april 30, 2024, 06:55:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: prosjekt 2110 fra rosenquist  (Lest 41586 ganger)
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #120 på: september 23, 2008, 10:55:17 am »

Trur eg ville fått avvik på A/F vist ikkje anlegget ikkje funka.Eller?Hæ

Nei, A/F sier bare at du har akkurat nok bensin til den lufta du får inn. Hadde du satt på et annet eksosanlegg, ville du sannsyligvis sett at motoren gikk margert fordi mer luft ut gir mer luft inn.

Konsekvensen av dette er at du må tilføre mere bensin for å få blandingen ned, og som kjent gir mer bensin mer effekt...

Hvilket turtalls området jobber motoren din på?

Mvh
Roar
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #121 på: september 23, 2008, 11:00:34 am »

Ja ja eg er vel treig i nøtta eg og, men etter to turer til Oslo 2100km tidligere i sommer med laptoppen oppe for å følge med på Air/Fuel (13,5),bensin trykk og tempratur på CB Quicke tune fuel EFI.Tviler litt på
om Pat Downs på CB hadde sakt att ikkje dette anlegget ville funka på min motor når eg råd førte meg før handel av sprut. Men eg kjørte inn motoren min med 4/1 euro twin tuck away uten att det var merk
bart forskjell til tri mil anlegget eg har no. men eg håper dere som sammen ligner dette anlegget, ikkje sammen ligner dette med Empi sitt to tip anlegg. For det annlegget har store inn stupninger inn på potta på kvar side, som det ikkje er på TRI MIL.
Trur eg ville fått avvik på A/F vist ikkje anlegget ikkje funka.Eller?Hæ
Det er sikkert bare 65 Hk på min motor sidan den går i det heile tatt. Gliser Osteaktig
Kai Elling


Quick tune efi jobber uansett bare med å hoolde rett af verdi. Samma hvordan eksos du har. Jeg kjører med samme efi annlegg.  Skal nesten vedde på at du også får mer ut av din motor med grovere eksos enn standard dim om det er det du har. Glad

Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #122 på: september 23, 2008, 23:35:49 pm »

Snakket med JPM i dag og han sa at den eksosen bremset 2110 motoren på samtlige turtall.
Råd kan man få overalt... men det tar noen år å sile kildene.... og så løsner det... Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #123 på: september 24, 2008, 06:59:49 am »

Jeg foreslår at vi nå lar dette ligge. Ahelgemo har nå fått tips og hint fra landets beste motorbyggere og sågar også tilbud om hjelp til å finne det perfekte eksosanlegget til motoren. Vi stopper her mens eier er fornøyd og før andre blir grå i håret.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #124 på: september 24, 2008, 17:06:34 pm »

jeg tar alle hint som kommer jeg
beklager misforståelsene gutter
j-tubes er bestilt og kjøper sikkert tilhørende anlegg etterhvert hær nå
så noe godt har vel denne diskusjonen gitt da vel  Blunker
Loggført
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #125 på: september 24, 2008, 20:00:50 pm »

hei,hvis ikke csp phyton(for dyrt) og fatboy  er aktuelt hva er egentlig alternativet da?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #126 på: september 24, 2008, 20:03:29 pm »

Stinger Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #127 på: september 24, 2008, 20:20:10 pm »

hei,hvis ikke csp phyton(for dyrt) og fatboy  er aktuelt hva er egentlig alternativet da?
A1 i USA lager ihvertfall knakende gode anlegg etter hva jeg leser på TheSamba. Men prisen er nok også deretter, har ikke sjekket selv.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
TEW
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #128 på: september 24, 2008, 22:38:24 pm »

Det er din motor, dine penger og din hobby og definitivt ikke verdens ende.

Jeg ville vært mye mer bekymret for slangeklemmene på oljeslangene på oljepumpelokket.
Få tak i ordentlige slanger med skrukoblinger, jeg hadde ikke turt å kjøre med slangeklemmer.

Når det gjelder dette ”ormbol” anlegget som kom for nær oljepumpa, kan du bare bolte det fast i noe passende og jekke det ut et stykke slik at det ikke ligger så nærme. De er ikke akkurat presisjonssveiset, og de er ganske fleksible å bøye på.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #129 på: september 24, 2008, 22:45:53 pm »

.
« Siste redigering: februar 27, 2011, 13:30:36 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #130 på: september 25, 2008, 08:40:07 am »

Her er eksos til deg
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4669.0.html

Kan ta det du har i innbytte
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #131 på: september 25, 2008, 10:11:38 am »

Kan være interessert i å selge mitt A1 lowdown eksosanlegg i rustfritt stål.

Header:

http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=A1T1000C&Store_Code=VWP&search=a1&offset=&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high=

Muffler:

http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=A1T1000RKP&Store_Code=VWP&search=a1&offset=&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high=

PM hvis interessert
Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #132 på: september 25, 2008, 10:12:41 am »

Jeg foreslår at vi nå lar dette ligge. Ahelgemo har nå fått tips og hint fra landets beste motorbyggere og sågar også tilbud om hjelp til å finne det perfekte eksosanlegget til motoren. Vi stopper her mens eier er fornøyd og før andre blir grå i håret.

Mvh
BB

Får dette deg også til å tenke på bilen i Finland som bremset 40 hk mere når kun eksanlegget ble byttet ut når vi var der i fjor? De fikk nå i det minste svar på hvorfor bilen gikk dårligere en forventet Sjokkert
Loggført

---
Mvh Rabben
Frodo
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim


Life's too short to dance with ugly women.


