april 24, 2024, 15:42:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kimsan's T1 1300 '67  (Lest 27236 ganger)
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« på: desember 30, 2008, 08:54:26 am »

Hei

For omkring eit-to måneder siden dro jeg og min far en tidlig regnfull morgen ut fra Oslo med ei svær henger på slep. Seks timer senere, litt forbi Kristiansand, var vi fremme i Mandal der vidunderet sto. To timer med studering gikk før vi snudde nesa hjemover igjen, men denne gangen med en bil liggenes tett i rompa vår hele veien hjem. Blunker

Jeg fikk altså en gammel vw 1300 67-modell med meg hjem den dagen. Er litt av hvert som må gjøres, men er i det minste for det meste rustfri. Har i allefall ikke funnet noe utbredt. Selger påsto dessuten at den var rustsveiset for farlig rust i fjor.

Det som er litt spesiellt med bilen er at det er en august 66 modell som kalles en 67 modell. Den har altså deler fra begge modellene  Osteaktig (67 karosseri, 66 el-system 6v, 66 dørhåndtak, osv.)

Det dukket som sagt opp litt av hvert å henge fingrene i. Noe jeg visste om, og andre ting jeg mistenker selger visste men ikke ville oppgi.

Det ene som kanskje er verdt å nevne er at halveis på hjemturen fra EU-kontrollen, når jeg skulle stoppe for ett gangfelt, hadde jeg plutselig ingen bremser. Og da mener jeg ingen!

Ting jeg skal/må gjøre før EU-godkjenningen i Januar er:
- bytte bremsemasterpumpe (kjøpt)
- bytte bremserør fra masterpumpe til bakbremser
- bytte tromler, bremsebånd, og pumpe på bakbremsene.. puh... (kjøpt)
- fikse blinklys, var koblet av da den påkoblet satt ut både horn, venstreblink og ryggelys... (fikset)
- bytte øvere venstre bærekule (gjort)
- justere nærlys/fjernlys
- skiltlys lyser for svakt

Dette blir nok et livsprosjekt/hobby, så ferdig blir jeg nok aldri. Men det som er sikkert er at jeg skal prøve å holde den så orginal som murlig. (er kanskje litt kjederlig av meg Blunker ) Men for all del kom med tanker og innspill over ting som kan gjøres eller gjøres annerledes!

Våt boble på henger:


Jeg vet fremdeles ikke riktig helt om bilen var verdt det jeg gav for den, men spiller ikke så stor rolle da jeg er blitt veldig veldig glad i den allerede! Det er en bil med sjel Osteaktig

Kim


* .jpg (60.76 KB, 800x600 - vist 2265 ganger.)
« Siste redigering: september 04, 2010, 11:34:42 am av KimSan » Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: desember 30, 2008, 11:42:54 am »

kjempefin 67mod. Er nok ganske lik min. Du kommer nok til å bli kjempefornøyd.

Jeg prøver også å holde min nogenlunde orginal og jeg mener ikke det er noe kjedelig i det. Gleder meg til å se vidre på denne bilen, det er jo tvillingen til min
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #2 på: desember 30, 2008, 12:14:10 pm »

gratulerer med KONGE boble Blunker ser jo jækli bra ut i lakken og ser itte ut som om det er noe dårlig lakk heller på bildet Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: desember 30, 2008, 12:47:04 pm »

Gratulerer ja!!

Ser veldig bra ut!!  Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: desember 30, 2008, 12:59:20 pm »

Lik farge til min 67, fine biler dette her. Keep it 6V Blunker
Loggført
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #5 på: desember 30, 2008, 22:01:04 pm »

finfin 67 mod Gliser
Loggført

KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #6 på: desember 31, 2008, 11:17:07 am »

Tusen takk!

Bare den hadde vært så fin i lakken som det ser ut på bildet  Blunker
Det har desverre blitt flekket litt her og der, bla på venstre bakskjerm, som dere ser på bildet. Blir nok ikke det første jeg gjør, men har vel egentlig lyst å spandere på ett lakkstrøk både innvendig og utvendig.
Og kan nok bekrefte at jeg beholder 6v'en, men ledningsnettet derimot, det skal jeg bytte helt.

