Hei.
Jeg har en 1302
Alle mine mods er godkjent og innskrevet i vognkort.
Jeg kjøpte papirer fra Kerscher på 060 fjærene mine fremme. Dessverre så ble nummeret over lakkert, men jeg kunne dokumentere montering og nummer med bilder før lakkering.
Løsningen ble så å telle antall vindinger og trådtykkelse på fjærene og skrive dette inn i vognkortet.
Jeg tror det blir verre å godkjenne Kerscher sine bremser med andre kalippere. Jeg kjøpte komplett sett fremme og bak, og fikk dette innskrevet i vognkortet. Godkjenningsnummeret til Kerscher sitter på kalipperfestet, og da har du heller ikke Kerscher sitt nummer om du bruker Porsche innfesting?
Tror ikke du får godkjent coilover bak nei. Kanskje blant annet fordi det virker som at flertallet opplever at øvre støtdemperfestet er litt i svakeste laget, selv om det sjeldent du hører at de faktisk ryker.
Jeg fikk godkjent ett hakk senk på indre splines bak, da det sto i TUV papirene mine fra Kerscher. Dog må laveste punkt ikke være under 110mm.
Når det gjelder søkeprosessen, er du litt i "utakt" da tilsynet liker at ting er avklart FØR du begynner.
Og når det gjelder papirer fra andre som har gjort noe liknende, hjelper ikke det så veldig mye for selve godkjenningen, da alle ombygginger blir individuelt vurdert, og totalinntrykket vil være avgjørende for om det blir godkjent eller ikke.
"Min" inspektør hos BT hadde selv en 356 replica med 2332cc, men om du prøvde å hinte om hvorfor den er godkjent og ikke din med mindre motor, får du til svar at: "-nå snakker vi om DIN bil"

Send en skikkelig søknad, oversiktlig og godt dokumentert, len deg tilbake og purr på saken hvert 6. måned. Tok meg bare ca 3 år og 9 søknader pluss klage til Veidirektoratet for å få godkjenning, og vær gang jeg ville snakke med noen, betalte jeg 490,- for kjøretøykontroll fordi da fikk jeg satt av tid til en skikkelig prat

Ikke meningen å skremme deg, det går fint an, personlig synes jeg det er dumt at det skal være lettere å "ta sjansen" enn å jobbe i samarbeid med BT. De gjør en viktig jobb og har god greie på trafikksikkerhet.