juni 07, 2024, 07:56:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tetningsats bakhjul  (Lest 1478 ganger)
bj0rn
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted:


Vis profil

« på: juli 05, 2015, 10:25:19 am »

Fikk for meg å bytte høyre hjullager bak, da det ble nevnt på EU og det var kanskje litt mer enn vanlig etter Herbie Memorial Run, lagerbytte gikk greit, byttet o-ringer, pakning og simring, men nå lekker det olje ut av dreneringshullet på bremseskjold, alt er skrudd på med riktig moment, det sier meg at simringen ikke holder tett. (Det lekker ikke før jeg har kjørt en liten tur, og det kommer ikke olje ut i trommel)

Har lest det kan være spacer som er slitt, eller er det den forbanna dr*tt JP-group brazil tetningsats simringen som bare er..dr*tten? Den orginale simringen holdt tett, og den nye er presset helt inn, kjennes tight og fin ut, uten at jeg vet hvor godt den skal klemme rundt spacer. Kjøpe ny simring og spacer? HS eller UB ser ikke ut til å ha spacer, hvor finner jeg de? ser at classicvw.se har spacer og simring av tysk kvalitet, men kjøper gjerne over disk om det finnes i/rundt Oslo et sted, romnes?

Vurderer å ta en lengere tur så kanskje det går seg til, men tenkte jeg skulle høre med folket her før jeg smører riksveg og felg med olje, noe lei av å skru av og på alt for så å ta en kjøretur og se, like før jeg sveiser igjen hullet  Osteaktig

'68 1300, sving
Loggført

23.54 : 71km/t : SCC 2015
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: juli 05, 2015, 10:30:03 am »

Kan være at simering har fått en liiiiiten deformasjon ved montering , jeg ville prøvd å bare byttet den først . Det lakk vel ikke før du skiftet ?

Kjøp Csp sitt kit, det er tilnærmet org kvalitet .
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
bj0rn
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juli 05, 2015, 10:53:53 am »

Nei, det lakk ikke før jeg byttet, angrer på at jeg banket ut den gamle  Tvilende
tenker du på deformasjon når jeg presset den inn? brukte gamle simring og lager i skrustikke og presset den forsiktig heeelt på plass, eller når jeg dyttet inn spacer?

Jeg har 1 simring til i det andre settet, så får prøve den før jeg handler nytt, ugg av med alt igjen da, kan snart gjøre dette i blinde!  Glad
Loggført

23.54 : 71km/t : SCC 2015
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #3 på: juli 05, 2015, 11:40:23 am »

Den originale simmerringen skal ha metall innstøpt, for å støtte opp. Det har ikke uoriginale sett. CSP sitt sett inneholder ett støtteshims for å forhindre slakk og lekkasje.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 05, 2015, 12:02:38 pm »

Monterte du den store metallshimsen på akselen og så treffe på pakkboks med simring, eller la du store shimsen inni pakkboksen og så monterte det på akselen?

Noen simringer har det med å krølle seg om shimsen er montert på akselen først
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

bj0rn
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juli 05, 2015, 14:08:22 pm »

spacershimsskivesaken?  Rekker tunge la den store tykke spaceren inn i simring før jeg tredde på huset, så ingen tegn til krøll

Jaja, det hjalp lite med den andre simringen, kommer fortsatt litt olje ut av hullet (Må fortsatt kjøre meg en tur, og så tar det noen minutter før det renner ut), får vel bestille CSP sett om jeg finner det hos noen som leverer kjapt, får ta med en spacer i samme slengen, har en 160mils tur forann meg og orker ikke tanken på skru mer på bilen langs veien, og med 20 dager igjen + jobb så frister det også å sette bort jobben til noen som har lyst på mer feriepenger, for å skru av og på bakider ørten ganger på under 1uke tar på   Gliser
« Siste redigering: juli 05, 2015, 14:12:36 pm av bj0rn » Loggført

23.54 : 71km/t : SCC 2015
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 814
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: juli 06, 2015, 05:05:28 am »

Papirpakningen som legges mellom lagerhuset (pakkboksen) og bakplaten, har utstansing for et hull ved returhullet. Dette returhullet skal sørge for at oljen i akselen renner tilbake, og ikke ut!
Hvis du IKKE har fjernet papirbiten foran returhullet, vil oljen lekke ut, og ikke  renne tilbake via returhullet. Derfor, sørg for å åpne hullet i pasninger! Denne feilen har jeg, og andre, gjort opp til flere ganger... Kjip jobb å måtte ta opp igjen, men absolutt verdt det..  Blunker
Lykke til!
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
bj0rn
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juli 11, 2015, 17:21:05 pm »

Er ikke slikt hull på pakningen,kun det til drenering, mulig du har et annet hus? Uansett er ny tetningsats og spacer på vei, har også kjøpt meg 20L GL4 olje, det burde vel holde i sommer om jeg ikke skulle få det helt tett  Gliser


Takker for innspill, forum er knall  Glad
Loggført

23.54 : 71km/t : SCC 2015
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!