist 80 ganger.)

Noe primitivt "verksted", men så lenge jobben blir gjort så er det jo greit.  Blunker
(her venter 66`n på tur)

* DSC00629.jpg (98.66 KB. 800x600 - vist 102 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #107 på: november 10, 2017, 23:25:59 pm »

Liten oppdatering...

I morgen blir det klargjøring for vinterlagring av den røde bobla, med forhåpentligvis en liten tur får å få rast fra seg litt... Øyerulling

Da blir det vask og muligens en lett polering + demontering av vippearmer og batteri.

Den røde har fungert som bruksbil helt fram til nylig pga defekt reservebil og oppsveising av variant.... Det vil si att dette har vært en kald høst uten varmeapparat  Gliser (planer går ofte ikke som de skall)

Varianten har jeg sveiset opp innerskjermene foran da de var kraftig angrepet av rust Sint , men nå er alt helt stål  Blunker Framskjermene har blitt sendt vekk for repp da jeg rett og slett ikke har tid til alt på engang.... Slutt resultatet blir bra så det skall bli fint å kjøre variant igen!
Varianten blir ikke fulltids helårsbil lengere da saltet spiser den opp, men på kalde dager med tørre snødekkede veier så skall den luftes en gang i blant! Kult

Oppdaterer med bilder av arbeidet etterhvert, men legger med ett stemningsbilde av den røde der den ser nok så barsk ut i mine øyne!


* DSC00619.jpg (105.98 KB. 800x600 - vist 110 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #108 på: november 10, 2017, 23:29:57 pm »

Kan også meddele att små, men spennende oppgraderinger skall skje med den røde får å kutte ned tid på stripa  Kult
(fikk noen tips av en svenske med mye singelport kunskap på scc som skall prøves ut  Blunker )
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 3358
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #109 på: november 11, 2017, 09:49:23 am »

Spennende.
Du tar av vippestellet for vinteren? For å spare ventilfjærene eller? Det er noe som er lurt å gjøre ved vinterlagring?
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #110 på: november 12, 2017, 00:09:41 am »

Spennende.
Du tar av vippestellet for vinteren? For å spare ventilfjærene eller? Det er noe som er lurt å gjøre ved vinterlagring?

Ja det er for å beholde spennet så godt som mulig i tillegg til att det minsker muligheten for fukt i sylindere. Er jo også gjort på 5 min så da er det jo ingen sak  Blunker



Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 3358
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #111 på: november 12, 2017, 02:05:06 am »

Spennende.
Du tar av vippestellet for vinteren? For å spare ventilfjærene eller? Det er noe som er lurt å gjøre ved vinterlagring?

Ja det er for å beholde spennet så godt som mulig i tillegg til att det minsker muligheten for fukt i sylindere. Er jo også gjort på 5 min så da er det jo ingen sak  Blunker




Smart
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #112 på: april 29, 2018, 23:41:35 pm »

Liten oppdatering her da Glad

Etter en lang vinter er det endelig klart for mer aktiv bruk av folkevognene!

Varianten har blitt brukt noe mer en tenkt da vinteren lagdte ett sterkt behov for skikkelig fremkommelighet til tider.....
Planen var å bare bruke den på fun run ++ og ellers bare lagre den til våren, men fun run var artig da!  Gliser

Den røde ble tatt frem i slutten av påsken og gjennomgår en liten vår "shinings" nå før Bug inn.

Interiøret får en gjennomgang med vask av seter og rengjøring av paneler ++

Framm felgene er byttet med ett nytt par av samme type bare lakkert noe penere (de som var på hører til 66'n min)

Etter bug inn så skall olje byttes og forhåpentligvis modifisert innsugene til balanse rør bak viftehus + små fiks av div.

Har planer om å prøve den litt på stripa neste lørdag på dette Raceworz treffet, hadde vært gøy med en liten forsmak på racinga  Kult


* DSC00718.jpg (106.33 KB. 800x600 - vist 32 ganger.)



* DSC00713.jpg (98.63 KB. 800x600 - vist 33 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #113 på: april 29, 2018, 23:47:30 pm »

Setene ble mye penere!


* DSC00715.jpg (94.99 KB. 800x600 - vist 34 ganger.)


Oppstramming av bak paneler. Dørene tar jeg en annen gang.....


* DSC00723.jpg (82.26 KB. 800x600 - vist 37 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Anders
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Oslo


Hårda Tider


Vis profil
« Svar #114 på: april 30, 2018, 14:16:22 pm »

Veldig gøy å se at denne blir godt behandlet Glad Tommel opp!

Spent på om du får bedre tomgang med balanserør (antar det er derfor du vil montere det).
Du bør i hvert fall prøve med så lite rør som mulig, da for stort rør kan gå utover gassrespons og toppeffekt på motorer som er trimmet mye..
Det gjelder å finne det minste røret som fortsatt gir bedring i tomgang, i hvert fall i følge det jeg kunne finne av info sist.

Har lest at folk har hatt suksess med rør ned til 5mm på trimmede motorer, men dette er sikkert avhengig av forskjellige faktorer og vil variere.
Det enkleste er kanskje å montere en ventil på balanserøret og prøve deg frem ved å justere denne.

Jeg hadde planer om å glassblåse/røffe opp innsiden av innsugene i håp om at dette kunne bedre mix av bensin/luft.
De er veldig glatte nå, så jeg hadde også sett på dette når du først tar de av.

