april 19, 2024, 09:02:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremser 1303  (Lest 2988 ganger)
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« på: desember 22, 2007, 15:56:24 pm »

Er det noen som vet om hvordan det går med bremsefordeling/effekt når man monterer caliptere og skiver bak uten å bytte hovedsylinderen?
Er dette ingen problem eller et problem?
Bilen er en 1303, 74 mod.
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 22, 2007, 16:01:47 pm »

Spørs litt hva slags bremser du har montert bak, men bremsepumpe fra Porsche 944 -85 mod er bolt on på 1303 og har et stempel som er litt større en det andre og er beregnet på skiver foran og bak og blir brukt mye på bobler med skiver rund baut. Ellers selger dem lik pumpe ny på kerscher. Kerscher er konge på konverterings-deler for Porsche-deler på boble. Sjekk siden dems for div. deler..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #2 på: desember 22, 2007, 16:08:28 pm »

Jeg har allerede montert et sett fra CSP
http://www.csp-shop.de - wheel/brakes - brakesystem rear - bug - PCD 4x130
Det var faktisk med TUV-papirer her, men det står ikke på nettsidene dems.
men lurer på om jeg bør bytte hovedsylinderen?
« Siste redigering: desember 22, 2007, 16:12:04 pm av VW 1303 S » Loggført

Medlem TVWK & YHMK
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 22, 2007, 17:29:05 pm »

Du bør bytte den, men det er ingen krise å kjøre med den originale heller, men jeg mener å huske at det står i TûV-papirene at du må bytte bremsepumpe..  Kerscher har skiver med 5x130 til disse settene løst..
« Siste redigering: desember 22, 2007, 18:03:55 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 22, 2007, 17:59:41 pm »

De flest rallycrossbobler går med original bremsepumpe, originale bremser foran og Volvokalippere bak.
Dette funker uten problemer.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #5 på: desember 22, 2007, 20:21:29 pm »

Takk for svar, det jeg tenkte var om muligens bakbremsene "henger" lettere under kjøring, men det er jo fra hovedsylinderen denne fordelingen skjer.
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
Pål A
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Akershus


'74 1303 Germanlooker


Vis profil
« Svar #6 på: desember 22, 2007, 22:00:23 pm »

Avhenger ikke dette av størrelsen på stemplene i calipperne? Har du ex 40 mm foran og 42-44 mm bak vil den nok låse bak først. Uansett blir dette vel kun et problem på vått/ glatt føre...
Loggført

What kind of wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #7 på: desember 23, 2007, 11:27:52 am »

Jau førr fan, dæ jær dæ jo åg......
Har skrevet en mail til CSP, så får jeg se hva de svarer. Gliser
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
Vilhelm
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: desember 31, 2007, 00:15:30 am »

Hvis man ser på hva Kersher har gjort så er det større diameter på kalipterne foran på det ventilerte skivebremsesettet, mener å minnes at de er 44mm altså like de på BMW. Men de anbefaler at man bruker større pumper også bak opp fra 19 til 22mm( når man har trommelbremser) Ved kjøp av Kersher sitt sett bak så har disse ganske små skiver ca 250mm, mens det settet du har kjøpt antagelig har 280mm. Begge settene tror jeg bruker caliptere med 38mm stempler. Problemet med å bruke orginal bremsemaster på 19mm er at du kan få noe lav-myk pedal. Kersher sitt sett med 21mm pumpe hjelper noe på problemer. PS i Rallysross vil man gjerne ha litt MYE bremser bak for lettere få ut bakenden inn i svingen, ingenting å anbefale for gatebruk.
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #9 på: desember 31, 2007, 00:41:09 am »

er vel egentlig få av løsningene i RC som er å anbefale i gatebruk. Er en verden der det meste kan løses med litt flattjern og et rørtråapperat Blunker
Loggført

Mvh

Marius
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #10 på: desember 31, 2007, 21:43:58 pm »

Har montert Vectra calippere foran med 52 mm stempel , passet rett i skruefestene bolt on. Bak har jeg Golf 3 calippere med 38 mm stempel  håndbrekk passer så og si rett på. Disse forholdene er de samme på Opel og VW, trenger ny masterpumpe hva bør jeg velge. Dette er på en 71 Notchback
Loggført

2x 70mod Notchback
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!