mars 28, 2024, 17:37:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Barndoor gjenopplivning 52 mod.  (Lest 63959 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: april 15, 2016, 14:11:22 pm »

Acchh. det er så deilig å se at det går an!  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #31 på: april 15, 2016, 14:17:18 pm »

Dette er kult! Ser frem til fortsettelsen Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #32 på: april 24, 2016, 07:48:09 am »

Då er "ramma" sandblåst og grunna med epoxy grunning, men meir rust har kommet fram Sint

Ny bestilling er sendt til Mr Gerson på Klassicfab, men han ligger " way behind with orders" så eg har ikkje fått nokon leveringstid på nye b-stolper, c-stolpe og fremre "wheel well". Er nok berre å smørje seg med tolmodigheit........ Øyerulling

litt bilder igjen.


* 779d6bfd-f680-48bc-b5cd-55aa2c84e1d1.jpg (36.16 KB. 800x450 - vist 951 ganger.)



* 09bd938b-729d-48f3-94cc-fc3f36aab9c1.jpg (28.55 KB. 800x450 - vist 1003 ganger.)



* 8f6298a3-2c01-431b-9ce7-07e6d1f20218.jpg (12.84 KB. 260x462 - vist 926 ganger.)


Arnstein

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #33 på: april 24, 2016, 20:10:47 pm »

venter i spenning på mere oppdateringer. tommel opp
anngående rust er det som vanlig, jo mere man roter i møkka, desto mere dritt finner man   Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #34 på: juni 03, 2016, 22:50:31 pm »

Dagens investering, nytt el-nett og armar til speil  Blunker


* 5df878ab-6b77-44c2-a0dd-94d521dfff18.jpg (66.94 KB. 800x600 - vist 784 ganger.)



* 13335787_10154302964457642_5799872314586131206_n.jpg (66.18 KB. 339x600 - vist 736 ganger.)


Eller går det trått med sveisinga då eg forsatt venter på platedeler frå Gerson, Klassicfab. Får sørje meg med tolmod Sint Sint

Arnstein

Loggført
Odd-Einar Johansen
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #35 på: juni 07, 2016, 15:59:42 pm »

Koblet ett ledningsnett fra VWLooms i bobla mi. Helt genialt. Alt passet perfekt og det var en lett jobb Glad
Loggført

1971 1302 L
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #36 på: oktober 02, 2016, 08:11:52 am »

Endelig litt oppdatering igjen.

Etter fleire månader venting på deler frå Mr. Gerson var dei endelig sendt med DHL til min etterkvart gode venn i Polen. Dei gangene eg har bestilt deler frå Gerson med DHL har ALTID delene blitt levert på døra.

Men den Polske avd. av DHL har tydelig vis ikke samme rutinen.  Sint Etter trakking nr å bedømme hadde delene mine vert i polen fleire ganger uten at dei verken hadde kontakta leveringsadr eller levert varene. Dette resulterte i at alle delene vart sendt tilbake til Columbia igjen, utrulig frustrerende å sitte og sjå på trakkingen korleis delene vart sendt rundt og til slutt havnet i i Columbia. Sendte fleire mail`er til DHL uten nokon som helst respons....

Men, men. Det enda godt etter at Gerson tok saken, DHL påtok seg all skyld og sendte delene til Carfindergarage og leverte dei på døra der.

litt bilder igjen.


* 20161001_205116.jpg (49.09 KB. 800x450 - vist 1113 ganger.)



* 20161001_205150.jpg (42.4 KB. 800x450 - vist 998 ganger.)



* 20161001_205233.jpg (31.8 KB. 800x450 - vist 975 ganger.)



* 20161001_205256.jpg (37.74 KB. 800x450 - vist 983 ganger.)


Arnstein

Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #37 på: oktober 02, 2016, 20:09:11 pm »

Fantastisk flott at du gir deg på dette prosjektet! Tommel opp!!!!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #38 på: oktober 08, 2016, 21:37:39 pm »

Litt av et surr fra DHL. Bra det ordna seg.
Ser bra ut det her
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #39 på: oktober 09, 2016, 05:25:46 am »

Nokon som veit korleis ein finner ut kva frakta blir med DHL frå Tyskland til Polen??

Litt bilder igjen.


* 14445176_1348580648515866_7362535269319229379_o.jpg (63.67 KB. 800x450 - vist 899 ganger.)



* 14543850_1348580791849185_5178125471180149591_o.jpg (62.99 KB. 800x450 - vist 853 ganger.)


Kan bli bil av det mesta igjen  Blunker


* dagensbarndoor240913002_zpsa34436be.jpg (88.94 KB. 640x480 - vist 954 ganger.)


