november 01, 2024, 01:20:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Empiboy's korta forstilling.  (Lest 32311 ganger)
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #30 på: august 19, 2008, 20:58:59 pm »

Fikk sveisa delene sammen idag og løsnet begge festene. Det som gjenstår nå er å sveise disse på med riktig senteravstand og riktig i forhold til senter av akslingen......... Når dette er gjort flytter jeg styringene til snekka.









Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #31 på: august 19, 2008, 21:07:05 pm »

snakker snart montering nå vel  Øyerulling
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #32 på: august 19, 2008, 22:36:48 pm »

Nope.
Denne gangen skal jeg være NØYE. Og da snakker vi om pulverlakk, polerte syrefaste styrestag osv..... Det får ta den tiden det tar for å si det sånn.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #33 på: august 20, 2008, 13:52:54 pm »

Da har festene blitt sveiset på. 290mm c/c og helt i senter av røra på akselen. Målt ut med stort skyvelær.
Har også boret ut punktene på styringen til snekka. Merkene i akselen etter borret "sparkler" jeg opp med mig'n. Mye mål å huske på, så her lønner det seg å merke godt å skrive med så mye som mulig Blunker





Gleder meg nå til å starte på dempertårna. De er jo liksom selve "rosinen i pølsa" hva anngår dette prosjektet. Har en komplett orginal aksling stående og når jeg sammenligner disse så ser jeg jo at det er "litt" forskjell på bredden Gliser
« Siste redigering: august 20, 2008, 14:01:24 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #34 på: august 27, 2008, 11:45:11 am »

Det må være moro å være så flink som deg, Empiboy Osteaktig

Hvis dette prosjekt blir så vellykket som det ser ut til så legger jeg inn en bestilling på en lik en. Om du vil ta på deg å lage de på bestilling da?? Har en 2" smala CSP Puma som donor. Eller den orginale forbro fra bilen min. Alt etter hva som måtte passe best Glad
« Siste redigering: august 28, 2008, 00:11:21 am av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #35 på: august 27, 2008, 21:05:35 pm »

Det må være moro å være så flink som deg, Empiboy Osteaktig

Hvis dette prosjekt blir så vellykket som det ser ut til så legger jeg inn en bestilling på en lik en. Om du vil ta på deg å lage de på bestilling da??

x2 Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #36 på: august 28, 2008, 06:44:58 am »

Nope. Ingen serieproduksjon av disse. Lite oppdateringer den siste uka, men kan jo medele at de gamle tårna er fjernet og de nye er påbegynt. Boret og tilpasset ferdig den nedre delen som skal sveises på akselen. Brukte 80x10mm flattstål. Det så helt feil ut så jeg freste ned bredden til 75mm. Har også fått noen nye ideer ang. innfestningen av demperen........
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #37 på: august 28, 2008, 11:26:21 am »

Nope. Ingen serieproduksjon av disse.

Blir vel som vanlig bare til forbundsbrødrene..... Blunker
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #38 på: august 28, 2008, 12:24:07 pm »

Nei. Det blir som vanlig bare til meg Blunker
Felger og annet styr derimot ikke like vrient å få meg til å gjøre.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #39 på: oktober 07, 2008, 10:02:25 am »

Her går det smått Glad
Men for noen uker siden fikk jeg laget og prøvemontert de fleste av delene til dempertårna.
Orginaltårna har jo en vinkling bakover. Mine går isteden rett opp og øvre delen er kileformet for utsendets skyld. Dette for å få plass til demperene "bak" tårnet. Så kommer jeg til å sveise flattjern på toppen (som blir øvre feste til demperen) som går bakover slik at den orginale vinkelen på demperen blir opprettholdt. Lurer på å lage dette som en "gaffel" slik at jeg må tre demperen inn melom to jern istedenfor den orginale varianten hvor demperen bare ligger utenpå tårnet.



Her er et ELENDIG bilde.
Innvendig mål melom tårnene blir ikke mere enn 10 mm mindre enn orginalen.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
mulegutten
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted:



Vis profil
« Svar #40 på: oktober 07, 2008, 20:16:17 pm »

Hva med å ta med forstillinga på garasjeaftenen hos
Dag for nærmere ettersyn??
Sikkert mange som har løst til å se den`live`.
Loggført
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #41 på: oktober 07, 2008, 20:22:10 pm »

Hva med å ta med forstillinga på garasjeaftenen hos
Dag for nærmere ettersyn??
Sikkert mange som har løst til å se den`live`.

