april 24, 2024, 19:31:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tette utganger/innganger for varmebokser?  (Lest 1488 ganger)
vw66
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:


Vis profil

« på: juli 28, 2008, 16:10:03 pm »

Skal fjerne varmeboksene og montere jtubes. Er det da bare å tette utgangene fra viftehuset og der hvor de går in i bilen samt varmeskjoldet. Finnes det egne propper av noe slag til dette formålet eller må en få sveiset de igjen, vil helst ha muligheten til å sette på varmeboksene igjen?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: juli 28, 2008, 18:57:24 pm »

Jeg laget litt for store lokk i tynnplate, punktet dem fast på 2 steder og smurte sikaflex rundt for å tette. Ikke noe problem å få av igjen.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 29, 2008, 07:02:45 am »

Colaboksbunner med slangeklemmer har jeg også sett! Veldig enkelt Gliser!
Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #3 på: juli 29, 2008, 08:37:25 am »

Colaboksbunner med slangeklemmer har jeg også sett! Veldig enkelt Gliser!

+ litt sort lakk så ser det enda bedre ut Glad
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #4 på: juli 29, 2008, 08:41:00 am »

1-7/8" frostplugger passer perfekt
Loggført
vw66
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juli 30, 2008, 15:53:27 pm »

Har funnet ut at det er å få kjøpt "propper" for viftehuset egnet til dette formålet hos vwforhandlere så da vet dere det om det var flere som lurte.
Takk for svar, går for colabokser midlertidig Glad
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 30, 2008, 23:43:04 pm »

Ikke bruk tette frostplugger - lag en åpning på halvannen tomme i dem. Det er viktig å beholde trykket inni viftehuset i forhold til opprinnelig design (med rør til varmeboksene) med korrekt kjøling på hver sylinder.
Fra Jack Raby som har kjørt omfattende tester på dette: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=153387 
Loggført
vw66
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juli 31, 2008, 17:05:21 pm »

Takk for svar, virker jo ikke helt logisk å la den varme lufta renne ut i motorrommet men, kanskje løsningen ved å bevare røra å kutte de en tomme nedenfor kjøleblekket er en bedre ide. Noen her på forumet som har noen inspill?
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #8 på: august 28, 2008, 08:28:47 am »

Kan ikke se at du gjør noe galt ved å tette uttakene i viftehuset helt, når du ikke har varmepotter, men vanlige rør.
Kjølingen er termostatstyrt, og takler nok litt større luftmengde.
Fjerning av original oljekjøler, eller fjerning av original termostat, vil resultere i dårligere kjøling av toppene.
Termostaten må være på plass, og riktig justert. Den skal være helt stengt i romtemperatur. (Den har en åpning mot toppene for å kjøle disse under oppvarming av motoren)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!