april 19, 2024, 23:25:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min VW 1300S '73  (Lest 40124 ganger)
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #90 på: november 17, 2016, 21:58:55 pm »

Hvor kommer de felgene fra
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #91 på: november 18, 2016, 17:39:53 pm »

Hvor kommer de felgene fra

US Wheels, kjøpt i USA
Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #92 på: november 30, 2016, 19:33:02 pm »

Skjer ikke så mye her om dagen da er mye annet som skjer.
Men har fått preppa opp alt av deler som skal til pulverlakkering, mangler bare litt sveising på viftehuset som jeg satser på blir klart ila uka.
Ellers tar jeg mye av smådelene og lakkerer opp selv.

Trengs litt prepp på gamle deler.









Er en god del andre små deler også, men får ta bilde av alt samlet senere Glad 
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #93 på: november 30, 2016, 20:19:45 pm »

Et råtips. Ikke lakker anleggsflata der pakningen skal ligge an´.
Da blir det mindre oljeflekker på bakken  Blunker

Hadde for mange år siden slike fantastisk fine Chrome toppdeksler. Dem lakk som en sil helt til jeg dro over anleggsflata til pakningen med litt sandpapir , da tetta dem mye bedre.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #94 på: november 30, 2016, 22:03:30 pm »

Et råtips. Ikke lakker anleggsflata der pakningen skal ligge an´.
Da blir det mindre oljeflekker på bakken  Blunker

Hadde for mange år siden slike fantastisk fine Chrome toppdeksler. Dem lakk som en sil helt til jeg dro over anleggsflata til pakningen med litt sandpapir , da tetta dem mye bedre.


Jepp,  baksidene er urørt da de var tette å fine før demontering 👍
Loggført
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #95 på: desember 08, 2016, 21:29:28 pm »

Får du plass til 7 tommer bak med orginale skjermer, jeg lurer på å kjøpe slike selv til min rat
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #96 på: desember 12, 2016, 16:48:37 pm »

Får du plass til 7 tommer bak med orginale skjermer, jeg lurer på å kjøpe slike selv til min rat

Jeg tror det går  Blunker
Med tanke på camber osv så skal det ifra hva jeg har skjønt gå bra.. litt spørs på ET osv.
Så fasiten kommer nok ikke før til våren når de får gummi
Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #97 på: desember 22, 2016, 19:30:08 pm »

Går litt tregt om dagen, både jobb og juletider osv osv.
Men har da fått gjort litt, blir litt venting på sveis og lakk av viftehus osv så tok å avfetta blokka mm og fikk spylt av det verste.
Så har jeg gått over blokka og testa litt farge (Bare 1 strøk her, blir nok 3-4 tenker jeg til slutt)



Tror jeg går for en litt mørkere farge som denne, nesten gunmetal men med veldig mye sølv flaks i så tror det kan bli kult sammen med chrome og tre detaljene
Begynner å bli noe renere ihvertfall, men er igjen en god del timer enda med gnukking før det blir helt 100.. men må jo starte et sted  
Hadde jo vært nesten lettere å dele hele motoren å syrevaska alt sammen. Men det får bli neste gang da kapital og tid ikke strekker til full innvendig overhaling akkurat nå da har litt prosjekter ellers også. 
Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #98 på: februar 25, 2017, 12:45:45 pm »

Skjedd litt lite med tråden her, men skjer litt ellers Glad
Blant annet reparasjon av varmepotte





Samt mer rengjøring av motor...



Ellers har jeg fått tilbake alle delene ifra pulverlakk på Molev.
Bruker Torbjørn hos Moelv lakk og vedlikehold der, super service og resultat til en fornuftig pris!
Så pr nå så ser ting slik ut:



Så begynner å dra seg til litt ihvertfall Glad
Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #99 på: februar 25, 2017, 17:36:19 pm »

Da ble det tid til å dokumentere litt Glad
Hentet de store blikk delene på pulverlakkering hos Torbjørn som driver Moelv Lakk og Vedlikeholdservice.
Super service der som vanlig, kjempe bra arbeid og gode priser! Anbefales på det varmeste Glad