Det hadde vært stas det ..... Gliser
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #42 på: oktober 07, 2008, 23:24:43 pm »

Er det ikke en fordel å fortsette den kvalitetsjobben du gjort. De dempertårna ser sikkelig jalla ut. Du har gjort en så enestående jobb til nå, ikke avslutt med dette:) Må være bedre å bøye disse, da ser de mye bedre ut.
Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #43 på: oktober 07, 2008, 23:25:55 pm »

Er det ikke en fordel å fortsette den kvalitetsjobben du gjort. De dempertårna ser sikkelig jalla ut. Du har gjort en så enestående jobb til nå, ikke avslutt med dette:) Må være bedre å bøye disse, da ser de mye bedre ut.
Mvh Marius

Kanskje viktigere hvordan det funker enn hvordan det ser ut Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #44 på: oktober 08, 2008, 00:03:40 am »

Er ikkje da jekla vanskeleg å bøya så tjukt stål?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #45 på: oktober 08, 2008, 08:17:27 am »

Ikke noe problem å bøyye 10 mm.
Det som er problemet er vel å få 2  90 graders bøyer så tett når man bruker 10 mm plate
Har ikke tjangs med den knekka som eg bruker i hvertfall
(kunne kanskje lurt det til med 30-40 graders bøyer)
med en skikkelig sveis burde dette bli gode greier Blunker
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #46 på: oktober 08, 2008, 09:20:42 am »

Jeg lurer på hvorfor alle slike korte forstillinger skal ha tårn i 10 mm gods? Det er noe veldig amerikansk over akkurat det.
Hadde det originale tårnet hatt noe å stå på, så kunne det ha gjort jobben helt fint.. selv om det er bare tynnplate...
Dette var en generell kommentar til alle korte forstillinger...
Når det gjelder denne så mener jeg å huske at EmpiB hadde noen planer utover bare gravmaskin jern...
Loggført

Speed is no substitute for direction
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #47 på: oktober 08, 2008, 09:29:49 am »

Burde holde med 7 eller 8mm,Skal jo bare holde en demper dær Gliser
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #48 på: oktober 08, 2008, 13:07:33 pm »

Knekking av disse i et helt stykke har jeg utstyr til på jobben, men forde det korte jernet i midten av de to delene må vinkles noe på midten for å få god klaring til bærearmen så går ikke det. Bilder av disse når de er HELT ferdige kommer når de er HELT ferdige Blunker. Ang tykkelsen er jeg enig i at de kunne vært tynnere, men det var bare 10mm jeg hadde tilgjengelig når jeg gjorde delene. Øvre delen som jeg skal skru demperen i derimot lager jeg av 6mm. Når tårna er ferdig sveiset vil de uansett ikke se så kantette ut som det de gjør nå. Sliping og sveising gjør underverker. Velger å ikke lage masse huller/jernkors/flammer/dritt/lort osv osv på tårna som mange gjør. Dette fordi jeg ikke helt ser funksjonen. Og det er vel strengt talt funksjonen jeg er ute etter. Diskuterte med JHU en gang om bilen ville bli for myk med senkespindler. Derfor har jeg laget noen hemmelige utgaver av ringene som fjæra står i inni forstillinga. Mine kan kansje mere kalles for rør........
« Siste redigering: oktober 08, 2008, 13:11:06 pm av empiboy (Mr. Eikstad) » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #49 på: oktober 13, 2008, 15:57:09 pm »

For å slippe å forklare ale hvordan tårnet skal se ut gjorde jeg idag et ferdig isteden.

Her er et bilde fra utsiden/forsiden.


Dette er bak (inn mot karoseriet)


Nærbilde av "knekken" som kansje ikke kan kalles en knekk.


Og ennå et.....