Arnstein

Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #40 på: oktober 09, 2016, 05:30:39 am »

Og endå litt til  Gliser Øyerulling


* dagensbarndoor240913005_zpsadf86c9d.jpg (88.86 KB. 640x480 - vist 950 ganger.)



* dagensbarndoor240913008_zpsb6a8bc9a.jpg (80.79 KB. 640x480 - vist 898 ganger.)



* dagensbarndoor240913015_zpsdcd32cbb.jpg (60.75 KB. 640x480 - vist 937 ganger.)


Arnstein

Loggført
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #41 på: oktober 09, 2016, 19:41:34 pm »

Hvor mye av bilen blir brukt? Imponerende at man får så mye karosserideler til disse enda. Den i giggen der ser jo ut som en svært bra start. Det er jo en veldig tidlig model. Hvor mye likt er skjelettet nyere modeller?
Loggført


Old bugs never die
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #42 på: oktober 10, 2016, 02:15:31 am »


Er ikkje så mykkje som blir brukt oppigjen, har ikkje rekna på % men litt er det.

Kvalitetsdeler får ein i frå Columbia   https://klassicfab.com/klassicfab1/en/6-split-bus
Er "store" forskjella på dei som er før mars 1955 og etter, mange små detaljer over alt på bilen. Jiggen er det "Tistlo" på forumet her som har sveist i sammen, har jo ein Barndoor på lur han også  Øyerulling


Arnstein
Loggført
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #43 på: oktober 10, 2016, 14:22:55 pm »

Ok. Hvilken plan har du på resten? Blir det en patina bil, eller en opplakkert bil?
Loggført


Old bugs never die
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #44 på: oktober 21, 2016, 11:49:43 am »

Ok. Hvilken plan har du på resten? Blir det en patina bil, eller en opplakkert bil?

Blir nok ein oppigjen lakkert bil i Dove Blue som er den originale fargen.

Då har eg shoppa litt i dag også  Øyerulling da nedre del av cargo dørene ikkje var reddbare.


* shop4312800.pictures.KF550.jpg (72.18 KB. 700x468 - vist 599 ganger.)



* shop4312800.pictures.KF551.jpg (66.8 KB. 700x468 - vist 576 ganger.)


Arnstein


Loggført
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #45 på: oktober 26, 2016, 05:34:25 am »

Så man kan egentlig kjøpe en hel buss i nye deler å sette sammen til en buss med ny plåt, sveise over gammelt rammenummer etc på ny buss å få den registrert?
Loggført


Old bugs never die
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #46 på: oktober 26, 2016, 08:26:06 am »

Så man kan egentlig kjøpe en hel buss i nye deler å sette sammen til en buss med ny plåt, sveise over gammelt rammenummer etc på ny buss å få den registrert?

Står ein del i denne linken på Thesamba om kor mykkje deler ein får reprodusert.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=317072

Arnstein
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #47 på: oktober 30, 2016, 08:42:44 am »


Er på jakt etter øvre del av cargodører, frå "pølsa" og opp. Nedre del har eg ny, men finner ikkje nokon som reproduserer øvre del. Trenger også ramma som er på innsida av dørene. Nokon som har?? Eller veit om nokon som lagar??


* 20161029_100256.jpg (51.24 KB. 800x450 - vist 845 ganger.)


Og litt meir rustsveising

* 20161027_163226.jpg (18.7 KB. 800x450 - vist 792 ganger.)


Arnstein

Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #48 på: oktober 31, 2016, 16:05:56 pm »


Hva med å bruke de originale cargodørene "fra pølsa og opp"?

Generelt: Uten å være kritisk - så føles det som du/dere har lagt lista litt vel høyt i forhold å radere ut originaldeler på dette prosjektet...


Ref andre i samme båt og med samme utgangspunkt:

https://www.facebook.com/groups/641684399225180/

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=463139

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=644090&start=0





Loggført

SCREWDRIVER #2
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #49 på: oktober 31, 2016, 21:22:49 pm »

Har fra en 66mod om det kan brukes?
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #50 på: oktober 31, 2016, 22:24:38 pm »


Hva med å bruke de originale cargodørene "fra pølsa og opp"?

Generelt: Uten å være kritisk - så føles det som du/dere har lagt lista litt vel høyt i forhold å radere ut originaldeler på dette prosjektet...


Ref andre i samme båt og med samme utgangspunkt:

https://www.facebook.com/groups/641684399225180/

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=463139

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=644090&start=0







Ein har lov å vera litt kritisk når det gjelder restaurering av Barndoor.  Øyerulling
Har hatt kontakt med Mark Spicer i dag og han lagar nye innvendige rammer til cargodørene. Endar nok med å bruka omigjen øvre del av dørene. Litt av problemet er at bilen har ligget på taket sikkert i 15-20 år.

