april 19, 2024, 16:22:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 56 Mod Dragrace prosjekt NÅ MED TURBO! Sutututut  (Lest 71354 ganger)
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #120 på: januar 11, 2017, 13:12:25 pm »

Siste biten av filmklipp jeg hadde for nå.

Her går jeg løs på sylinderene. Mye dreieing med disse så dette blir en todelt episode hvor jeg dreier skjørtene på sylindrene når jeg vet hva mål jeg skal dreie de på.

Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #121 på: januar 12, 2017, 21:12:27 pm »

Akkurat nå driver jeg å fikser råder til dette bygget. Alt om det kommer i neste snutt.
Har ett spørsmål som kanskje noen her kan besvare..
Hvor nøye er SCC arrangøren på om feks lys og alt slikt dilldall fungerer på en bil som skal kjøre i streetlegal?
Hadde vært storartet å kunne bruke denne bilen som er i denne tråden men skal jeg gjøre "alt" ferdig har jeg en smule dårlig tid 😂
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #122 på: januar 12, 2017, 22:08:21 pm »

Akkurat nå driver jeg å fikser råder til dette bygget. Alt om det kommer i neste snutt.
Har ett spørsmål som kanskje noen her kan besvare..
Hvor nøye er SCC arrangøren på om feks lys og alt slikt dilldall fungerer på en bil som skal kjøre i streetlegal?
Hadde vært storartet å kunne bruke denne bilen som er i denne tråden men skal jeg gjøre "alt" ferdig har jeg en smule dårlig tid 😂
Lys og dilldall tar vi på dugnad når campen er montert!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #123 på: januar 13, 2017, 20:01:03 pm »

Akkurat nå driver jeg å fikser råder til dette bygget. Alt om det kommer i neste snutt.
Har ett spørsmål som kanskje noen her kan besvare..
Hvor nøye er SCC arrangøren på om feks lys og alt slikt dilldall fungerer på en bil som skal kjøre i streetlegal?
Hadde vært storartet å kunne bruke denne bilen som er i denne tråden men skal jeg gjøre "alt" ferdig har jeg en smule dårlig tid 😂
Lys og dilldall tar vi på dugnad når campen er montert!

Sånn hjelp taes imot med stor takk! Men så lenge bilen er i "teknisk" god stand (bremser, understell, sikkerhet, bensin osv så går det vel greit å kjøre selv om evt ikke alt av lys er oppe å gå? Osteaktig
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1256
Bosted:


Vis profil

« Svar #124 på: januar 14, 2017, 10:15:27 am »

Så vidt jeg husker trenger du bare register skilt og vanlig teknisk og du får kjøre som street legal. Om lysene må være på bilen vet jeg ikke, men de trenger ikke funke, min bil ble hvertfall ikke sjekket for det
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #125 på: januar 14, 2017, 12:01:22 pm »

Så vidt jeg husker trenger du bare register skilt og vanlig teknisk og du får kjøre som street legal. Om lysene må være på bilen vet jeg ikke, men de trenger ikke funke, min bil ble hvertfall ikke sjekket for det

SCC pleier ikke være noe stress med lys, men på street legal Brumunddal har jeg fått beskjed om å skru på lysene.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #126 på: januar 14, 2017, 17:06:28 pm »

Så vidt jeg husker trenger du bare register skilt og vanlig teknisk og du får kjøre som street legal. Om lysene må være på bilen vet jeg ikke, men de trenger ikke funke, min bil ble hvertfall ikke sjekket for det

SCC pleier ikke være noe stress med lys, men på street legal Brumunddal har jeg fått beskjed om å skru på lysene.

Skjønner!

Tja, får se hva jeg rekker. Blir prioritert å få bilen så rask som mulig, så får "husmor" detaljene vente om nødvendig Osteaktig
Bilen kommer uansett selvfølgelig til å være i god forsvarlig stand teknisk. Tøyser ikke med sikkerhet =)

Mellom slagene nedi garasjen har tankene vandret litt over på selve bilen... Bunnplata er i fin stand og nesten klar for lakk så den bekymrer meg ikke..men det jeg tenker litt på er karossen. Det er en 56 mod med innsveiset splitt bakrute. Lakken har MASSE lakkpest og jeg ser det er mye sparkel på de vanligste stedene. Jeg er tilhenger av blanke hele biler, men jeg vurderer sterkt å matte den ned nå, og la den få patina frem mot sommeren og la det bli en rotte kaross. Kan jo uansett senere pusse det opp til fin finish om jeg blir lei..
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Aloha
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes


Vis profil

« Svar #127 på: januar 15, 2017, 15:33:29 pm »

Tøft prosjekt  Blunker

Ang. karossen så føler jeg at det er blitt mye " rat look " rundtforbi nå...kan være likesåtøft med kaross som har vært sandblåst / strippa for lakk og sparkel og enten bare lagt på grunning , eller matt farge av noe slag uten at ujevnheter er tatt...åsså kan du maskere opp " scallop's " eller få noen til å legge et par linjer med pinstriping for deg...kan fort bli veldig tøft det også uten for mye finisharbeid - samtidig som det ser busete ut Glad
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #128 på: januar 15, 2017, 19:06:02 pm »

