april 18, 2024, 07:54:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp, jeg overhaler Type 4 motor  (Lest 31953 ganger)
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #60 på: februar 28, 2017, 17:47:43 pm »

Skal snart igang med noko liknande. Er derfor spent på vidare framgang.
Har du begynt å montere?
Har ventet lenge på deler osv, men nå er det meste på plass. Fikk begynt på motoren igjen i går, har boret opp og gjenget til npt plugger i oljekanalene, må ta de siste i dag med drill da vi ikke fikk tilkomst med maskinen vi brukte.  Deretter blir det og montere lager og veiv og måle klaringer og slikt.







Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #61 på: mars 14, 2017, 23:22:10 pm »

Endelig fått litt fremgang igjen =)
Fått på plass npt plugger, og montert orginal veiven,råder og Schelicher kam.  Målte ca 0.050 toleranse på alle rådelager med plast gauge. Videre blir det og få montert topper, måle vendehøyde og kompresjon.

Kom over denne tekniske bulletin https://web.archive.org/web/20070208021431/http://www.dolphinsci.com/techbull.html
 som omhandler fjerning av pakning mellom topp å sylinder og sylinder å blokk. Det er vell mange meninger rundt dette. Skal ikke ha noe racing motor som skal åpnes en gang i året så tenker og beholde pakning mellom sylinder og topp? hvilken type pakning skal jeg ha mellom sylinder og blokk da?
Det står også i bulletin at en kan file ut spor i råder for å bedre kjøling under stempel, hva er deres erfaringer rundt dette?
















Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #62 på: mars 16, 2017, 04:01:48 am »

Ikke bruk den pakningen mellom sylinder og topp. Shims heller under sylindere om det trengs.
Har vært en del T4-motorer som har hatt trøbbel med de pakningene mot toppen.

Jeg regner med at du har vært supernøye med å få renset oljekanaler i blokka etter operasjonen med NPT-pliggene.  Blunker
« Siste redigering: mars 16, 2017, 04:05:11 am av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #63 på: mars 20, 2017, 20:43:28 pm »

Ikke bruk den pakningen mellom sylinder og topp. Shims heller under sylindere om det trengs.
Har vært en del T4-motorer som har hatt trøbbel med de pakningene mot toppen.

Jeg regner med at du har vært supernøye med å få renset oljekanaler i blokka etter operasjonen med NPT-pliggene.  Blunker
 
Inspiserte kanalene med kamera så de skal være good =)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #64 på: mars 20, 2017, 20:46:33 pm »

Monterte 2 sylindre i dag og målte med rettholt på toppen av sylindrene, målte klaring under rettholten og fikk 0,05 følerbladet under begge sylindre på midten av motoren.

Går det greit eller må det være helt flush?

Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7121
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #65 på: mars 20, 2017, 20:55:26 pm »

er ikke noen ekspert, og i alle fall ikke på type 4, men rent generelt vil jeg vel si at jeg ville ha dratt til boltene med moment før jeg sjekket det der. Og hadde det vært min motor, hadde jeg nok sagt at 0.05 er ok, men jeg bruker kopperpakning mot toppen som tar opp litt mer forskjeller enn om sylindrene sitter rett i toppen.
Loggført
Mr. G
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Sogn & Fjordane


Vis profil

« Svar #66 på: mars 21, 2017, 08:24:05 am »

Stilte spørsmål om vendehøgde her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,70784.0.html

Eg siktar meg inn på ca 1,3mm

Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #67 på: mars 21, 2017, 23:25:53 pm »

Monterte 2 sylindre i dag og målte med rettholt på toppen av sylindrene, målte klaring under rettholten og fikk 0,05 følerbladet under begge sylindre på midten av motoren.

Går det greit eller må det være helt flush?