Da forstår sikkert noen hvorfor dette ikke ble bukket i et stykke. Nå får jeg god klaring til bærearmen.
« Siste redigering: oktober 13, 2008, 15:59:26 pm av empiboy (Mr. Eikstad) » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #50 på: oktober 13, 2008, 15:59:40 pm »

Den lille "buen" i dempertårnet gir veldig godt med ekstra styrke, så nå bør det holde plenty Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #51 på: oktober 13, 2008, 16:07:37 pm »

Jupp.
Ble stivt som den berømte stokken.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #52 på: oktober 13, 2008, 16:50:01 pm »

Begynner masseproduksjonen så snart prototypen er klar? Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #53 på: oktober 13, 2008, 17:09:19 pm »

Begynner masseproduksjonen så snart prototypen er klar? Glad

Ja, vi venter i spenning på det Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #54 på: oktober 13, 2008, 18:02:14 pm »

det der ser lekkert ut i fra en platearbeiders øyne Blunker hehe har en buss forstilling om et par vintre klar til deg jeg MR.   Øyerulling
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #55 på: oktober 13, 2008, 18:53:53 pm »

Dette er nok bare noe jeg lager en av (til vær pre 64 boble jeg eier i fremtiden)!
Denne tråden er mere ment som et spark i baken til alle de der ute som kan men som av en eller annen årsak ikke våger. Ikke som salgsreklame for "Eikstad's Felgbrædning". Rart dette men det er mange som ikke gidder å prøve selv før de har sett litt på hvordan andre gjør.

For min egen del var jeg stor motstander av innkorting. Men det var helt til jeg kjøpte BRM fake's. Disse bygger UTROLIG mye lengere ut enn orginale stålfelger. Og siden jeg allerede hadde kjøpt senkespindler (kjøpt kun fordi jeg ville ha hjula mere midt i hjulbuen), men som aldri ble montert da jeg oppdaget at hjula ville stikke utenfor skjermene var det ingen vei tilbake. Det måtte kortes. Jeg gikk melom alt på nett og i blader jeg kom over ang dette temaet, men fant fort ut at (nesten) alt som er serieprodusert og relativt billig er nettop billig fordi kvaliteten og finishen ofte er hoppet over eller er heller tvilsom. Og ikke var det kort nok heller. Sett senkespindler på en kortet puma og du sitter igjen med en innkorting på ca 1", delt på 2!! Det er jo nesten som ingenting.
Greia for meg handler om å ikke gjøre akkurat som andre gjør men derimot legge sammen alle inntrykk jeg får og la disse kverne rundt i toppen helt til jeg finner en egen måte å gjøre ting på. Jeg kan selvfølgelig også kopiere andre sine ideer, men jeg gjør ikke sånt ukritisk. Er noe bra, kopierer jeg, er det derimot ting jeg har noe å sette fingeren på prøver jeg å finne løsninger jeg selv kan leve med.

Gjør man ting selv vet man i alle fall hva man sitter igjen med.
« Siste redigering: oktober 13, 2008, 18:56:30 pm av empiboy (Mr. Eikstad) » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #56 på: oktober 13, 2008, 18:58:23 pm »

det der ser lekkert ut i fra en platearbeiders øyne Blunker hehe har en buss forstilling om et par vintre klar til deg jeg MR.   Øyerulling

Og Martin, hvis du er platearbeider bør en slik jobb være noe du med glede gyver løs på selv Blunker
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #57 på: oktober 13, 2008, 19:33:51 pm »

De tårna ble snasene må jeg si!!  Gliser Gliser Kjempebra jobba!

Har foresten samma problemene med mine fake BRMer. Kjøpte meg senkespindler fra Cip da disse ikke skulle bredde utover, men snakk om å bli lurt!!!  Flau Flau Hjula stikker langt utenfor reproskjermen jeg har på høyresia....... Subber som bare F....

Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #58 på: oktober 13, 2008, 19:59:10 pm »

De tårna ble snasene må jeg si!!  Gliser Gliser Kjempebra jobba!

Har foresten samma problemene med mine fake BRMer. Kjøpte meg senkespindler fra Cip da disse ikke skulle bredde utover, men snakk om å bli lurt!!!  Flau Flau Hjula stikker langt utenfor reproskjermen jeg har på høyresia....... Subber som bare F....



Da er det bare å korte inn..... Blunker
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
mulegutten
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted:



Vis profil
« Svar #59 på: oktober 13, 2008, 22:51:13 pm »

Se her olsen.
Fri fra kjeller fengselet Osteaktig BlunkerHæ
Eller er det anton sin tid du tar fra?
Detta blir knall, bare å ta av seg hatten!!
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!