mars 28, 2024, 22:57:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Original vs repo eksos  (Lest 1090 ganger)
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« på: juli 25, 2015, 21:41:29 pm »

Jeg har en boble med original eksos.  Den har en behagelig å fin plystre lyd.  På en annen boble har jeg en reprodusert original eksos med rustfri enderør.  På denne kommer det litt plystring ved pådrag.  Ellers låter den generelt langt ifra så bra som originalt.

Er det noen som kan anbefale et original anlegg av bra kvalitet ?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: juli 26, 2015, 06:53:35 am »

Jeg har en boble med original eksos.  Den har en behagelig å fin plystre lyd.  På en annen boble har jeg en reprodusert original eksos med rustfri enderør.  På denne kommer det litt plystring ved pådrag.  Ellers låter den generelt langt ifra så bra som originalt.

Er det noen som kan anbefale et original anlegg av bra kvalitet ?

Hei!

Mener å ha hørt at plystrelyden er en justeringssak. Har du målt at eksoshalene står riktig justert inn lengdemessig? Er et mål på det, står den for langt inn eller ut, vil venturieffekten i det venstre røret bli feil, med dårligere gjennomstrrømning i forvarmerrøret som resultat. Mener odgså ha hørt det kan være hvordan tenning/ventiler er justert. Husker fatterns boble fikk plystrelyden etter å ha vært på service en gang. Dro dit igjen og klagde, og etter en justering var plystrelyden borte.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #2 på: juli 26, 2015, 19:03:25 pm »

Jeg har søkt litt rundt på nettet å ser som du sier at det er en justerings sak av enderør.  Men jeg finner ikke noe fasit på hva hvor mye.  De skal kanskje  stå kant i kant med innsiden av potta?  Jeg har nå justert gasser, tenning og ventiler og det hjalp veldig mye.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: juli 26, 2015, 19:56:04 pm »

Forvarmingsrøret skal 6mm inn i stussen slik at det blir et sug i forvarmingsrøret. Men ofte at det kan være et problem på repro, fordi det er noen kanter som den stopper i før, eller at forvarmingsrøret ikke står i senter.


* Uten navn.jpg (31.42 KB, 475x600 - vist 144 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!