Flott prosjekt stå på!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #129 på: januar 15, 2017, 19:06:57 pm »

Ligger bilde av den fra begynnelsen av 80 tallet på Facebook VW NORGE nå.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #130 på: januar 15, 2017, 20:08:48 pm »

Tøft prosjekt  Blunker

Ang. karossen så føler jeg at det er blitt mye " rat look " rundtforbi nå...kan være likesåtøft med kaross som har vært sandblåst / strippa for lakk og sparkel og enten bare lagt på grunning , eller matt farge av noe slag uten at ujevnheter er tatt...åsså kan du maskere opp " scallop's " eller få noen til å legge et par linjer med pinstriping for deg...kan fort bli veldig tøft det også uten for mye finisharbeid - samtidig som det ser busete ut Glad

Absolutt enig med deg! Ratt er kult men det er ganske så mye av det. De med "enkel" finish høres ut som noe jeg kunne gå for.
Det er jo bøllete og unikt samtidig som det er en finish som man med god samvittighet kan bruke uten å bekymre seg over skrammer og sår.
Godt tips, tusen takk =)


Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #131 på: januar 15, 2017, 20:10:15 pm »

Ligger bilde av den fra begynnelsen av 80 tallet på Facebook VW NORGE nå.

Er det en av de to røde? Står i vognkortet at den var rød før i tiden =D
Første buildet jeg har sett av den fra sin "storhetstid" =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #132 på: januar 16, 2017, 16:49:50 pm »

Mini update!

Liten tour rundt karossen jeg skal bruke. Ble bare plassert på plassen etter den ble tatt av bunnplata.
Er på tide å planlegge litt hvordan ting skal se ut og hva jeg skal gjøre med den.

For å få av lakken ser jeg to muligheter....Sandblåsing eller vinkelsliper. Noe annet tar for lang tid eller er for dyrt...om ikke noen har noen tips?

Her er'n =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Aloha
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes


Vis profil

« Svar #133 på: januar 16, 2017, 21:00:21 pm »

Er vel langt fra det værste det karosseriet der , sålenge du ikke finner mye overraskelser under sparkel etc.

Angående innvendig kan du bruke " spatter paint " , mye brukt i bagasjerommet på gamle amerikanske biler.
Har det selv i grå farge på min 52' Ford , har det i taket ( har ingen taktrekk ) og i bagasjerommet...er jo ganske ru da , men jeg syns det funker fint jeg da.
Gasolin.no selger det på sprayboks ser jeg, legger ved en link...ellers så er det bare å google " spatter paint trunk " så ser du fort hva det går i.

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=822

Kom til å tenke litt på Karosseriet :
Se for deg du sandblåser / sliper det rent , grovsparkler det du gidder , så lakkerer du den nogenlunde slik ( låner bilde av BABOON )

Og så lør du på " balkenkreuz " på begge dørene - tror dette kunne blitt tøft ! Busete hadde det iallefall blitt   Kult


Iallefall en tanke bare hehe...
Evt. så kan mattsvart og funke , mattsvart kombinert med chrome detaljer ser bra ut , kjører dette selv på min Ford Glad



Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #134 på: januar 16, 2017, 21:39:36 pm »

Er vel langt fra det værste det karosseriet der , sålenge du ikke finner mye overraskelser under sparkel etc.

Angående innvendig kan du bruke " spatter paint " , mye brukt i bagasjerommet på gamle amerikanske biler.
Har det selv i grå farge på min 52' Ford , har det i taket ( har ingen taktrekk ) og i bagasjerommet...er jo ganske ru da , men jeg syns det funker fint jeg da.
Gasolin.no selger det på sprayboks ser jeg, legger ved en link...ellers så er det bare å google " spatter paint trunk " så ser du fort hva det går i.

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=822

Kom til å tenke litt på Karosseriet :
Se for deg du sandblåser / sliper det rent , grovsparkler det du gidder , så lakkerer du den nogenlunde slik ( låner bilde av BABOON )

Og så lør du på " balkenkreuz " på begge dørene - tror dette kunne blitt tøft ! Busete hadde det iallefall blitt   Kult


Iallefall en tanke bare hehe...
Evt. så kan mattsvart og funke , mattsvart kombinert med chrome detaljer ser bra ut , kjører dette selv på min Ford Glad





Nå snakker vi!
Det med "spatter painten" var en veldig god ide! Kan jo bli ganske tøft å ta alt innvendig med den lakken. Til og med dasj og sider. En annen fordel er jo at en slipper å ha tøystoff i bilen (har allergi mot å trekke med stoff og sying generelt). Påføring er jo som vanlig lakkering.

Ang hvor "pen" finishen utvendig skal bli er jeg egentlig ganske tolerant. Så lenge den fremstår hel og pen er det ikke noe problem for meg. Men det må være godt nok for meg da..så litt sparkel er vel ikke til å unngå!
Har tilgang til sandblåser for å blåse hele bilen så det er en god mulighet. Har hørt rykter om at sandblåsing gjør at dører og større plater "slår" seg...noe tips mot/om dette?