Veldig missvisende bilde og forklaring på det jeg spurte om😝 Det jeg tenkte på er de fire punktene linjalen ligger an mot på toppen av sylinderen. Ytterpunktene som linjalen hviler på er helt flush, men i midten får jeg plass til det minste følerbladet (0.05mm)på begge sylindrene.
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #68 på: mars 22, 2017, 21:46:18 pm »

Skal du måle noe her så må sylinderene trekkes til med rett moment for at du skal måle noe som helst. Det holder ikke at dem bare er "klemt på plass"

Når det er sagt så er den beste måten å fange opp ujevn høyde å sage toppene slik at de "gir etter".
Du må vite akkurat hvor du skal skjære her...
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #69 på: april 01, 2017, 12:58:39 pm »

Har nå fått regnet ut kompresjon i motoren.  Målte forbrenningskammer i topp til 48cc og 7 cc fra TDC til topp av sylinder. Vendepunkt 1mm uten shims.
I CBperformance kalkulatoren har jeg lagt sammen totalen av måling i topp og vendepunkt.  Ser dette riktig ut? =)  total vendepunkt høyde blir da 1.5mm, og komp på 9.4. Burde kansje hatt noe mindre komp pga varme, men kan vel ikke øke vendehøyde så mye mer heller?
Kammen har et løft på 8.35mm pluss orginalt vippestell med 1.3 i utveksling, totalt 10.8mm.

Fikk også sjekket at ventilene ikke tar borti sylinder. Dette var også uten shims.








Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #70 på: april 15, 2017, 14:01:00 pm »

Hvor får man tak i spacere og shims til orginalt vippestell? skal bruke 1700 type 4 vippearmer sammen med CB swivelfeet er det god kombo?
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #71 på: april 19, 2017, 19:27:38 pm »

Vis andre trenger så fikk jeg tak i her

http://type4store.com/products/valvetrain/rocker-spacer-kit.html


 
Solid Rocker Assembly Setup
 
With the variance found in heads, rocker shafts, rocker spacers and rocker arms it will be necessary to “fit” each rocker spacer and assembly during the assembly of the engine.
 
To do this you will assemble each rocker arrangement complete with rocker arms, spacers, hardened spacer shims and shafts and slide it onto position on the cylinder head. You must ensure that the bevel on the bottom of the rocker shaft faces down, toward the head or damage to the shaft/studs could occur.
 
Tighten the shaft into place and torque the fasteners to 15 lb/ft. Then check the side play in the shaft. These should be tight or may be almost seized in place as we have made these spacers to fit very tight to reduce valve train noise.
 
Using a belt sander or file remove an even amount of material across the aluminum spacer, refitting it till no more than .006 of horizontal  lash is found in the assembly with the unit torqued into place.
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #72 på: april 21, 2017, 20:42:22 pm »

Klarte og ødelegge ene skraperingen på ene stemeplet under montering så venter på ett nytt sett fra CSP.  Ene toppen jeg hadde inne for porting og bytting av ventilseter hadde de glemt og porte. Så da ble det en tur på sjøen på jobb så satser jeg og ha alt på plass når jeg er hjemme igjen. Mye som skal på plass før langtur 23.mai!
Fikk tak i type-4 1700 vippearmer og porsche svivelfeet fra USA så forhåpentlig er de på plass når jeg er hjemme igjen =)

Hvilken olje bruker man etter innkjøring på en slik motor? blir hovedsaklig godværs kjøring om sommeren. Er Joe gibs Driven DT50 15-50W og anbefale ?
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #73 på: april 22, 2017, 20:04:08 pm »

Jeg bruker Joe Gibbs. Ikke DT, men HotRod olja. Ser ut til å virke bra. Mye sink og fosfor i olja.
Har blitt fortalt av tidligere importør at DT olja er den samme som HotRod olja. Etiketten er forskjellen
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #74 på: april 28, 2017, 13:19:38 pm »

Jeg bruker Joe Gibbs. Ikke DT, men HotRod olja. Ser ut til å virke bra. Mye sink og fosfor i olja.
Har blitt fortalt av tidligere importør at DT olja er den samme som HotRod olja. Etiketten er forskjellen
Kjøpt to dunker med Driven HR-3 15w50.  Må levere inn toppene igjen på mandag da kanten rundt forbrenningskammeret ikke var glattet ut.  
Har bestilt EU-kontroll til 22. Mai, da må motoren være monter og bilen klar for langtur  Sjokkert Gliser

Skeptisk, jaa Glad
« Siste redigering: mai 05, 2017, 18:34:14 pm av sveinongen » Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #75 på: mai 05, 2017, 18:51:01 pm »

Mens jeg venter på to slike sett med lamda
https://www.plxdevices.com/PLX-Wideband-O2-Air-Fuel-Ratio-Sensor-Modules-Gauges-s/125.htm

har jeg fundert på hvor jeg skal få sveis inn boss til lamdasensoren.  Ser det må være minimum 60cm fra eksos port.
Fra fremre eksos port og bak varmepottene er det 77cm.  Skal ha en måler til sylinder 1-2 og den andre måleren på sylinder 3-4.  Må det være lik avstand fra eksos og bak til måleren på begge sider? Se bilde , der jeg har målt ut 77cm fra eksos port til alle sylindre hvor jeg har tenkt og sveise inn boss.

