FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #30 på: juli 22, 2015, 18:16:31 pm » |
|
Det ser ut som disse bladene tar borti den svarte vifta når motoren er montert inni varmehuset, og da er kansje de, gjennom jordingen, det som styrer pumpa?
 DSCN7412b.jpg (60.66 KB. 725x600 - vist 199 ganger.) Hva er dette tynne røret? Det er en bolt inni der, som er som en dyse på enden. Har hatt den ute og renset den/røret, og skrudde den tilbake ca der den stod. 
 DSCN7413b.jpg (67.73 KB. 752x600 - vist 206 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #31 på: juli 23, 2015, 10:53:54 am » |
|
Kan jeg eventuelt få kjøpt en automatisk pumpe som bare er å koble opp og starte? Pumpen som fulgte med bensinvarmeren var av denne typen, og etter div diskusjon på forum her, kom jeg fram til at det var feil type pumpe, den fungerte, men ikke når koblet sammen med bensinvarmeren.
 fuelpump.jpg (66.16 KB. 736x555 - vist 167 ganger.) Denne "fuel pressure regulator" var heller ikke montert, og det virker heller ikke som det er noe jeg skal bruke.
 pressure regulator.jpg (8.45 KB. 300x225 - vist 206 ganger.) Men det er veldig mye forskjellig info på nett, og BN2 varmeren er det tydelgvis delte meninger om 
|
|
« Siste redigering: juli 23, 2015, 11:03:35 am av FooZ »
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #32 på: juli 23, 2015, 12:07:09 pm » |
|
Kan problemet eventuelt ligge i valg av av/på bryter? Her er ihvertfall et bilde av det oppsettet bensinvarmeren har orginalt, og jeg har ikke den orginale bryteren, men ser ikke helt hvordan det kan være problemet.. (Slenger ved bilde av bryteren, den har bare 2 ledninger, mens den på bildet av bensinvarmeren ser ut til å ha 3 ledninger..)
Igjen, om noen vet av hvor man evt kan få kjøpt automatisk pumpe, er jeg interessert i det, om det gjør at jeg slipper videre arbeid med å finne ut hvorfor min ikke fungerer.
|
|
« Siste redigering: juli 23, 2015, 12:13:32 pm av FooZ »
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #33 på: juli 23, 2015, 12:33:00 pm » |
|
Her er noen av bryterne jeg har som har 3 uttak. Burde jeg bytte til en av disse? De små svarte med rød/grønn vippebryter er 12V 20A
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #35 på: juli 23, 2015, 17:20:07 pm » |
|
Takker, my bra her, men ikke helt samme type vifte/motor, jeg hadde ikke den skruen for å åpne motor-huset, og komme til mekanikken som ligger der.. Jeg skal se litt rund om jeg finner noe info rundt dette 
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #36 på: juli 23, 2015, 19:20:14 pm » |
|
Jeg har bestemt meg får å demontere varmeren igjen, og se om jeg kommer til mekanikken som styrer bensinpumpa. Om det er slik som på dette bildet, skulle det vel ikke være så vanskelig å se om det er noen deler som må byttes/justeres.
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #37 på: juli 27, 2015, 19:04:47 pm » |
|
Har hatt oppe varmeren igjen, og fikk løs motoren. Det er ingen mekanikk som styrer bensinvarmeren der, så vidt jeg kan se, om ikke platen inni selve varme-huset til varmeren merket med pil kan være et kontaktpunkt? (se bilde)
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #38 på: juli 27, 2015, 19:09:18 pm » |
|
Jeg lurer på om jeg har feil pumpe? Den pumpa som fulgte med bensinvarmeren, av den større typen, (se bilde) funket fint, men ikke når den var koblet opp til varmeren, og da fikk jeg via forumet beskjed om at jeg måtte bytte til den jeg har nå.
Er det evt noen alternativer man kan kjøpe, som letteregjør det hele? Tenker da på nye alternativ til de gamle bensinpumpene..