For øyeblikket befinner boblen seg omkring 1500 mil unna  Tvilende , men kommer nok ut med ferske bilder av nypolert bil rett over nyttår Glad
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #7 på: januar 04, 2009, 16:43:02 pm »

Ble noe fryktelig kaldt, så vasking og polering ble det ikke  Trist , men her kommer i allefall bildene!











For noen uker siden gikk låsesylinderen i stykker når døra var låst. Etter bare 5 min fikk jeg låst opp passasjerdøren med en vaier. Når jeg som første gang fikk låst den opp så raskt, er den ikke akkurat veldig sikker... Neste dag kjøpte jeg meg en slik en: -Rattlås!  Gliser





*  (78.11 KB, 600x450 - vist 1995 ganger.)

*  (60.69 KB, 493x600 - vist 2067 ganger.)

*  (93.69 KB, 600x450 - vist 2025 ganger.)

* Dashbord.JPG (71.19 KB, 600x450 - vist 1985 ganger.)

* Baksete.JPG (54.33 KB, 600x450 - vist 2012 ganger.)

*  (61.29 KB, 600x450 - vist 1992 ganger.)

* Motorrom.JPG (69.36 KB, 600x447 - vist 1933 ganger.)
« Siste redigering: januar 04, 2009, 16:46:03 pm av KimSan » Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #8 på: januar 04, 2009, 16:56:48 pm »

Denne bilen byr stadig på overraskelser!
Mitt ett-kretsbremsesystem ble plutselig ett to-kretsbremsesystem  Gliser

Fant det selvfølgelig ut først når jeg skulle montere den nye  Flau


* Bremsesylinder gammel.JPG (99.21 KB, 600x434 - vist 1294 ganger.)

* Bremsesylinder ny.JPG (48.58 KB, 600x243 - vist 458 ganger.)
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #9 på: januar 12, 2009, 20:40:18 pm »

Finfin bil det der. Vi får gjøre Asker utrygt med en felleskjøring til sommern. To krets var option i 67
Loggført
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #10 på: januar 14, 2009, 23:40:18 pm »

Takk takk. Og ja, ser frem til å få den ut på veien til sommeren!

Og er i allefall noen skritt nærmere godkjenning siden sist. Har fått reparert og justert venstre framlys. og montert bremsemasterpumpe og rør langs tunellen. Røk selvfølgelig ett rør til... hadde visst satt seg en tanke etter 40 år  Blunker

Forbred dere på mange rare spørsmål fremover! Blunker :

Jeg får ikke opp akselmutteren (36mm) høyre bak for å skifte trommel. Man må vel skru mot klokka for å løsne den? -eller er den gjenga motsatt pga roteringen? sitter ** fast!
« Siste redigering: januar 16, 2009, 23:22:07 pm av KimSan » Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: januar 16, 2009, 22:25:49 pm »

Er gjenga vanleg! Desse henger alltid veldig godt, og det skal dei! Det finst fleire verktøy for å ta dei av, blandt anna ein torque master! Men det skal gå med ein latmannsarm + ei lang røyr som du trer utanpå latmannsarmen!

Problemet er ofte att alt går rundt, som endå oftare skyldest att hjula er av, sånn att den myster bakkekontakten....
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #12 på: januar 16, 2009, 23:06:03 pm »

Et slikt verktøy løset problemet   Blunker

spesial ''pipe'' som du setter latmans armen i og klapper til den med stor hammer

http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=9338

Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #13 på: januar 16, 2009, 23:31:16 pm »

Takker så mye for svar! Jeg kunne jo ikke vente til i morgen så måtte bare løpe ut til bilen og prøve. Nå som jeg fikk vite retningen tørte jeg å ta i, men selv med 1,5 m arm satt den fryktelig. Men den måtte jo til slutt gi etter  Glad Da er helgejobbingen reddet, kanskje jeg tilogmed har bremser til mandagen!? Var litt viktig, for er ikke mange dagene igjen til skilta ryker. Og igjen, takk!
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #14 på: januar 17, 2009, 21:40:27 pm »

Da var bremsene på plass. Masterpumpe, nesten alle rør, bremsesylindre, bånd og tromler bak er byttet. Eneste som ikke er byttet er selve tromlene foran. Nå gjenstår bare lufting av bremsene i morgen, og så får jeg se om jeg får en EU-kontroll time. Blir spennende hva de har å peke på denne gangen  Blunker

Og rett etter disse bildene tok kameraet kvelden....


