mars 29, 2024, 14:17:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche 944 bremser. TUV papirer?  (Lest 6290 ganger)
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« på: august 25, 2016, 14:23:15 pm »

Noen her inne som har TUV papirer på Porsche 944 bremser til boble?
Får tak i men koster 150 euro.
Men greit å høre her inne først.
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #1 på: august 25, 2016, 16:22:03 pm »

Jeg har Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #2 på: august 25, 2016, 19:55:53 pm »

Er det papirer fra Kerscher på 944 bremser du har?
Hadde vært artig å visst hva som står i dem, i grove trekk (hk/kw begrensning etc)

mvh
Arild

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Tor_Fredrik
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted: Mosjøen


Vis profil

« Svar #3 på: august 25, 2016, 21:10:19 pm »

det lurer jeg også på da jeg har inne en søknad akkurat nå, hvor finner du papirer til 150euro?
Loggført

73 1303 Germanlooker.
73 1303 Karmann cab.
76 Bay Doka
76 Bay kombi
73 Fastback
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #4 på: august 26, 2016, 05:26:10 am »

Ok. Muligheter å få en kopi av de papirene du har?

Ja det er kerscher som har disse papirene. De kunne sende meg de for 150 euro.
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 26, 2016, 06:53:04 am »

Hendvend deg til kerscher så får du en kopi av papirer. Det gjorde eg hvertfall i sin tid
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #6 på: august 26, 2016, 06:56:16 am »

Ja men det kostet 150 euro.  Billigere om noen kan senderen en kopi de har for mindre penger.
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 26, 2016, 07:01:12 am »

En kopi koster ikkje 150 Euro. For så lenge den ikkje er komplett og ikke stemplet så er den ubrukelig. Men send meg en pm med epost så skal eg sende deg kopi
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #8 på: august 26, 2016, 09:51:28 am »

Papirene fra kerscher har bare godkjenning på at de kan brukes på 1303,ikke noe hk godkjenning
Loggført

Seaside VW klubb
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: august 26, 2016, 16:42:20 pm »

Papirene fra kerscher har bare godkjenning på at de kan brukes på 1303,ikke noe hk godkjenning

Med andre ord helt verdiløse... hvorfor betale 150 EUR for noe slikt?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 26, 2016, 19:41:28 pm »

Papirene fra kerscher har bare godkjenning på at de kan brukes på 1303,ikke noe hk godkjenning
Står litt meir enn det då 🤔
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #11 på: august 26, 2016, 20:59:57 pm »

Jeg kjøpe disse papirene for 100 Euro hos Kerscher en del år tilbake, og var blant de få papirene jeg hadde for å få min 1303 godkjent med 944 bremser og Subaru 2.5 l motor..
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #12 på: august 26, 2016, 21:48:18 pm »

Papirene fra kerscher har bare godkjenning på at de kan brukes på 1303,ikke noe hk godkjenning
Står litt meir enn det då 🤔
Nå er ikke tysken min så bra som den engang var men det står ingenting om Max hk.Det står at du må
ha 2bolt fjærbein,19/23mm hovedsylinder og en del dekk/felg kombinasjoner.Når det er sagt så tror jeg at du trenger disse papirene om du skal bruke porschebremser og større motor enn 100hk.Alternativet er
kerscher sitt 160hksett.
Loggført

Seaside VW klubb
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #13 på: august 26, 2016, 22:07:22 pm »

Det var litt meir utfyllende ja. Rett som du sier at det står ingenting om hk. Men det er jo mye annet snacks som er kjekt å ta med seg :-) Når det er sagt så må eg jo si at kerscher sitt 160 hk sett ser ut som en flopp i forhold til porsche sitt oppsett.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #14 på: august 27, 2016, 08:19:52 am »

Det var litt meir utfyllende ja. Rett som du sier at det står ingenting om hk. Men det er jo mye annet snacks som er kjekt å ta med seg :-) Når det er sagt så må eg jo si at kerscher sitt 160 hk sett ser ut som en flopp i forhold til porsche sitt oppsett.
Det er jeg helt enig i Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 22, 2016, 04:50:28 am »

Tja flopp og flopp. Det er en stor bakdel med Porsche bremsene, de er tunge som FAEN. Og man får feil hjulvinkler. Ellers bør dem jo være store nok for de fleste bobler, Porsche brukte de samme bremsene på 924 GT med 210 hk. Størrelsen er ikke noe problem, men strengt tatt er vel kaliprene ikke spesielt effektive i forhold til kalipre med stempler på begge sider.

Jeg har også planer om slike bremser på 1303, de ligger klare, men ting tar tid...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #16 på: september 25, 2016, 18:53:51 pm »

Tunge, ja... Hvor blir hjulvinkel feil? Eg tror og de er store nok, mtp forskjellen på de og kerscher sine. Det sier seg vel selv at med flere stempler og større flate på bremsebelegget så virker det enda bedre.
Men legger du disse 2 oppsett på siden av hverandre og ser forskjellen, så ble hvertfall eg overasket på hva kerscher sitt godkjennes for...
Nå er eg straks i mål med komlett 944 understell, veldig fornøyd så langt, må få skrudd det litt mere sammen før eg inviterer BT på kaffe...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #17 på: desember 24, 2016, 05:08:45 am »

Tunge, ja... Hvor blir hjulvinkel feil? Eg tror og de er store nok, mtp forskjellen på de og kerscher sine. Det sier seg vel selv at med flere stempler og større flate på bremsebelegget så virker det enda bedre.
Men legger du disse 2 oppsett på siden av hverandre og ser forskjellen, så ble hvertfall eg overasket på hva kerscher sitt godkjennes for...
Nå er eg straks i mål med komlett 944 understell, veldig fornøyd så langt, må få skrudd det litt mere sammen før eg inviterer BT på kaffe...

Har du fått de på og sett hva jeg mente? Hvordan 944 bremser har du?
« Siste redigering: desember 24, 2016, 05:12:15 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #18 på: desember 28, 2016, 16:45:06 pm »

NA . Ikkje montert foran ennå, det er vel her du mener at det blir feil vinkler. Tja, skal uttale meg når det er gjort. Først skal bil lakkeres før det monteres. Tunge, ja, men det følger egentlig med heilt gratis når bremser blir større. Når skyvekraften skal økes så tenker hvertfall ikkje eg på vekten på bremsene, muligens feil teori hos meg, but but...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #19 på: desember 28, 2016, 21:39:53 pm »

Tja flopp og flopp. Det er en stor bakdel med Porsche bremsene, de er tunge som FAEN. Og man får feil hjulvinkler. Ellers bør dem jo være store nok for de fleste bobler, Porsche brukte de samme bremsene på 924 GT med 210 hk. Størrelsen er ikke noe problem, men strengt tatt er vel kaliprene ikke spesielt effektive i forhold til kalipre med stempler på begge sider.

Jeg har også planer om slike bremser på 1303, de ligger klare, men ting tar tid...

Du får feil hjuvinkler ved bruk av 944 spindler OG originale fjærbein.Bruker du kerscher sine coilovers
så kan du justere inn det på den øverste festebolten
Loggført

Seaside VW klubb
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!