mars 28, 2024, 23:33:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: WBX - spørsmål  (Lest 1573 ganger)
Gunnlaug Smellfahrer
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Nord Odal



Vis profil
« på: april 16, 2016, 19:06:23 pm »

Sikkert driiit kjedelig for dere som kan dette å svare på dette hver eneste gang, men jeg prøver meg..

Sitter nå med en wbx her i garasjen. Har egentlig hatt en 1915 prosjekt som jeg er driiiit lei:P Så derfor lurer jeg på om jeg skal starte nå litt i det små med en wbx og turbo.

1. Hvilke løsninger finnes med tanke på cammen? Bruke orginal cam med turbo, bruke std løftere med en type 1 turbo cam, finnes det en turbo cam til de hydrauliske løfterne, eller er det beste å sette inn hylser slik at man kan bruke type 1 løftere?

2. Hvis det å bruke type 1 løftere er desidert beste, hvem gjør eventuelt en slik jobb?


På forhånd takk for alle svar

Loggført

"There`s something nasty going on in Nord Odalen" Thomas Maarud
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 16, 2016, 21:00:33 pm »

Type 1 løftere i alu hylser er best på kam med litt løft. Tor Øyvind Skinne har hylsene og gjør jobben.
CB Performance har noen kammer til hydrauliske løftere, men ikke veldig mye å velge i.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #2 på: april 16, 2016, 23:23:26 pm »

CB2253 og 2254 har blitt kjørt med hydrauliske løftere
Jeg kjører selv cb2280 med hydro løftere på min Oxy i camperen (earlybay)

Jet vet ikke om none produserer type-4 løfter med fot nå, men jeg har sett Aaen løftere liggende til et prosjekt jeg fortsatt samler deler til
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Gunnlaug Smellfahrer
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Nord Odal



Vis profil
« Svar #3 på: april 18, 2016, 21:02:22 pm »

Takk for svar.  Osteaktig

Prøver meg på noen fler, finnes det noen standard svar på hvor mye som må dreies av på stemplene for å få en "vettug" komp til turbo når man vil prøve å bruke opp igjen så mye som mulig av std deler? Skjønner at man må måle kompen, men greit å høre om hvor mye man i teorien skal ta av:)



Loggført

"There`s something nasty going on in Nord Odalen" Thomas Maarud
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 20, 2016, 22:07:59 pm »

orginal 112hk kam fungerer fint til gatemotor.
litt av bakdelen med å dreie av toppen på stemplene er att man mister den tighte "squisen" wbx stemplene har.
alternativt kjøpe ett sett brukte lavkompstempler fra USA motor f.eks the samba.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnlaug Smellfahrer
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Nord Odal



Vis profil
« Svar #5 på: april 21, 2016, 11:20:15 am »

Da skal jeg høre på dere som har prøvd før.

Hvor er det eventuelt å kjøpe nye stempler nytt da? Ser Aa pistons/ AA preformans har ganske rimelig fra Usa. Noen som vet om dette er for lav komp motoren?

Ser også at vw heritage har sett fra aa pistons til lavkomp, men en del dyrere.

Tips mottas med takk, og annerkjennende nikk  Gliser
Loggført

"There`s something nasty going on in Nord Odalen" Thomas Maarud
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!