Fargevalg utvendig skal jeg tenke nøye på. Kanskje det kan bli en overraskelse på SCC om jeg greier å holde kjeft Osteaktig
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Aloha
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes


Vis profil

« Svar #135 på: januar 16, 2017, 22:54:31 pm »

Hehe stemmer det - eneste du trenger er et par dørtrekk, et ratt og et par stoler - enkelt og greit men allikevel en viss stil over det hele.
Men den er nokså ru , så foreslår du prøver på for eks. en liten del før du sprøyter hele bilen innvendig og finner ut at dette var ikke det rette , hehe  Rekker tunge

Fikk sandblåst et panser og to skjermer til Bobla mi for ca. 2 år siden , det gikk fint - men det er vel litt forskjell på styrken i " deler med bøy på " kontra ei flat dørside tåler ja , før det blir seendes ut som et woblete blikktak Glad
Men om det er mulig å skru ned trykket på blåseren og man bruker hodet bør det vel gå bra , evt. høre med andre som har blåst boblekarosseri om erfaringer på akkurat dette.
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #136 på: januar 16, 2017, 23:18:13 pm »

Er i den stilen jeg er ute etter og så forenkler det jo "sett i sammen" prosessen ganske mye også da Glad

Er nok forskjell fra bil til bil også mtp hvor tynn plåt det er brukt osv.. gamle vw's har vel ganske grei tykkelse i godset pluss at stålet er i god kvalitet. Skal prøve meg frem og lytte til gamle fjellfolk, begynner med han jeg skal låne blåseutstyret av hehe.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #137 på: januar 18, 2017, 19:43:58 pm »

Er litt i tankeboksen på hvile råder jeg skal bruke.

Her er litt for og imot på de forskjellige valgene jeg har.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #138 på: januar 18, 2017, 22:02:56 pm »

Type4 råden kan jo lettes en god del, så hadde nok valgt den.
1200 råden er vel mye smalere, så den kan vel fort vandre litt sidelengs.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #139 på: januar 19, 2017, 10:24:20 am »

Type4 råden kan jo lettes en god del, så hadde nok valgt den.
1200 råden er vel mye smalere, så den kan vel fort vandre litt sidelengs.


Tenker egentlig det samme. Er mye gods som lett kan fjærnes fra t4 råden så den blir "grei nok". Har brukt t1 1300-1600 råde på t4 veiv med hell før, men om 1200 råden er smalere på lagerflater er jeg ikke sikker på. Skal måle! =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Aloha
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes


Vis profil

« Svar #140 på: mars 17, 2017, 18:57:01 pm »

Skjedd noe mer her ?
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #141 på: mars 18, 2017, 17:44:50 pm »

Jepp!! Nå er jeg på dette prosjektet igjen. Ser ut til at kanskje Garasjen med Asgeir skal komme på besøk og følge meg i bygget og på SCC så jeg har vært litt avventende mtp hva de var int i å filme osv. Kommer snart litt bilder og videoer Glad Takk for interessen!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #142 på: juni 16, 2017, 16:19:00 pm »

Skjer det noe i bua?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #143 på: juni 16, 2017, 20:24:50 pm »

Ja har skjedd masse!

Var meningen at programmet "garasjen" skulle komme å følge med gjennom bygget, men siden min mor brått døde rett før filming skulle ta sted hadde jeg ikke overskudd til sånt. Bestemte meg for å ta bobleskruingen som terapi og avkobling og surre rundt i mitt eget tempo.

Dette har i mellomtiden båret store frukter, og mye av bilen er klar og jeg ligger godt ann mtp tidsskjema.

Bunnplaten er ferdig og lakkert. Alt "garnityr" er montert og den er klar for karosseri.

Karosseri skal lakkeres til uken og er ferdig for pussing.

Motor er ferdig og innkjørt i benk.

Girkasse er ferdig og sitter montert.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #144 på: juni 16, 2017, 20:29:30 pm »


* IMG_20170615_134722.jpg (119.83 KB. 800x600 - vist 279 ganger.)

Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #145 på: juni 16, 2017, 20:30:15 pm »


* IMG_20170615_134711.jpg (114.85 KB. 800x600 - vist 265 ganger.)

Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #146 på: juni 16, 2017, 20:34:09 pm »

På bildet er bilen akkurat blitt høytrykksspylt for å få vekk støv. Derfor er den bløt Rekker tunge
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #147 på: juni 16, 2017, 21:25:04 pm »

Motoren ferdig innkjørt, ettertrekkt og grov dyser.

* IMG_20170616_220907.jpg (85.52 KB. 800x600 - vist 336 ganger.)


Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #148 på: juni 16, 2017, 21:40:30 pm »

En av de tidlige startene av motor.

Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #149 på: juni 18, 2017, 21:45:42 pm »

Det var respons i den  Gliser Gliser
Grattulerer
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!