mars 28, 2024, 17:04:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Gasserstag  (Lest 1501 ganger)
cris
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Tomter



Vis profil
« på: april 03, 2016, 19:24:32 pm »

Har en T1 motor med to 48 Weber.
Hva har dere, hva anbefales?
Ser Unneberg har fra CSP til ca 1700,-
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1 på: april 03, 2016, 19:54:36 pm »

Har stag fra CSP på IDA gasserne. Helt fornøyd med det da det er ikke tar store plassen, men Gene Berg og tilsvarende er vel hakket vassere og muligen lettere å justere skikkelig og holder seg justert når det er gjort..
 http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=824
http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=825
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
cris
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Tomter



Vis profil
« Svar #2 på: april 03, 2016, 21:13:02 pm »

Har stag fra CSP på IDA gasserne. Helt fornøyd med det da det er ikke tar store plassen, men Gene Berg og tilsvarende er vel hakket vassere og muligen lettere å justere skikkelig og holder seg justert når det er gjort..
 http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=824
http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=825

Supert, takk for tips👍
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #3 på: april 03, 2016, 21:48:23 pm »

Hei.

Jeg bruker dette:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,66820.0.html

Synes i allefall det er enkelt og greit.

ghia69
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 03, 2016, 23:08:25 pm »

Har stag fra CSP på IDA gasserne. Helt fornøyd med det da det er ikke tar store plassen, men Gene Berg og tilsvarende er vel hakket vassere og muligen lettere å justere skikkelig og holder seg justert når det er gjort..
 http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=824
http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=825

Det finnes delte meninger om dette. Jeg tror Ghia69 sitt opplegg er langt bedre enn gasserstag som er festet I viftehuset.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #5 på: april 05, 2016, 20:21:15 pm »

Jeg har Gene Berg sitt og må si jeg er veldig fornøyd! Pedalen føles som helt original (som om du kjører med en forgasser!) Og det ser tøft ut og er rimelig enkelt å montere.  Osteaktig

CSP sitt har jeg og god tru på, men har ikke brukt det selv. Bare kjørt med bil som har det og det har funka bra.  Blunker
CSP sitt er jo ganske så likt det VW bruke på sine std motorer med 2 forgassere Type 3 feks...

Min erfaring er att det meste er bedre en de "hex bar" Tversover stag greiene, da de somregel gir deg en dum vinkling på gasswire.

Så kjøp CSP om du skall ha det enkelt, rimelig og funksjonabelt. Eller GB om en myk gasspedal og tøft cal look utseende på motorrommet er det som teller! (noe dyrere)  Kult
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #6 på: april 05, 2016, 20:51:19 pm »

Ja de billige "hex bar" stagene hadde jeg styrt laaangt unna.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: april 06, 2016, 07:03:16 am »

Har kun brukt CSP i forskjellige varianter, og er godt fornøyd.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 06, 2016, 09:09:27 am »

Berg Stagene er som nevnt festet til viftehuset. Noe som kan bevege seg over tid. Så hyppig kontroll er nødvendig. Det positive er at du har justering både på utveksling og fysisk justerbar stagstopp ved full gass. At de har vinklende lenkarmer ned på gasserne er også ett problem. Finjustering skjer med vridning/bøying av armen som lenkarmene er festet til

CSP sitt krever mindre etterkontroll. Men også her kan forskjellene mellom varm og kald motor spille inn. Har også vært ett problem at kulene som Stagene er festet på er slarkete.  Løses lett med en sveis. Positivt med returfjæren på sentervrideren. Noe de ikke leverer på ida utgaven av ukjent årsak.

Hexbar I plast er No go. Ellers har jeg ikke hatt problemer med disse. Men de krever litt forståelse for å få bra. Men endrer seg ikke ved temperaturforskjeller. Liker ikke utgaven som sammen med rette innsug skal gi ett parallelt stag med viftehuset. Spaceren som da må monteres for å få parallelle lenkearmer gir stor slitasje på venstre forgasser.

Wire opplegget har jeg ikke prøvd ennå.

Anbefaler derfor:
Csp.. for dummies med dårlig tid.
Hex... for den som vil legge litt jobb I det.
Berg... for den som interesserer seg for mekanikk og justering. Fremfor selve kjøringen. Fineschmekkeren...
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!