* PICT0309.JPG (115.61 KB, 800x600 - vist 482 ganger.)

* PICT0310.JPG (123.48 KB, 800x600 - vist 486 ganger.)

* PICT0312.JPG (114.4 KB, 800x600 - vist 453 ganger.)
« Siste redigering: januar 17, 2009, 21:43:44 pm av KimSan » Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #15 på: januar 17, 2009, 22:47:10 pm »

Et slikt verktøy løset problemet   Blunker

spesial ''pipe'' som du setter latmans armen i og klapper til den med stor hammer

http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=9338



Jeg dro på Biltema og kjøpte 36mm pipe  -3/4" og tilhørende latmannsarm. Man bruker bare ikke 1/2" -overgang på denne. Denne slagnøkkelen gjør nok susen, spesielt hvis du bruker litt varme i tillegg. Opptil 100 grader i stålet.
« Siste redigering: januar 17, 2009, 22:49:42 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #16 på: januar 19, 2009, 16:19:41 pm »

Gjorde det samme, kjell. funket utmerket!

Nå har jeg forresten bremser. Er litt luft igjen i systemet, men får luftet de skikkelig av fettereren min utdannet mekaniker for en billig penge som har skikkelig utstyr. Men nå er det i det minste ikke de store tingene igjen før eu-godkjenning.

Men har ett problem som jeg ikke merket når jeg kjøpte den... Jeg får ikke giret til første gir uten at bilen står HELT stille. Jeg vet eldre biler misliker å settes i første i fart (av god grunn), men kan ikke fårestille meg at marginene skal være SÅ små.
Hva kan være galt? Hva kan en gjøre med det?
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #17 på: januar 19, 2009, 16:22:40 pm »

Sånn med giret er det på 70modellen min 'og! Må bremsa heilt ned for å få han i gir... veit ikkje om det skal vera sånn eller ikkje... Hæ
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #18 på: januar 19, 2009, 16:33:52 pm »

Problemet er nok at synkroniseringsringene er veldig slitt/helt oppbrukte etter 40 års giring fra første til andre uten ordentlig mellomgass. Prøv å bruke mellomgass/dobbeltclutching og se om det går bedre da!
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #19 på: januar 21, 2009, 18:52:56 pm »

Høres veldig fornuftig ut. Får prøve "mellomgass/dobbeltclutching" når det blir litt bart på bakken, har bare sommerdekk.

Så til 1000-kroners spørsmålet! Hvor vanskelig er det å bytte synkroniseringsringene i kassen? Regner med at både motoren og kassen må ut, men er det mye finjusteringer som må til når en monterer i sammen kassen igjen etterpå? Mye som må fingres med?

Jeg har som sagt aldri rørt denslags, men skal ha av karosseriet til sommeren for noe sveising og sjekking på "flyndra". Så det hadde vært hendig å kunne ta det samtidig om mulig. Har forøverig en fetter som mekaniker som kanskje kan gi litt håndsrekning. Nå hva tror dere?
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #20 på: februar 09, 2009, 20:03:43 pm »

Gjett hva som til slutt kom igjennom EU-kontrollen med null feil!!!
Så nå er det bare å humpe hjem igjen på de 40 år gamle piggkjettingene Osteaktig

Etter å ha improvisert med trearmlener før kontrollen, dumpet disse enderlig ned i postkassen. Morro før jeg så regninga!... er jo fine da  Glad
Nå er det bare å begynne å lage dørplatene, så blir'n fin.

