april 26, 2024, 07:49:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: JB Garage 1303s BIG  (Lest 36266 ganger)
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« på: mai 05, 2015, 20:56:16 pm »

Her kommer en ny tråd om en 1303 s Big, dette er en 73 mod som jeg kjøpte i går av en hær på forumet.
Bilen har hvert lagret på en låve i 25 år, den er helt orginal og urørt
Bilen skal på pkk, så får vi se hvilken stand den er i
Hær er noen bilder



* image.jpg (64.97 KB, 800x600 - vist 407 ganger.)

* image.jpg (62.02 KB, 800x600 - vist 378 ganger.)

* image.jpg (75.72 KB, 800x600 - vist 410 ganger.)

* image.jpg (38.57 KB, 450x600 - vist 353 ganger.)
« Siste redigering: mai 13, 2015, 21:12:39 pm av Jb68 » Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #1 på: mai 06, 2015, 21:48:42 pm »

Har i dag gått gjenom bilen og sjekket over ting før eu kontroll, demontert bremser for kontroll
Det så veldig bra ut, visker motor virket ikke, den ble demontert og rep
Demontert seter og tepper for kontroll av rust, alt ok
Sprayet på tectyl for sikkerhetskyld, her er bilder



* image.jpg (74.15 KB, 800x600 - vist 477 ganger.)

* image.jpg (64.78 KB, 800x600 - vist 394 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: mai 06, 2015, 22:13:48 pm »

tektyl innvendig =?  Har ikke sett det før Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #3 på: mai 08, 2015, 21:16:10 pm »

Har lakkert felger i dag, bilde før og etter
Venter på service kit fra unneberg, tror det trenges å bytte olje+++++


* image.jpg (42.07 KB, 450x600 - vist 334 ganger.)

* image.jpg (29.18 KB, 450x600 - vist 350 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: mai 08, 2015, 21:41:19 pm »

Felgene ble skikkelig fine , tommel opp Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #5 på: mai 08, 2015, 21:55:32 pm »

Takk for den, må jo prøve seg frem
Har ingen erfaring med bobler, har lyst å prøve meg på en liten senking
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: mai 09, 2015, 11:17:26 am »

senk blir pent det. har en 73 1303 gullboble selv - artige biler
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #7 på: mai 09, 2015, 21:54:04 pm »

Hvordan er din senket, Hans. Bilder?
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #8 på: mai 13, 2015, 21:12:07 pm »

Har hvert på pkk i dag, bremseskiver og slanger forran må byttes . Nye deler er bestilt
Fikk en pakke fra unneberg med service deler i dag, har overhalt forgasser i dag



* image.jpg (35.23 KB, 450x600 - vist 371 ganger.)

* image.jpg (63.99 KB, 800x600 - vist 288 ganger.)

* image.jpg (38.57 KB, 450x600 - vist 321 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #9 på: mai 19, 2015, 22:43:48 pm »

Er ferdig med service på motor, byttet bremseslanger, bremseskiver og byttet ståredemper
Har gjort lit senking på bilen ble mye beder. Montert gassdemper bag,skall på etter koktroll i morra



* image.jpg (74.12 KB, 800x600 - vist 360 ganger.)
« Siste redigering: mai 20, 2015, 06:44:54 am av Jb68 » Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #10 på: mai 19, 2015, 22:48:23 pm »

Er ferdig med service på motor, byttet bremseslanger, bremseskiver og byttet ståredemper
Har gjort lit senking på bilen ble mye beder. Montert gassdemper bag,skall på etter koktroll i morra




* image.jpg (58.03 KB, 800x600 - vist 354 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #11 på: mai 21, 2015, 22:21:33 pm »

Nu e gullklumpen godkjent og registrert,byttet bremseslanger og styredemper OK



* image.jpg (59.6 KB, 800x600 - vist 398 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #12 på: mai 21, 2015, 22:35:07 pm »

Senket støtfangeren forran 5 cm, syntes det ble bra. Hva synes vwfolket ?



* image.jpg (70.21 KB, 800x600 - vist 439 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #13 på: mai 23, 2015, 21:10:49 pm »

Var på Vårmønstring i dag , fikk ganske mye oppmerksomhet.  Her er,n sammen med en gammel opel.


* image.jpg (70.75 KB, 800x600 - vist 438 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #14 på: mai 24, 2015, 02:21:45 am »

Gullboble er tøft! felgene og senken kler bilen veldig godt, men i mine øyne er senking av støtfanger aldrig noe som gjør bilen finere/kulere. Bare min mening! Blunker Kul bil ellers! tøft med de svarte stripene! Kult
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #15 på: mai 24, 2015, 08:59:15 am »

Takk for tilbakemelding, æ må bare prøve mæ frem til hva jeg vill,
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #16 på: mai 24, 2015, 15:52:59 pm »

Herlig bil. Velkommen i gullboblegjengen.

* 20150410_172141.jpg (87.81 KB. 800x600 - vist 393 ganger.)

Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #17 på: mai 31, 2015, 20:37:32 pm »

Har nu bytte skiver og kalippere, sleit litt med at de gamle hengte på under kjøring.



* image.jpg (50.85 KB, 800x600 - vist 322 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #18 på: juni 01, 2015, 21:25:51 pm »

Har montert nytt exsosanlegg( det ble mye finere lyd) , og montert elektronisk tenning.



* image.jpg (53.33 KB, 800x600 - vist 333 ganger.)