* image2.JPG (8.09 KB. 800x600 - vist 270 ganger.)


Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7121
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #76 på: mai 05, 2017, 19:28:49 pm »

Mens jeg venter på to slike sett med lamda
https://www.plxdevices.com/PLX-Wideband-O2-Air-Fuel-Ratio-Sensor-Modules-Gauges-s/125.htm

har jeg fundert på hvor jeg skal få sveis inn boss til lamdasensoren.  Ser det må være minimum 60cm fra eksos port.
Fra fremre eksos port og bak varmepottene er det 77cm.  Skal ha en måler til sylinder 1-2 og den andre måleren på sylinder 3-4.  Må det være lik avstand fra eksos og bak til måleren på begge sider? Se bilde , der jeg har målt ut 77cm fra eksos port til alle sylindre hvor jeg har tenkt og sveise inn boss.
[ Vedlegg ]


Jeg vil tro det er lurt at avstanden er lik ja. For å tune optimalt, bør man legge inn en lambda delay table (eller hva det heter) som indikerer hvor lang tid det tar fra du endrer input til sensoren reagerer. Kanskje sprutet ditt er så avansert at du kan ha forskjellig delay på de to kanalene?

Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #77 på: mai 05, 2017, 20:04:47 pm »

Det er bare for justering av forgassere jeg skal ha lamda Gliser ingen datasprut her Glad
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7121
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #78 på: mai 05, 2017, 20:13:25 pm »

ok, da kan jeg ikke tenke meg det har noe betydning Glad
Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #79 på: mai 09, 2017, 21:58:10 pm »

Holder på og måle ut geometri på vippestell.
Måler 10.22 på eksos og 11.06 på innsug for sylinder#1.
10.34 på eksos og 11.00 på innsug for sylinder #2

Har denne kammen Schleicher Camshaft VW Type 4 296° som skal ha 8.35mm løft.  Med vippestell fra type 4 1800 motor som har utveksling på 1.3? så skal total løft være rundt 10.85.  
Burde ikke både eksos og intsug ha lik løftehøyde?

http://www.ahnendorp.com/product_info.php?language=en&info=p1069_schleicher-camshaft-vw-type-4-296--.html&no_boost=1

« Siste redigering: mai 09, 2017, 22:25:45 pm av sveinongen » Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1256
Bosted:


Vis profil

« Svar #80 på: mai 10, 2017, 17:53:49 pm »

Husker ikke presist men type 4 skal vell ha split duration av en eller annen grunn
Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #81 på: mai 13, 2017, 15:22:24 pm »

Da har jeg kommet litt videre =)
Fått montert vippestell og dreid ned støtstenger, måtte slipe mye mer en 1.5 mm på 1800 vippearmene for og få nok klaring til porsche justerings skruene.

Har 9.5mm tykkelse på vippearmen så har slipt vekk rundt 2,5mm. Nå står justerings skruen parallelt med ventilen ved halvt løft.

Fullt løft med Schleicher kammen er nå:

Sylinder1:
Innsug: 10.82
Eksos: 10.19

Sylinder2:
Innsug:10.86
Eksos : 10.24

Sylinder3:
Innsug: 10.79
Eksos: 10.34

Sylinder4:
Innsug:10.83
Eksos: 10.31

Det stemmer ganske bra med 10.85 som er spec på kammen.



* IMG_8058.jpg (34.58 KB, 800x450 - vist 263 ganger.)

* IMG_8060.jpg (77.51 KB, 800x600 - vist 258 ganger.)

* IMG_8059.jpg (68.41 KB, 800x600 - vist 235 ganger.)

