mars 29, 2024, 07:29:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Avtagbar bakplate 1303s?  (Lest 3487 ganger)
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« på: juli 01, 2016, 18:20:31 pm »

Her den bakplate som er ifra 75 å oppover den store bakplate.
Lurer på hvordan folket gjør det til en avtagbar bakplate.
Tenker at det er greit å gjøre først som sist.
« Siste redigering: juli 01, 2016, 20:44:30 pm av 1303 anders » Loggført
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #1 på: juli 03, 2016, 14:18:18 pm »

Er vel forskjellige måter å løse dette på. Jeg kjøpte ny plate , målte opp hvor langt denn vill komme og kappet noe under dette. Sveiset inn flattjern på begge sider hvor jeg gjenget opp til bolter m8 for å skru fast bakplaten. Ellers bruker en boltene som er nederst på bakskjermene. Det virket OK for meg men om en skulle gjort det på nytt tror jeg at jeg hadde lagt ned litt mer arbeid i det å kappet/delt det slik at jeg tok av mere av bakskjermene sammen med bakplaten pga tilgjengelighet rundt motoren når en skal skru. Vil jo også da være lettere med å montere/ demontere motor
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #2 på: juli 03, 2016, 14:35:38 pm »

Min plate satt fast, gjorde følgende.

Tok av skjermene og boret opp alle sveisepunktene og kappet over helt i toppen av plata.
Bakplata klemmes nå fast av skruene til skjermen + en igjennomgående bolt på hver side.
Tar av plata på ca 5min. Løsner kun skjermskruene litt og fjerner de igjennomgående boltene.

Bakdelen med å kun lage selve plata avtagbar er at du fremdeles må demontere innsug/gassere når motor skal inn/ut hvis du har doble gassere.
Skulle jeg gjort det på nytt idag ville jeg lagd skjøten litt lenger opp så jeg kunne ta motor inn/ut uten å demontere noe.


* IMG_0160.jpg (84.16 KB, 800x600 - vist 249 ganger.)
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #3 på: juli 03, 2016, 17:19:02 pm »

Takk for gode tips.

Loggført
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #4 på: juli 03, 2016, 18:21:38 pm »

Skal se om jeg kan finne fram noen bilder, blir litt lettere å forstå. Men som Jesper også sier jeg hadde gjort det slik at mere enn bare bakplata går av. Hadde godt inn et bra stykke i bakskjermene ( innerskjermene) for tilgjengelighet rundt motor.
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #5 på: juli 03, 2016, 22:00:14 pm »

Ja. Enig. Ser den.
Men er ikke sikker på hvordan det skal gjøres pent å funksjonelt.
Loggført
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #6 på: juli 08, 2016, 21:27:14 pm »

Et par bilder av plata mi


* image.jpg (69.11 KB, 800x600 - vist 190 ganger.)

* image.jpg (62.58 KB, 800x600 - vist 201 ganger.)

* image.jpg (65.49 KB, 800x600 - vist 179 ganger.)
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #7 på: juli 08, 2016, 21:40:34 pm »

Å et ferdig montert på bilen , men som sagt neste prosjekt blir det kappet helt inn til veggen for å få Max plass rundt motor ( ble dårlige bilder av plata men fant ikke noe annet)


* image.jpg (55.44 KB, 800x600 - vist 211 ganger.)

* image.jpg (103.9 KB, 800x600 - vist 223 ganger.)
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #8 på: juli 09, 2016, 07:57:01 am »

Takk for bilder.
Ja tenker det er lurt å få tatt snittet lenger inn men er ikke sikker på hvordan det skal bli gjort ordentlig å som ser bra ut. Litt kjipt å kappe osv i en bil som er så hel også men det blir hverfall avtagbar bakplate.
Tenker også.  Hvor utrolig ofte tar man ut motoren. 
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #9 på: juli 09, 2016, 10:33:12 am »

Fikk et tips fra Kjell Aaen for lenge siden: han lagde de platene som er ved siden av tennpluggene avtagbare. (De to trekantene med pakningsspor) Da blir det god plass fra undersiden for å skru forgassere og plugger.
Har ikke gjort dette selv, men det blir god plass til to hender inn der.
Mye mindre styr enn med løs bakplate.
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juli 09, 2016, 18:51:40 pm »

Et alternativ til å kappe enda mer er å bare droppe forgassere og kjøre med datasprut. Da trengs det bare en pc....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #11 på: juli 09, 2016, 19:03:24 pm »

Min løsning er helt lik Team Antonsen sin, bare at jeg også har delt pakningen også, så jeg slipper å styre med den.

Einic: Den løsningen er kjekk for å skru av innsug og for bytte av tennplugger, men kun det. Hjelper ikke stort ift. å ta motor inn/ut.

Endre S: Hvis en kjører med doble throttle bodies og luftfiltere så må man fremdeles skru av innsug etc. for å få motor inn/ut med normal avtagbar bakplate, så sprut hjelper ikke noe på det...
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 10, 2016, 08:49:22 am »

Min løsning er helt lik Team Antonsen sin, bare at jeg også har delt pakningen også, så jeg slipper å styre med den.

Einic: Den løsningen er kjekk for å skru av innsug og for bytte av tennplugger, men kun det. Hjelper ikke stort ift. å ta motor inn/ut.

Endre S: Hvis en kjører med doble throttle bodies og luftfiltere så må man fremdeles skru av innsug etc. for å få motor inn/ut med normal avtagbar bakplate, så sprut hjelper ikke noe på det...
Ser den, men når det først er på plass, er det ikke nødvendig å justere noe mere...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #13 på: juli 10, 2016, 10:43:19 am »

Hos meg kom det fram mange ord jeg ikke viste jeg kunne uttale  Gliser ;Dnår motoren skulle inn den første gangen ,(for det var jæ.......... trangt)før jeg lagde den avtagbar. Ved bruk av Porsche kassa må en tenke på at motoren kommer ytterlige noen cm lengre bak ovs så jeg vil absolutt anbefale alle å lage bakplata avtagbar på en eller annen måte , en angrer garantert ikke når en skal ha motor inn/ ut
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!