* image.jpg (52.04 KB, 800x600 - vist 316 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #19 på: juni 08, 2015, 21:07:09 pm »

Har gjort en liten oppdatering i motor romet ,demontert alt av deksel, rengjort ,lakkertog montert nye forgassere. Lurer på hvor mange hester det er nå med elektr tenning,efektanlegg og 2 stykk weber 34 forgassere. Er det noen som fortelle ca HK på denne 1600 motor?



* image.jpg (78.78 KB, 800x600 - vist 427 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #20 på: juni 08, 2015, 22:32:20 pm »

Ser jo bra ut dette ! Osteaktig Om ting er justert riktig og det ikke er gjort noe mer med motoren så vil jeg gjette på ca 65hk (om motoren var frisk fra før) altså 15hk ekstra. Alt over dette er nok kun i drømmeland  Øyerulling Du merker sikkert god forskjell!
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #21 på: juni 12, 2015, 08:13:42 am »

Ja det merkes at det er mere power i motor nå, serlig gassrespons. Til vinteren må det gjøres mere målet er rundt 100 hk, må forske på hva som må gjøres. Tar gjerne i mot forslag på hva som må gjøres!
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Odd-Arne
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Follo



Vis profil
« Svar #22 på: juni 12, 2015, 18:55:43 pm »

Uten at jeg er no ekspert på motor så tipper jeg at du må over på 1915ccm sylindersats. Jeg har nesten 100 hester i min 1915 motor. 
Loggført

Follo VW klubb

T2 Westfalia 72mod - Nadolek    ---    1303 75mod - Onkel Oskar

http://www.odd-arne.com
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #23 på: juni 16, 2015, 21:27:46 pm »

Har montert nye gassdempere og senkefjærer forran ,har byttet dekk forran til 175/65/15.
Bilen måler nå fra garasjegulv til skjermkant 64 cm og stuket ble bedere.



* image.jpg (31.33 KB, 450x600 - vist 314 ganger.)

* image.jpg (54.32 KB, 800x600 - vist 320 ganger.)

* image.jpg (49.6 KB, 800x600 - vist 315 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #24 på: juni 20, 2015, 07:54:07 am »

Var på 4hjulskontroll etter senkingen, det ble MYE BEDERE å kjøre .
Hær oppe i nord e d så dålig vei at bilen var ikke kjøranes med, men nu e den bra.
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #25 på: juni 21, 2015, 22:41:10 pm »

Uten at jeg er no ekspert på motor så tipper jeg at du må over på 1915ccm sylindersats. Jeg har nesten 100 hester i min 1915 motor. 

Ikke nødvendigvis.

Fult mulig å få over 100hk i en 1600 motor og det er flere i Norge som har det.
Kommer veldig ann på hvordan man bygger motoren.

Det er lettere å fa 100hk i en 1915ccm enn 1600ccm mye fordi du allerede har den fordelem med større volum. Dette gir deg automatisk også høyere komp på umodifisert topp(er).

Skall man nå målet om 100hk i en 1600 motor så vil jeg nå si att du MÅ øke kompen en god del (9,5 ++) + porting er å anbefale. Du MÅ ikke ha større ventiler, men dette er jo en fordel. Altså kan det være like greit å kjøpe nye topper med større ventiler og så bearbeide disse. Gjør du ikke det så vil jeg nå si att du kan glemme 100 hk med mindre du går turbo.

Du må ha en kvassere cam. en engle w110 er fint og bør holde for målet om 100 hk om topper er bearbeidet nok (høy nokk komp + puster bra) Jeg ville ha gått for 2 doble forgassere alla IDF eller DRLA ca 36mm-40mm er fint til gatebruk. kan bruke større og men disse jeg har nevt er veldig fine og enkle å få til å funke.

Ville ha oppgradert vippearmene og til høyere utveksling. W110 er beregnet å bruke sammen med 1.25:1 HUSK!!! Vippearmsgeometri!!! Les rundt dette og ver nøye , ellers spiser motoren din ventilstyringer....

Effekt potte har du og denne bør holde fint til ønsket effekt. vet flere bruker denne exsosen med godt over 100 hk.

Org veiv kan brukes, men anbefaler å få den avballansert. Mens du er i gang så vektjuster råder og stempler og!

Sist men ikke minst! (Mye mer som kunne ha vert skrivi, men dette er jo ikke en motorbygge tråd) Få motoren justert profft etter den er ferdig. da vet du att du får maks ut av gasserne dine og att forbrenninga/blandingsforhold er i rute...

PS: Jeg er ikke noen ekspert på dette feltet og det er sikkert mange som har ting å tilføye eller er uenige....
Dette er bare hva jeg mener.  Gliser

Dette er en oppskrift (Med mangler) som skall kunne gi deg en 1600 på rundt 100hk eller mer.
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #26 på: juni 22, 2015, 05:18:02 am »

Takk for gode svarv, dette blir vinterarbeide sammen med karosseri arbeide, motoren skal ut av bilen i vinter for oppgradering!
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #27 på: juli 05, 2015, 21:09:24 pm »

Gjorde en test med mitt Teardrop prosjekt, måtte trille den ut fra garasjen for å se hvordan dette blir,dette er en mal for å se på



* image.jpg (81.58 KB, 800x600 - vist 369 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #28 på: juli 05, 2015, 22:04:13 pm »

Artig prosjekt !  Gliser

Skall du bygge inn hjula eller skall di stå på utsiden slik som nå? Du får jo en god del mer plass om du bygger de inn!  Øyerulling

Kult att du gjør det "sjæl"  Kult
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #29 på: juli 06, 2015, 19:55:24 pm »

Hjulene skal hvere utenpå med bakskjermer og baklys fra boble 1303, litt ombygd med jævlig tøft!


* image.jpg (69.39 KB, 800x600 - vist 381 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!