april 13, 2021, 04:19:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Body off lakkering  (Lest 1998 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2005
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« på: august 12, 2016, 18:33:43 pm »

Lurer på hva som er smartest ang lakkering når en driver å skrur absolutt alt frahverandre. Ville du lakka chassiet før du skrur sammen med gulvet eller etterpå. Fordeler/ulemper...
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4174
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: august 12, 2016, 18:40:09 pm »

Før, hvis alt er skrudd fra hverandre. Du får ett lag lakk eller flere der du ellers ikke kommer til.
Hvis det har vært rustsveising på chassis og/eller karosseriet mens de er delt, husk å monter alt sammen inkl dører og skru til skruene mellom chassi og karosseri for å sjekke at alt er ok, flere som har fått ubehageligheter når alt er ferdig lakkert, og det viser seg at noe er feil.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1390
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #2 på: august 12, 2016, 18:54:34 pm »

Enig med Kjell Roar, eneste ulempen jeg kan komme på, er at man må ha plass til å gjøre dette,
og de fleste som setter i gang med body-off har jo det.

Man får rengjort og inspisert områder på understell og karosseri som man ellers ikke ville kommet til,
tatt evt sveisereperasjoner og lignende.

Det er lettere å holde det ryddig og rent når det kun er understell eller karosseri som skal behandles,
man kan enkelt snu understellet for å komme til undersiden,
bedre arbeids-stillinger ved div pussejobber osv, + + + + +

Og man får sett hvordan bilen ser ut når den er delt, noe jeg har lært veldig mye av.  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2005
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 15, 2016, 14:16:51 pm »

Takker for tips. Lakkerer har mest lyst til å lakkere når chassi er montert, pga mulige uhell ved montering unngås. Det eg også tenker på er at eg har litt lyst å unngå lakkstøv på bunn og hjuloppheng da alt av deler på bunn er lakkerte i annen farge enn hva chassi skal ha...
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #4 på: august 15, 2016, 19:08:02 pm »

Når jeg fikk min 03 lakket var den delt fra bunnen ,bare positive erfaringer rundt det. Kommer til å gjøre det samme omigjen med neste prosjekt.
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 748
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: august 16, 2016, 05:30:13 am »

Body off er konge..

Hvis du har mulighet til å ha trillende bunnplate klar hos lakkerer, er det faktisk nok å sveise en lang 8mm bolt på 4 bukker som man skrur opp i kanal bunn

Anders
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1390
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #6 på: august 16, 2016, 15:40:49 pm »

Takker for tips. Lakkerer har mest lyst til å lakkere når chassi er montert, pga mulige uhell ved montering unngås. Det eg også tenker på er at eg har litt lyst å unngå lakkstøv på bunn og hjuloppheng da alt av deler på bunn er lakkerte i annen farge enn hva chassi skal ha...

Kan jo også nevne at som du sikkert vet, er det en ganske enkel jobb å montere karosseriet på understellet,
så om man har noen som kan hjelpe med den jobben, blir det neppe noen skader.  Blunker
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2005
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 17, 2016, 09:19:09 am »

Chassi står på en gammel tredal henger og er sånn sett veldig trillbart. Får godsnakke litt til med lakkerer da... Gliser


* 1425663262_3_FT10748_image.jpg (42.03 KB, 640x480 - vist 145 ganger.)
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 17, 2016, 16:50:00 pm »

Du må klare å lage et stativ da Øyerulling
4 jul fra Jula og noen 4 kantrør og plater og noen timer med Sveising så ern klar da
Ellers kan du låne min da
den festes på chassi feste bak og fremre del av kanalen undersiden da
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 651
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #9 på: august 17, 2016, 21:28:14 pm »

Hær er et eksempel slik står min 66 mod på en jigg


* image.jpg (73.13 KB, 800x600 - vist 146 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!