Noen som forresten vet hvor en får tak i synkroniseringsringene? Møller kunne ikke få tak i det...


* IMG_0027.jpg (45.49 KB, 600x450 - vist 459 ganger.)
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #21 på: mars 29, 2009, 17:13:42 pm »

Mens jeg venter på nye armlener, er det bare å ta fatt på rusten. Ja, for det er en del lakkrust.  Trist

Begynte under lykten, og har lagt på owatrol. Må skrapes over lykten, langs skjerm intill kaross, langs "takrennene", og skraplistene. Kan jo aldri bli pent Blunker

Meeen, hva gjør dere med rammen til baklyktene når de ser slike ut? Er hull i rammen både langs kanten og oppå. Tar dere fram glassfiberen, eller sveiseapparatet?!?


* DSC00515.JPG (161.16 KB, 1280x960 - vist 439 ganger.)

* DSC00516.JPG (217.41 KB, 1280x960 - vist 428 ganger.)

* DSC00517.JPG (143.74 KB, 1280x960 - vist 401 ganger.)
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #22 på: mars 29, 2009, 17:22:35 pm »

Nye lyktehus er jo ikke noe problem å skaffe. mulig jeg har ett par liggende, du må jo lakke litt uansett
Loggført
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #23 på: mai 03, 2009, 23:50:03 pm »

Går ikke akkurat FORT framover, men noe er det alltids...

Har lagd meg nye dørplater, da de gamle var relativt markspist av forrige eiere Blunker. Så nå venter jeg bare på at de nye armlenene kommer i posten, sammen med skraplister og noen småting. Fikk forresten reservedekk fra skrotnisse. Utrolig raskt og billig!

Og så har jeg fått satt sammen ei lita forsterker. Juksa litt ved å kjøpe ferdig printkort. Kjøpte feil kabinett, så ble fryktelig knapt med plass Gliser Alt skal altså bli skjult, kan ikke ha noe moderne fjimsfjams i første øyensyn ;-). Så nå må jeg bare få bort dynamostøyen...

Er forresten så mye lakkrust på høyre skjerm at jeg tror det blir hellakkering istedenfor denne "bare-stoppe-rust"-flekkingen. Du har vel ikke tilfeldigvis kommet over ett par lyktehus enda, Lid? Glad

Sliter forøverig både med at to-trinns vindusviskeren bare har ett-trinn, og at det etter ti min blir sterk u-utholdelig eksos-lukt fra varmaparatet, atpåtil når spjeldene er lukket. Tenkte jeg fikk starte med en skikkelig motorvask og ta det derifra  Tvilende


*  (67.76 KB, 600x450 - vist 425 ganger.)

*  (43.24 KB, 600x450 - vist 420 ganger.)

*  (49.56 KB, 600x450 - vist 420 ganger.)

*  (42.82 KB, 600x450 - vist 435 ganger.)

*  (89.37 KB, 600x800 - vist 453 ganger.)

* Forsterker - 1.JPG (50.02 KB, 600x450 - vist 451 ganger.)

* Forsterker - 3.JPG (59.44 KB, 600x450 - vist 460 ganger.)

* Forsterker - 6.JPG (51.51 KB, 600x450 - vist 454 ganger.)
« Siste redigering: mai 03, 2009, 23:56:56 pm av KimSan » Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #24 på: mai 04, 2009, 21:53:45 pm »

Dette ser bra ut! Kult att du lager alt sjølv! "Vanlige" folk kjøper nye paneler, men du lager altså paneler og forsterker frå scratch!! Impressing! Glad

Har sikkert nokon lyktehus til deg om du skulle trenge det!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #25 på: februar 12, 2010, 00:16:27 am »

Da tenkte jeg at det var på tide å gjøre dette mer til en prosjekttråd.