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
KimSan
Medlem
  
Innlegg: 202
Bosted: Asker
|
 |
« Svar #39 på: juli 28, 2015, 23:17:24 pm » |
|
Tok du en skikkelig titt på selve viftemotoren? -Jeg kan ikke se noen bilder av motor-enheten. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #40 på: juli 29, 2015, 12:09:50 pm » |
|
Tok du en skikkelig titt på selve viftemotoren? -Jeg kan ikke se noen bilder av motor-enheten.  Jepp, bildet viser ned og inn i motorhuset, og der man skal kunne se mekanismen du har avbildet, er det ikke annet enn front på motor inkl akslingen som vifta kobles på. Kan det evt være at jeg må ta ut motoren, og åpne den i front for å komme til mekanismen? (mener at motoren skal ha mekanismen utenpå, slik at når den er ute va motorhuset ser man mekanismen, uten å måtte åpne noe mer..?)
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
KimSan
Medlem
  
Innlegg: 202
Bosted: Asker
|
 |
« Svar #41 på: juli 29, 2015, 13:23:46 pm » |
|
På bildet kan du se at det er et lokk som er presset på selve motoren, i samme enden som vifteakselen er. I lokket er det ett hull for gjennomføring av kabel, og ett hul for vifteakselen. Så mekanismen er ikke en del av motorhuset, men en integrert del av motoren. Så når du har tatt ut motoren, må du i tillegg vippe av lokket på selve motoren for å se stiften. Årsaken er at stiften skal gå mye saktere enn motoren, og blir drevet ned av et tannhjul som du ser avbildet.
Har sett på bildene dine av varmeren en gang til, og ettersom det jeg kan se er den prikk lik den jeg har selv. Så synes det er rart om du ikke har stift i motoren, men kjenner jo ikke til om det finnes andre versjoner eller om din har vært endret en gang i tiden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #42 på: juli 29, 2015, 18:54:57 pm » |
|
På bildet kan du se at det er et lokk som er presset på selve motoren, i samme enden som vifteakselen er. I lokket er det ett hull for gjennomføring av kabel, og ett hul for vifteakselen. Så mekanismen er ikke en del av motorhuset, men en integrert del av motoren. Så når du har tatt ut motoren, må du i tillegg vippe av lokket på selve motoren for å se stiften. Årsaken er at stiften skal gå mye saktere enn motoren, og blir drevet ned av et tannhjul som du ser avbildet.
Har sett på bildene dine av varmeren en gang til, og ettersom det jeg kan se er den prikk lik den jeg har selv. Så synes det er rart om du ikke har stift i motoren, men kjenner jo ikke til om det finnes andre versjoner eller om din har vært endret en gang i tiden.
Hehe, du hadde helt rett! Jeg koblet fra ledningene så jeg kunne dra motoren ut av huset, og det så ikke ut som det var plass til styremekanismen, men sannelig tok jeg feil der. Det ser faktisk helt fint ut, og eneste jeg kan forestille meg kan være problemet her, må evt være feil avstand mellom kontaktpunktene, de som ligner på innmaten av en fordeler. Noen som vet hvilken avstand disse skal ha? Eventuelt, den boksen som er koblet på der, ser ut som et batteri, hva er den, og kan den evt være noe som må byttes?
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #43 på: juli 29, 2015, 22:09:56 pm » |
|
Den "batteridingsen"er nok en kondensator. Ikke uvanlig at de feiler. Kan måles med enkelte multimetere om de holder den verdien som de er påstemplet. Er det en kondensator vil det antageligvis stå skrevet et tall med "uF" etterpå.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #44 på: juli 29, 2015, 23:27:57 pm » |
|
Den "batteridingsen"er nok en kondensator. Ikke uvanlig at de feiler. Kan måles med enkelte multimetere om de holder den verdien som de er påstemplet. Er det en kondensator vil det antageligvis stå skrevet et tall med "uF" etterpå.
Ok, er det evt en enkel måte jeg kan koble kun motor og pumpe til batteri, for å sjekke om pumpa virker? Om den ikke gjør det da, er det lettere å feilsøke. Kan jeg få tak i ny kondensator og lodde på om den orginale ikke funker? (sikkelig rookie tendenser her ja) 
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #45 på: juli 30, 2015, 20:34:27 pm » |
|
Er det noen som kan tegne på her hvordan jeg evt kan koble viftemotor, av/på bryter, bensinpumpe og batteri? Rød er positiv Blå er negativ og brun er jording  "duh"
|
|
« Siste redigering: juli 30, 2015, 20:39:36 pm av FooZ »
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
|