Gleder meg til å se denne igjen på SCC  Glad
Loggført



Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #115 på: april 30, 2018, 22:12:27 pm »

Veldig gøy å se at denne blir godt behandlet Glad Tommel opp!

Spent på om du får bedre tomgang med balanserør (antar det er derfor du vil montere det).
Du bør i hvert fall prøve med så lite rør som mulig, da for stort rør kan gå utover gassrespons og toppeffekt på motorer som er trimmet mye..
Det gjelder å finne det minste røret som fortsatt gir bedring i tomgang, i hvert fall i følge det jeg kunne finne av info sist.

Har lest at folk har hatt suksess med rør ned til 5mm på trimmede motorer, men dette er sikkert avhengig av forskjellige faktorer og vil variere.
Det enkleste er kanskje å montere en ventil på balanserøret og prøve deg frem ved å justere denne.

Jeg hadde planer om å glassblåse/røffe opp innsiden av innsugene i håp om at dette kunne bedre mix av bensin/luft.
De er veldig glatte nå, så jeg hadde også sett på dette når du først tar de av.

Gleder meg til å se denne igjen på SCC  Glad

Hehe Denne blir både "dulla" med og herja med akkurat slik det skall være!  Øyerulling  Kult

Kjekt med mer info runt innsugene og balanserør! Innsiden av innsugene skall helt klart røffes opp litt nå som du nevner det. Angående balanserør så var/er/blir dette mest for å teste litt og prøve seg fram og se hva som funker og ikke. Fikk nemelig ett tips av en svenske på SCC som virket til å være en slaks singel port guru og han mente att balanserør var noe jeg bure tenke på, både med tanke på gange og effekt. Så vi får se hva dette faktisk utgjør når den benkes på nytt. Ventil i røret er jo helt klart en fin måte å teste på!

Har planer om å prøve meg fram med litt dyser, da bilen går best i varmt vær noe som jeg konkluderer med att den faktisk går litt på magre siden. Blir spennende å se, i værste fall går jeg bare tilbake til nåværende dyser da det absolutt fungerer bra.

Om du tar en og annen tur til Zita ila sessongen så er det stor sjans for att du får se igjen bilen der, men ja den dukker opp på SCC for å slå egne rekorder Glad
« Siste redigering: april 30, 2018, 22:30:03 pm av Ziggy66bug » Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #116 på: april 30, 2018, 22:22:50 pm »

Gjort ferdig innteriøret i dag og må si det ble ganske bra.

Det er på langt nær strøkent, men helt grei brukstand med unntak av fører stol som er ganske slitt...
Nå er det værtfall rent og noe strammere en det var så syntes det passer bilen godt! Litt slitt men javnt over pen brukstand  Glad

Feiret med årets første burning + en grei vask.
Nå er det Bug in neste. Skulle polert bilen , men siden det ble knapt med tid og att det ikke er meldt sol og pent så lar jeg det vente til litt senere.....

De store CSP merkene er nå fjærnet da den ser "cleanere" ut uten  Blunker


* DSC00704.jpg (114.11 KB. 800x600 - vist 37 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #117 på: mai 05, 2018, 21:52:48 pm »

Vell hjemme etter en kjempe artig dag på gardemoen raceway!

Fikk gjort unna oljeskift med filter etter jobb fredag så da var miste kravet til vedlikehold unnagjort. (ventiler ble just når bilen ble tatt frem i våres)

Så startet med å finne frem nødvendig verktøy og andre "just in case" deler og pakket dette inn i varianten som fungerte som servicebil i dag. Viktig å kjøre litt stil over ting.

På gardemoen var det bare å sette i gang med alt papirarbeid før bil ble klargjort til teknisk og videre noen pass på stripa.

Startet ganske greit med en 15,014 @ 140 km/t noe som var brukbart.

Neste pass så satt det meste veldig bra, fikk en god burning og både start og gearing satt som smurt! Kunne sikkert fin pussa litt på slur og 1-2 shift, men det holt til 14,578 @ 145,5 km/t så skall si smilet nesten gikk rundt!  Gliser Dette var en utrolig artig start på årets race sessong!

Det hårete målet om 13 sek i denne bilen med denne motoren virker pluttselig ikke så uoppnåelig lengere...

Dette var med Micky Thompson dekka, stinger og uten reim. Kun fører stol og tom mage  Øyerulling

Servicebilen i kø ved inngang.


* DSC00725.jpg (60.8 KB. 800x600 - vist 20 ganger.)


Timeslip av beste tid. Kan vel ganske sikkert si att dette er raskeste singel portern i Norge nå!


* DSC00726.jpg (20.31 KB. 450x600 - vist 20 ganger.)

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2095
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #118 på: mai 05, 2018, 22:08:15 pm »

Skift disse gamle dekka nå så nærmer du deg nok 13 sek. Takk for flott kjøring også ses vi sikkert på Scc...
Loggført

201m  8,063sek. 136,42km/t
402m 12,808sek.165,77km/t...
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #119 på: mai 05, 2018, 22:18:04 pm »

Skift disse gamle dekka nå så nærmer du deg nok 13 sek. Takk for flott kjøring også ses vi sikkert på Scc...

Lyst på slicks ala de Jarle har på "servicevogna" så får man se da Glad Selv takk for oppfølging underveis! 
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!