* IMG_8045.jpg (83.71 KB, 800x600 - vist 257 ganger.)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #82 på: mai 15, 2017, 23:12:46 pm »

Da var motoren tilbakers i bilen =)

Derimot får jeg ikke gnist på tennplugger,  har pertronix elektronisk tenning og flamethrower coil.

Får ikke 12 volt fra tenning, prøvde og legge 12 volt rett fra batteri, heller ikke det gjorde susen.  Får gå begynne med friskt mot i morgen og gå over all kabling.

Noen tips til hvor jeg bør lete?   Avstand på sensor i coil skal være justert riktig, mulig jeg må justere den om den er veldig ømfintlig?
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #83 på: mai 16, 2017, 08:41:48 am »

Raskt spørsmål.

Endte du med 1,5mm vendehøyde? Da har du mindre kompresjon enn det du viste til på bildene.. Med 94x71 pluss 55cc kamre og 1,5mm vndehøyde har du 8,5 i komp.



Vedr. tenning.

Stift eller sensor i fordeleren?

Om det er sensor; koblet riktig? Om du har byttet om pluss og minus er den kast og må byttes.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #84 på: mai 16, 2017, 12:50:27 pm »

Raskt spørsmål.

Endte du med 1,5mm vendehøyde? Da har du mindre kompresjon enn det du viste til på bildene.. Med 94x71 pluss 55cc kamre og 1,5mm vndehøyde har du 8,5 i komp.



Vedr. tenning.

Stift eller sensor i fordeleren?

Om det er sensor; koblet riktig? Om du har byttet om pluss og minus er den kast og må byttes.

Hei, med 55cc er det inkludert 1 mm vendehøyde.  Har lagt til 0.5 shims nå, så ifølge kalukulatoren blir dette 9.4?
Utregningen i høyre del av bildet.




Har sensor i fordeleren, har koblet pluss til pluss og minus til minus på coil. Skal ut og måle nå =)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #85 på: mai 16, 2017, 13:18:45 pm »

Såvidt jeg har forstått CB sin kalkulator så skal du kun ta med cc i toppene så du må bruke 48 istedet for 55. Siden du har 1mm vendehøyde + 0.5 shims så må du da fylle ut 1.5mm vendehøyde.
Jeg får da statisk komp til å være 9.4
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #86 på: mai 16, 2017, 13:24:14 pm »

cc i toppen er 48cc så ender på 9.4 uansett =)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #87 på: mai 16, 2017, 13:31:06 pm »

cc i toppen er 48cc så ender på 9.4 uansett =)
Ja vi er enige om det, jeg tenkte mer på kommentaren fra Erlend om 8.5
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #88 på: mai 16, 2017, 14:04:34 pm »

jaja, hadde jo selfølgelig koblet feil på pluss og minus inn på coil, så da er vel sensoren i fordeleren ødelagt... Så på ett gammelt bilde der svart gikk på minus på coil og grå/grønn til pluss.  
Svart var +12v....... Må sjekke om jeg får gnist, vis ikke blir det og bygge tilbake til orginalt.

Ser også at det har kommet litt olje ut fra "Drain" pluggen på pumpen, der skal det vel normalt sett bare komme bensin om membranen går istykker
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #89 på: mai 16, 2017, 22:18:02 pm »

Nå ble det liv i leiren  Gliser

Fikk kjørt 5 min på 2000rmp før vi fikk en oljelekasje som måtte utbedres. Kjørte 15 min til og tok et oljeskift.  Ørlite spon i olja, ingen store partikler. Brukte Brad Penn innkjørings olje, den ble sinnsykt tynn når den ble varm. Hadde 15 psi på 2000 rpm når vi avslutta.  Det er oljelekkasje fra oljepumpen og drainrør fra mekaniske bensinpumpen, pluss det lekker bensin fra bensinpumpen.  

Nå gjenstår det og fikse litt olje lekkasjer, bygge om til elektronisk tenning (igjen) siden jeg kobla denne  første gang feil, justering ventiler, tenning og gassere, montere lambda, oljetrykk, olje temp og temp på toppen så satser vi på 0 feil på eu kontroll på mandag og avreise onsdag til Sarpsborg-Karlskrona-Gdansk-Poznan-Hamburg  Gliser Sjokkert Sjokkert



Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!