Har lenge hatt problemer med olje og bensinlekasjer, så planlagte at jeg skulle overhale motoren over vinteren. Nå har jeg aldri rørt ved en boblemotor før, så har ikke peiling på hva jeg driver med  Gliser

Vel, til nå har det kun vært demontering, så det er først nå avgjørelsene må tas. Synes forøverig veldig mye satt urovekkende løst. På en annen side er det minimalt med slitasje på oljepumpelokket, ingen slitasje fra kulelager på blokk, og målt klaring mellom råder innenfor godtatte verdier. Nå skal jeg først å fremst vaske blokka grundig først, så får vi se...

Kommer nok til å komme med en haug av spørsmål, så da sier hjertelig takk for all den viten dere vil dele med meg Osteaktig


* 01 I bil.JPG (92.71 KB, 700x525 - vist 392 ganger.)

* 02 Tapp tapp.JPG (74.84 KB, 700x525 - vist 407 ganger.)

* 03 Sylinder.JPG (85.08 KB, 700x525 - vist 405 ganger.)

* 04 Sylinderdeling.JPG (92.99 KB, 700x525 - vist 407 ganger.)

*  (108.02 KB, 700x525 - vist 421 ganger.)

* 06 Ribbet og vasket.JPG (70.61 KB, 700x525 - vist 384 ganger.)

* 07.JPG (76.68 KB, 700x525 - vist 397 ganger.)

* 08.JPG (103.42 KB, 700x933 - vist 409 ganger.)
« Siste redigering: februar 12, 2010, 00:20:09 am av KimSan » Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #26 på: februar 12, 2010, 00:19:37 am »

.


* 09 Venstre halvdel.JPG (108.97 KB, 700x525 - vist 412 ganger.)

*  (91.39 KB, 700x525 - vist 420 ganger.)
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #27 på: februar 12, 2010, 15:09:36 pm »

Da tenkte jeg at det var på tide å gjøre dette mer til en prosjekttråd.

Har lenge hatt problemer med olje og bensinlekasjer, så planlagte at jeg skulle overhale motoren over vinteren. Nå har jeg aldri rørt ved en boblemotor før, så har ikke peiling på hva jeg driver med  Gliser

Vel, til nå har det kun vært demontering, så det er først nå avgjørelsene må tas. Synes forøverig veldig mye satt urovekkende løst. På en annen side er det minimalt med slitasje på oljepumpelokket, ingen slitasje fra kulelager på blokk, og målt klaring mellom råder innenfor godtatte verdier



Dette tror jeg du klarer meget fint. Alltid gøy å se på tråder av mennesker med sterkt pågangsmot Glad
Kjøp deg How to rebuild-boka så står alt der. Toleranser og alt, bilder og forklaringer.

Lykke til

Lasse
Loggført

KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #28 på: februar 26, 2010, 00:47:39 am »

Tusen takk, det er godt å høre! Glad

Kjøpte faktisk den boken i fjor en gang, uten den hadde jeg nok aldri turt å gå i gang Blunker

Nå har jeg vasket blokka gang på gang i mange dager, så nå er den levert til linjeborring hos selveste "Jee" på forumet. Blir spennende å høre hva han har å rapportere Glad
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #29 på: februar 26, 2010, 00:55:14 am »

I dag (eller bedre sagt "i går") gikk jeg i gang for å rense og bytte ut pakninger i forgasseren.

Så dagen, som alle andre dager med denne overhalingen, har gått til å vaske, vaske, og igjen vaske...

Men bra ble det nå til slutt. Så da håper jeg bare på at den er blitt tett og at den faktisk fungerer  Osteaktig


* 01 Utgangspunkt.JPG (84.39 KB, 800x752 - vist 398 ganger.)

* 02 Deler.JPG (45.36 KB, 800x372 - vist 378 ganger.)

* 03 Vasket.JPG (44.87 KB, 800x384 - vist 365 ganger.)

* 04 Vasket.JPG (68.4 KB, 800x657 - vist 410 ganger.)

* 05 Vasket.JPG (72.41 KB, 800x618 - vist 370 ganger.)

* 06 Montert.JPG (74.75 KB, 800x656 - vist 412 ganger.)

* 07 Montert.JPG (86.81 KB, 800x692 - vist 419 ganger.)
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!