Venter egentlig på en boks med M6x10 umbraco skruer i blankt fra Tess, men pga noe krøll med leverandøren så får jeg ikke disse før mandag (Forhåpentligvis)
Men jeg har noen svarte skruer jeg har brukt en så lenge som jeg bytter ut med blanke i etterkant, slik at jeg får montert litt.
Har da fått på alt blekket, generatoren, varmepotter, eksos osv.
Så begynner det å nærmere seg at jeg kan ta med meg motoren ned til Morten Kjelsås som har gått over weberne jeg kjøpte.
Han setter da på disse og test kjører motoren og justerer det hele Glad

Sopp filter, tennplugg kabler osv blir ikke festet før dette er på plass.
Da jeg ikke vil komme i konflikt med stagene til gasser osv. Mulig jeg lager meg et svart rør som jeg trer det meste av kabler i slik at minst mulig blir synlig.
Får se hvordan det blir etterhvert Glad

Noen biler ihvertfall:

Før:


Etter:












Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #100 på: februar 25, 2017, 23:31:21 pm »

Det blir et hærlig motorrom.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #101 på: februar 26, 2017, 17:48:05 pm »

Du legger mye arbeid i finnis, dette blir stirlig
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #102 på: mars 23, 2017, 21:22:52 pm »

Takk for hyggelig tilbakemelding Glad
Fått hjelp av Morten Kjelsås til å sette opp forgassere etc, så begynner det å nærmere seg ferdig!
Mest små plukk igjen nå.



Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1256
Bosted:


Vis profil

« Svar #103 på: mars 23, 2017, 21:57:02 pm »

ser supert ut dette! Glad men vil bare si at jeg brukte samme rør til varmepottene og har samme eksosanlegg, blir svidd hull på røret etterhvert.
Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #104 på: mars 23, 2017, 23:09:43 pm »

ser supert ut dette! Glad men vil bare si at jeg brukte samme rør til varmepottene og har samme eksosanlegg, blir svidd hull på røret etterhvert.

Glad Ja det tror jeg nok er en risiko med tanke på hvor tynnvegga de røra er.
Har tatt av plasten utenpå røret så ikke det skal smelte med engang, så får jeg se litt på en løsning etterhvert.
Helst ville jeg hatt svarte rør også så får se litt hva som er å få skaffet.

Vil tro at om man legger noe imellom eksos og rør som leder varmen bort så burde det være mulig å få til en enkel fiks
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1256
Bosted:


Vis profil

« Svar #105 på: mars 24, 2017, 14:16:39 pm »

Det er sant, litt eksosteip burde funke
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #106 på: mars 24, 2017, 20:49:18 pm »

Det er sant, litt eksosteip burde funke
Stemmer det. Eksosbandasje fungerer utrolig bra, du kan holde hånda på røret uten å brenne deg.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Aloha
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes


Vis profil

« Svar #107 på: mars 26, 2017, 12:34:00 pm »

Flott og inspirerende tråd , kjekt å få se arbeidet som blir utført på bilen...bare å fortsette å oppdatere , når det skjer noe nytt Glad
Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #108 på: mars 31, 2017, 19:03:10 pm »

Det nærmer seg våren og arbeidslysten bare stiger om dagen Glad
Så blir noen timer i garasjen nå.

Fikk nye clutch deler i dag, da lamellen var helt på det siste så da ble det rengjort trykkplate og bytte av utløse lager samtidig.





Ellers så har stoffet til motorommet blitt sydd ferdig, så da ble dette montert på plater som jeg har tilpasset så montert i bil.



Ble veldig fornøyd med disse Glad
Marine grad skai, sydd med 2lags underlag for litt "pute effekt" tråden matcher fargen på bilen veldig bra.
Langt bedre en stygge og slitte asfalt plater ihvertfall Glad
Tok også for moroskyld å testet litt med varmepistol hvor mye dette tåler med tanke på varme.
Jeg ga meg på 120C i overflaten på stoffet (Målt med laser) Da vil jeg tro at det ikke skulle være noe problem Glad

Ellers har jeg fått lagt på dekk på nye felgene, så prøvemonterte disse.
Blir litt "feil" på bildet da jeg regner med at jeg får mer camber etter å ha kjørt noen meter, ser også at den virker høyere bak en foran mens den egentlig skal være ganske rett. Så får prøve etter bilen er kjørbar og se hvordan ting setter seg da.
Det er god klaring foran, mens bak så stikker dekk og felg litt utenfor, men er mulig dette går seg til når får inn igjen motoren (Mer vekt bak) Samt får "riktig" camber igjen. Glad



