mars 29, 2024, 14:51:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor overhaling  (Lest 1033 ganger)
Busemann78
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: høyjord Vestfold



Vis profil
« på: oktober 12, 2015, 08:16:24 am »

Hei jeg er ny på dette forumet og førstegangs eier av en boble. Fikk ordnet meg en 64 mod nå I helgen. I den står det nå en 58 mod motor (tror jeg) men fikk med en 1200 som er det bilen ble levert med. Den har slækk I veivakslingen, er dette mye jobb og bytte selv? Eller er det noen kløppere som kan dette, og ikke tar en formue? Og hva kan en 58mod motor være verdt. Denne står dessverre.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 12, 2015, 18:01:01 pm »

Hvis det er endeslakk på veiva, trenger blokka normalt å bli linjeborret. Og resten av motoren er da like sliten. Så hvis det ikke er spesielt viktig for deg med matching numbers, ville jeg funnet en annen 34hk, f.eks. en såkalt pumpemotor, som ofte har gått lite.

Tror en skikkelig overhaling vil fort komme på over 15.000, alt etter hvor mye som må byttes.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Busemann78
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: høyjord Vestfold



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 13, 2015, 09:17:26 am »

Ja det er såpass. Der ser du, greit med kunnskap. Er helt blank innen boble feltet. Fikk endelig ordnet meg boble, da jeg har hatt lyst på en slik lenge. Nei ikke på dette bygge er ikke matching numbers så nøye. Det toget har gått, orginalmotor følget ikke med. Hjertelig takk for svar
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 13, 2015, 10:24:52 am »

Det dukker opp slike motorer rett som det er på finn. Sjekk komp, oljelekkasje og endeslakk. Hvis ok, stapp den inn og fyr opp etter du har tatt oljeskift, plugger, satt i nye stifter(justert til 0,4mm) og kontrollere ventilklaring(0,15mm)
Viktig å bytte alle bensinslanger til ny god kvalitet og rengjøre bensintanken først.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Terje E
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Mysen


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 14, 2015, 11:16:42 am »

Har pompemotor 27 timer tlf90647757
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 14, 2015, 11:47:52 am »

Kjøp den. Gi den service, sett på vanlig fordeler og eksos/varmepotter og reimhjul uten sveiv så er du i gang :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!