 

* 300713diversje004_zpsf0cbcf47.jpg (75.37 KB. 640x480 - vist 557 ganger.)


Arnstein

Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #51 på: oktober 31, 2016, 22:42:36 pm »

Har fra en 66mod om det kan brukes?

Takk, skal ha deg i tankane vis me ikkje får det til med orginaldørene.


* IMAG0459.jpg (62.87 KB. 800x452 - vist 712 ganger.)

Ikkje lett å sjå på bilde, men dørene er ganske dorlege. (som det meste av det andre også)  Osteaktig

Arnstein

Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #52 på: oktober 31, 2016, 22:44:47 pm »

den har nok ligget siden sent 60 tall faktisk ;-) oppned ja...... sidedører som er nyere enn barndoor, er ikke like innvendig eller utvendig for den del ;-)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #53 på: oktober 31, 2016, 23:33:01 pm »

Mark Spicer lager rammer til cargodører.


* doors-only (1).jpg (41.76 KB. 492x409 - vist 541 ganger.)


Arnstein

Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #54 på: november 01, 2016, 15:39:17 pm »

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1986716
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #55 på: november 01, 2016, 17:02:44 pm »

Er det du som bestemmer hva som skal byttes ut. Eller er det dem som sveiser og tjener på det? Kan jo bli litt bukken og havresekken av sånt. Ikke et vondt ord om dine valg,  men skal man kalle det oppussing av en barndoor,  og kalle den original,  så bør vel det meste brukes omigjen?
Loggført


Old bugs never die
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #56 på: november 14, 2016, 17:09:10 pm »

Som nobrakes skriver, så har bilen ligget på taket siden seint 60 tallet. Det vil seie mellom 45-50 år. Eg trudde sjølv at mykkje av bilen kunne brukes oppigjen for den såg ikkje såå dorleg ut verken på bilder eller i virkligheiten, men når ein starta å pusse på det viste det seg at det var litt meir flattbrød/kjeks eller eg/me fyrst anntok. Men på oppbyggingen har eg valgt å bruke mest mulig kvalitetsdeler for å få det mest mulig orginalt sjølv med reproduserte deler. Diskusjonen på kor tid ein bil er orginal eller ikkje, har eg ikkje tenkt å meina noko om her.

Men ja, det blir kostbart. Berre i deler koster det meir enn det heile restaureringen av Crewcabben min.   Øyerulling

Sveising av tak...


* unnamed 4.jpg (36.91 KB. 800x450 - vist 814 ganger.)



Arnstein

Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #57 på: november 17, 2016, 07:34:37 am »

Bilder av Cargo dør rammer frå Mark Spicer


* unnamed 5.jpg (31.04 KB. 338x600 - vist 694 ganger.)


Arnstein

Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #58 på: november 17, 2016, 17:15:13 pm »

se der ja !  Glad det finnes ikke problemer, bare løsninger  Gliser da er den snart i lakkboksen da ;-)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #59 på: november 17, 2016, 20:41:56 pm »

Som nobrakes skriver, så har bilen ligget på taket siden seint 60 tallet. Det vil seie mellom 45-50 år. Eg trudde sjølv at mykkje av bilen kunne brukes oppigjen for den såg ikkje såå dorleg ut verken på bilder eller i virkligheiten, men når ein starta å pusse på det viste det seg at det var litt meir flattbrød/kjeks eller eg/me fyrst anntok. Men på oppbyggingen har eg valgt å bruke mest mulig kvalitetsdeler for å få det mest mulig orginalt sjølv med reproduserte deler. Diskusjonen på kor tid ein bil er orginal eller ikkje, har eg ikkje tenkt å meina noko om her.

Men ja, det blir kostbart. Berre i deler koster det meir enn det heile restaureringen av Crewcabben min.   Øyerulling

Sveising av tak...

[ Vedlegg ]


Arnstein

Missforstå meg rett. Mente absolutt ikke å være kritisk til ditt prosjekt som helt sikkert blir veldig fint. Det jeg stusset over, er at når man setter bort slike prosjekter til noen som tar betalt for det, så er dem mye med på å overtale deg til noe som selvsakt er bedre, og kanskje svartmaler noe dem kanskje kunne brukt uten å dokumentere dette riktig for deg. Det var det jeg mente med bukken som passer havresekken. Dem vil selvsakt bare tjene penger. Og jo lettere du er å overtale, jo mer tjener dem og vipps, dem har ikke brukt noenting av den bilen du i utgangspunktet dro for å hente. Bilen du drømte om å få på veien. Nå er det jo ikke den bilen. Det er jo en ny bil
Loggført


Old bugs never die
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!