Vis profil
« Svar #133 på: september 25, 2008, 11:10:09 am »

jeg tar alle hint som kommer jeg
beklager misforståelsene gutter
j-tubes er bestilt og kjøper sikkert tilhørende anlegg etterhvert hær nå
så noe godt har vel denne diskusjonen gitt da vel  Blunker


Ta kontakt med meg når du skal bytte anlegg. Kjøper Tri-Mil anlegget av deg evt.
Loggført

Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #134 på: september 25, 2008, 12:02:15 pm »

Se bort fra posten min litt lengre opp. Anlegget er nå lovet bort
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #135 på: september 25, 2008, 18:47:54 pm »

Det er din motor, dine penger og din hobby og definitivt ikke verdens ende.

Jeg ville vært mye mer bekymret for slangeklemmene på oljeslangene på oljepumpelokket.
Få tak i ordentlige slanger med skrukoblinger, jeg hadde ikke turt å kjøre med slangeklemmer.

Når det gjelder dette ”ormbol” anlegget som kom for nær oljepumpa, kan du bare bolte det fast i noe passende og jekke det ut et stykke slik at det ikke ligger så nærme. De er ikke akkurat presisjonssveiset, og de er ganske fleksible å bøye på.


jeg var på TESS i dag og fikk laget slanger med koplinger til 2 av mine motorer jeg holder på med, kostet ikke mange kronene, se bilde

skal da ikke ha slangene sånn jeg heller da
jeg har stålomspunnede på oljekjøleren jeg kjøpte fra herulf
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #136 på: september 25, 2008, 19:45:09 pm »

.
« Siste redigering: februar 27, 2011, 13:31:08 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #137 på: september 30, 2008, 20:11:32 pm »

har nå funnet ut t motoren går ganske mager
må vel dyse litt tror jeg
hmm
problemer med å få starta den nå som været er litt kaldere
må pumpe noe sinnsykt på gassen
Loggført
Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #138 på: oktober 01, 2008, 16:32:55 pm »


Får dette deg også til å tenke på bilen i Finland som bremset 40 hk mere når kun eksanlegget ble byttet ut når vi var der i fjor? De fikk nå i det minste svar på hvorfor bilen gikk dårligere en forventet Sjokkert
[/quote]


Og da gikk han fra, type eksos, til hvilken type eksos..?
Er jo tydligvis fra dårlig til bra, men hvilke type..

Håvard
Loggført

70 1300
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #139 på: oktober 01, 2008, 20:20:44 pm »


Får dette deg også til å tenke på bilen i Finland som bremset 40 hk mere når kun eksanlegget ble byttet ut når vi var der i fjor? De fikk nå i det minste svar på hvorfor bilen gikk dårligere en forventet Sjokkert


Og da gikk han fra, type eksos, til hvilken type eksos..?
Er jo tydligvis fra dårlig til bra, men hvilke type..

Håvard
[/quote]

Hei,

Denne bilen som her er nevnt ble brukt til 6 timers løp hvor støykravene er strenge. For denne type kjøring hadde dem det eksosanlegget som ser slikt ; http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DD%2D2035. De byttet det anlegget ut med noe liknende dette; http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D6022 og bremset faktisk hele 40hk ekstra.

Bilen hadde en 2332ccm motor.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #140 på: oktober 15, 2008, 18:37:22 pm »

hva er det egentlig som har lagt seg på silen da tro
har kun kjørt motoren for å kjøre inn kammen ca 0,5 time


* IMG_0999 (350 x 263).jpg (22.01 KB, 350x263 - vist 483 ganger.)

* IMG_1004 (350 x 263).jpg (26.03 KB, 350x263 - vist 364 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #141 på: oktober 15, 2008, 18:52:59 pm »

Eit eller ant tjukt feitt/grease?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #142 på: oktober 15, 2008, 19:02:08 pm »

Hei.
Det som er i silen er   monteringspasta(fett) etter montering av longblock.
Før motoren er startet ser det ut som gult fett.
Lars
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #143 på: oktober 15, 2008, 19:11:55 pm »

ok så det er ikke noe galt det da ?
trenger jeg bytte olje flere ganger etter oppstart osv ?
vil ikke ta noen sjanser da vettu
Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #144 på: oktober 15, 2008, 19:20:43 pm »

Hei.
Bytt olje til det ser bra ut i silen,det er helt vanlig dette på nybygget longblock. Glad
Lars
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #145 på: oktober 15, 2008, 20:10:21 pm »

da skal jeg justere ventiler og dyse opp et hakk så skal denne inn i bilen Glad


Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #146 på: oktober 15, 2008, 20:22:21 pm »

Høres greit ut det.
Dyser har du sikkert skaffet,hvis ikke  er det bare å gi beskjed. Glad
Lars
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #147 på: oktober 22, 2008, 12:45:16 pm »

tenning er nå justert og det samme med gassere.

takk til "boblund"
thermostat og annet viftehus skal monteres da jeg må ha varme i bilen

skal snart inn i bilen nå.
har forresten snakket med bjørnstad bil om bremsing Glad Øyerulling
« Siste redigering: oktober 22, 2008, 19:09:46 pm av ahelgemo » Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #148 på: november 08, 2008, 18:18:23 pm »

endelig er denne montert Glad
men gode verktøyforslag for å skru fast innsugene ønskes    ( 8 mm umbrako mutter )
slet noe voldsomt med dette.
mangler nå montering av åndeboks og oljekjøler så er dette i boks Glad
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #149 på: november 10, 2008, 20:52:59 pm »

på veien Glad
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!