Så da er det stort sett bare å legge opp bensin tilførsel til forgasserne så er motoren klar for å monteres i bilen igjen Glad
Så blir det å legge opp nytt ledningsnett i motorom etter det, så senere mot våren bytte teppesett, calipere foran, tettelister rundt vinduene foran ++
Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #109 på: april 01, 2017, 20:34:53 pm »

Da ble det en veldig effektiv dag i dag!
Begynte med å montere opp bensintilførsel til forgasserne slik at motoren ble klar for å settes inn.

Så fikk jeg god hjelp av min far og martin til å få inn igjen motoren. Glad
Dette ser jo veldig enkelt ut, men det ble mye knoting og jekking i alle mulige retninger for å få den inn.
Ser at jeg helt klart skulle kostet på meg noe nytt verksted utstyr  Osteaktig
Men etter mye om og men fikk vi til slutt inn motoren!  Blunker












​​​​​​​

Ble noe ¤%&/()=)(&) trangt rundt forgasserne, men etter mye knot fikk vi til slutt skrudd de på igjen og montert på igjen bensinslanger etc.
Flatt batteri så ble ikke noe oppstart, men satser på at den går i morgen

Ellers er det jo igjen litt småjobber, blant annet å legge opp igjen alt av elnett i motorrommet på nytt, nye alu rør ifra viftehus og ned til varmepotter.
Samt at gasswiren ser ut til å gå veldig tregt så må prøve og legge opp ny wire da jeg har ny liggende..
Men det går framover ihvertfall  Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #110 på: april 02, 2017, 18:56:40 pm »

 Sjokkert Sjokkert Sjokkert  Dette ble bare utrolig fett. De motoromsplatene ser drit tøffe ut. det gjør forøvrig Bobla også. Kan tipse om å invistere i en blaz cut å montere i motorrommet i tilfelle rottefelle
 

hadde motorbrann for en måned siden selv i Bobla
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #111 på: april 02, 2017, 20:07:04 pm »

Sjokkert Sjokkert Sjokkert  Dette ble bare utrolig fett. De motoromsplatene ser drit tøffe ut. det gjør forøvrig Bobla også. Kan tipse om å invistere i en blaz cut å montere i motorrommet i tilfelle rottefelle
 

hadde motorbrann for en måned siden selv i Bobla

Takk for det, veldig fornøyd selv også Glad
Det blaze cut greiene ser jo utrolig bra ut Osteaktig helt klart vurderes.
Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #112 på: april 02, 2017, 20:07:30 pm »

Its alive!



Etter mye klundring med en bensinpumpe som tydeligvis ikke ville igang igjen etter vinterdvalen så ble det en tur til biri til kirkers for å hente ny.
​​​​​​​Da startet den rett opp gitt *Virker 100 ganger freskere nå en før ombygningen.
Utrolig deilig og ha det inne i bilen igjen, nå er verste jobben ferdig, neste blir å legge opp ny gasswire samt legge opp nytt "eget" ledningsnett.*

Dessverre gikk det ikke helt som planlagt med nye hjulene, ihvertfall bak.



Det er ikke snakk om at det går med 195 60 15 bak med de nye felgene da det bygger for langt ut, er bare hårfint at det i heletatt er mulig å trille bilen nå.
Så må nok på med noe mindre gummi, kom over 2 stykk 185 55 15 jeg tenkte jeg skulle prøve for å se om det går. Kunne jo også heiset opp bilen bak litt men problemet er jo at når bilen blir høyere så får jeg mindre camber. Så da er jeg like langt.. Det var noe dritt men håper jeg klarer å løse det med 185 55.. at det gir meg ørlitt mer strekk / mindre ballong samt er lavere så kanskje smetter under der..
Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #113 på: april 05, 2017, 20:44:57 pm »

Fikk ordnet med ny gummi på bakhjulene i går 😊 ser ut til at 185 55 skal gå ganske greit 👍 finner jeg først ut når får kjørt bilen noen meter så understellet retter seg litt slik det skal 😊

Felger fikk et strøk med collnite og dekksider vasket godt og påført pearl.







Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #114 på: april 11, 2017, 21:10:22 pm »

Da begynner ting å falle litt på plass Glad
Mye jobb og lite posting siste dagene men får ta en liten update nå.

Har først å fremst fått lagt opp nytt ledningsnett i motorrommet, hvor jeg da har lagt inn nye kabler som er tredd opp i samme type strømpe som plugg kablene Glad Ble langt ryddigere en hva et er originalt. Merket også endene som ligger skjult om man skulle måtte rote litt i det senere. Tenkte det var greit da alle kablene nå ser like ut..  Osteaktig



Ellers har jeg fått begynt å støyisolere litt mer, ferdig bakover i bilen nå mens fronten gjenstår.
Dørene tok jeg i fjor. Hjelper en god del på støyen Glad
Blir det å legge tepper over her etterhvert.



Ellers jeg fått inn igjen interiøret og småjustert litt foran slik at det ikke subber.
Samt så har jeg byttet dempere foran da jeg synes de jeg hadde var litt slappe i fisken.
Så har fått kjørt noen veldig korte turer.. og det ser ut til å fungere veldig bra!
Veldig mye bedre drag hele veien, og langt kulere lyd  Blunker
Ser ut til å være ganske greit justert, får nok kanskje litt mye men regner med å måtte småjustere litt etterhvert.

Utrolig deilig å kjøre litt boble igjen ihvertfall Glad
Starter med engang og går veldig fint!

Så litt bilder ifra tirsdags treffet på Reinsvoll Glad











Begynner å bli veldig fornøyd med bobla nå! liker veldig godt de nye felga, synes de sitter veldig fint på bilen.
Ellers er det endel småtteri her å der som må ordner før sesongen virkelig starter, det skal lyd isoleres foran, tilpasse og montere teppe sett, bytte foringer på oversiden av forstilling, bytte calippere og bremsevæske, justere tilpasningen av bakluka (dritt jobb), få vasket og polert innside av bakluke ++++ Men nå er det stort sett ganske kos siden bilen går og ser ut til å fungere veldig bra Glad

Godt å være igang med sesongen ihvertfall Glad
« Siste redigering: april 11, 2017, 21:15:22 pm av Concker » Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #115 på: april 17, 2017, 15:14:35 pm »

Flott bil, gjennomført!
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« Svar #116 på: april 17, 2017, 20:58:44 pm »

Fy søren for en flott bil og et flott arbeid! Glad
Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #117 på: april 23, 2017, 20:42:09 pm »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger Glad

Da var sesongen skikkelig i gang og bilen begynner å bli klar, selv om er litt småting her å der som gjenstår Glad

Ila siste dagene har jeg fått montert nye teppesettet Glad
Litt knot, men ble utrolig fint, helt noe annet en de gamle gummi mattene som satt i bilen..
Ellers jeg har lagt svarte strømper rundt rørene ned til varmepottene og litt småtteri her å der.







Ble en tur til vårmønstring på Rudshøgda i dag, litt kaldt i været med fint med mye forskjellige biler Glad
Ble et par bilder på turen hjem også.














Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #118 på: mai 01, 2017, 21:02:38 pm »

Treff og arrangement sesongen er i gang for fullt så er mer kjøring en skruing om dagen Glad













Loggført
Concker
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted:



Vis profil
« Svar #119 på: mai 17, 2017, 19:49:33 pm »

Ja her skjer det ikke stort av skruing om dagen.
Bilen blir kjørt jevnt å trutt om dagen både til jobb og treff så nå koser jeg meg bare med den Glad

Blant annet har den vært ute en tur til VACN Mjøsa sitt treff på Furnes hvor den jaggu meg stakk av med en premie i classic klassen! Dette var jo utrolig gøy!
Ellers fikk den en tur dagen etterpå til vårgrisen 2017 på Hamar, og en "langtur" til Aktiv Auto sitt treff på Hokksund helga etter.
Går utrolig fint nå hvor det er 0 problem å kjøre både fort/motorvei og langt Glad












Ser ut til at den skal en tur nedover til Danmark ila sommeren også, noe jeg gleder meg veldig til! Osteaktig
Loggført
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!