april 16, 2024, 17:09:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motpol til klager og misnøye ved kjøp og salg i vårt lille vw miljø.  (Lest 1427 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« på: oktober 06, 2015, 10:40:44 am »

Jeg har lagt merke til at det sjeldent skrytes av kjøpere og selgere etter handel. Mens det motsatte er høyt representert.

Vil derfor rette en stor takk til Geir Langlo som jeg hadde den store glede av og gjøre en handel med.

Pga stor avstand var det for meg vanskelig og se salgsobjektet før handel. Og jeg tok imot informasjon fra bilder og samtale, og kjøpte objektet pr telefon. Dvs usett. Vi avtalte at jeg skulle fly opp og kjøre hjem.. men ting endret seg iløpet av noen dager og Geir skulle en tur nedover med tom henger. Og kunne da levere objektet hos meg.
Selv var jeg på jobb når overleveringen skjedde. Og gledet meg stort til å møte nyervervelsen etter endt jobb. Objektet ble kjørt rett inn på løftebukken for nærmere sjekk. Og sveisejobben som var gjort under stod ikke til forventningene overhodet. Og ved nærmere ettersyn ble listen lang over feil og mangler.

Før jeg går videre må jeg si at oppfatningen av tilstand på biler er objektivt. Gull for noen er skrot for andre, og motsatt. Og Geir hadde ikke skrytt på seg noe som helst. Og kan ikke klandres for tidligere dårlig utført arbeid.

Hadde jeg sett på bilen først. Ville jeg ikke kjøpt den til den prisen jeg ga. Men når en kjøper usett er det en viss risiko man er villig til å ta. Og ikke noe jeg føler en skal klage på i ettertid. Kjøpt er kjøpt. Selv om kjøpsloven fjerner mye av kravet om at vi må tenke litt selv også.. velger jeg fortsatt å tenke selv. Og jeg tok ett dypt sukk.. og gadd ikke bruke noe mer energi på det.

En uke senere tikker det inn en sms fra Geir om jeg er fornøyd med bilen. Og jeg kunne kun fortelle det jeg har skrevet her. Nevnte de feilene jeg hadde funnet og at jobben under ikke var god nok til de planene jeg hadde for objektet. Og at jeg mest sannsynlig ikke ville utført handelen om jeg hadde kikket på forhånd. Og skrev også at det var jeg som hadde kjøpt usett og at jeg ble en erfaring rikere.

Svaret fra Geir ble da.. i noe forkortet utgave. At han synes det var beklagelig at jeg ikke var fornøyd, og tilbød tilbakebetaling av noe av kjøpesummen!!  Noe jeg ikke hadde ytret krav om. Men takket gledelig ja til. Litt flere sms'er frem og tilbake og pengene var på konto. Alt i løpet av 30 minutter.

Om vi ser bort i fra selve objektet i handelen er dette en handel vi begge kommer godt ut av. Og Geir går ut med rak rygg, og kan gå med hode høyt hevet en god stund for voksen oppførsel  Osteaktig

Takk for handelen Geir Langlo, vi får ta hverandre i hånden neste SCC   Gliser
Loggført

Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 06, 2015, 13:28:42 pm »

Hadde det bare vært fler slike ærlige bilselgere  Glad
Loggført
Geir L
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 07, 2015, 21:28:29 pm »

Oi, det var en fin tilbakemelding å få Erik, og det setter jeg pris på.

Gleder meg allerede til mitt neste og 2. SCC for min del.
Det blir forhåpentligvis i en prosjektbil som også jeg kjøpte usett, og som ikke var i nærheten av å være som den var beskrevet Tvilende For min del blir det en volksrod uten tak
Loggført

Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min:
Skit e billig overalt!

Jeg har:
64 Ghia

Jeg nås på:
Tlf 99268191
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 07, 2015, 21:41:39 pm »

Steike fint å høre om slike historier! Begge verdsetter og forstår hverandre(blei kjerringprat, dette). Et STORT forbilde for alle! :-)
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 11, 2015, 20:45:37 pm »

Realt gjort Geir og flott du deler historien med oss Jee.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!