juli 23, 2019, 21:47:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2 Step(2nd rev limiter) : hvordan har du gjort det på din bil?  (Lest 4453 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1665
Bosted: Hamar



Vis profil
« på: august 30, 2015, 15:41:26 pm »

Del gjerne ditt oppsett og hvor man kan kjøpe de rette komponentene . Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2156
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #1 på: august 30, 2015, 17:03:36 pm »

Har Msd 6AL Digital.
Bruker bare turtall sperra pr.nå..
Blir å koble opp 2step'en til neste sesong. Hos meg er det da så enkelt som og koble en ferdigtrekt ledning fra Msd boks og inn på ledningen som går til solenoid'en fra line-Locken.
Enkelt og greit Blunker Gliser
Loggført

201m  8,063sek. 136,42km/t
402m 12,808sek.165,77km/t...
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1665
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: august 30, 2015, 17:11:00 pm »

Har Msd 6AL Digital.
Bruker bare turtall sperra pr.nå..
Blir å koble opp 2step'en til neste sesong. Hos meg er det da så enkelt som og koble en ferdigtrekt ledning fra Msd boks og inn på ledningen som går til solenoid'en fra line-Locken.
Enkelt og greit Blunker Gliser

Hørtes greit ut! Funker en slik boks med andre fordelere en msd sine ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5722
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 30, 2015, 20:18:04 pm »

Ja. Men det er ikke noe poeng (egentlig) å handle den som heter MSD Digital-6 Plus da den har nedtrekk av tenning i tillegg.

MSD 6AL-2 er den du evt. trenger. Tot. turtallsperre og 2-step.

Funker med andre fordelere, men hvis du først skal oppgradere, så er MSD fordeler nok å anbefale og.


Det finnes andre leverandører som har kun 2 step / turtallsperre delen av boksen. Bare å google Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1665
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #4 på: august 30, 2015, 23:17:57 pm »

Takk for fine svar  Glad Bruker alle dette som et tilegg til line lock , eller er det noen her som bruker det i forbindelse med håndbrekk ? Ser det er litt forskjell påmelding calook lounge.
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5722
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 31, 2015, 01:06:41 am »

Takk for fine svar  Glad Bruker alle dette som et tilegg til line lock , eller er det noen her som bruker det i forbindelse med håndbrekk ? Ser det er litt forskjell påmelding calook lounge.

Fullt mulig å ha 2-step koblet til line lock eller håndbrekk. Litt mer mikk med håndbrekk, da du må bruke en mikrobryter koblet til håndbrekket. Linelocken har jo knapp allerede..

Du kan til og med gjøre begge:

Kjør ledningen fra 2-stepen igjennom en vippebryter som ikke kutter, men som velger "side". Side 1 går til linelock strømmen, og side 2 til mikrobryter på brekket.

Da kan du burne med linelock og 2step, og du kan launche på brekk eller linelock avhengig av hvor du fører strømmen på vippebryteren
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6711
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 31, 2015, 10:05:14 am »

Jeg velger funksjon med to vippebrytere på dashen, og har "trigger" på girspaken.
Funksjon er:
1 Kun linelock
2 Linelock og rev limiter.

Siden det er turbomotor, legger jeg tenninga til 0 grader så turbo spoler opp fullt trykk før jeg slipper.
Glimrende måte å renske diffen på.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5337
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: august 31, 2015, 10:09:21 am »

Jeg velger funksjon med to vippebrytere på dashen, og har "trigger" på girspaken.
Funksjon er:
1 Kun linelock
2 Linelock og rev limiter.

Siden det er turbomotor, legger jeg tenninga til 0 grader så turbo spoler opp fullt trykk før jeg slipper.
Glimrende måte å renske diffen på.

Mitt beste råd er: K I S S!

Du legger ikke tenningen på 0 grader statisk. Du endrer den etter forholdene. Av og til er grepet dårlig og da kan det være greit å starte med en del mindre mos osv.

Jeg har en knapp som gjør ALT. Den har jeg strategisk plassert ved venstre tommel. Når den trykkes inn så styrer den linelock, turtallsperre 2, launch og antilag/tenning.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1665
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #8 på: september 19, 2015, 17:56:59 pm »

Takk for gode råd og tips! Jeg kommer helt sikkert tilbake med flere spm. Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!