mars 29, 2024, 06:47:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1200 12V Industrimotor  (Lest 1468 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« på: mars 10, 2017, 21:34:30 pm »

Skal bruke en 1200 12V industrimotor i boble og vil gjerne ha noen tips om hva som bør gjøres for å bruke den på gata.

Vet at forgasser må byttes, tenning må byttes eller endres for å få rett tenning, kjøleblikk endres og eksos/varmepotter skiftes.

MEN, hva gjøres med kam?  Må den byttes, og/eller kan jeg montere 1.25 vipparmer  for å få litt mer pust?

Hadde vært greit å slippe å dele motor for å skifte kam siden det er en nesten "NY" motor :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: mars 10, 2017, 22:40:08 pm »

Tror ikke det er noe forskjell på kammen, ofte var det oppgitt litt lavere effekt på industrimotorer, men det var fordi de hadde litt lavere arbeidsturtall.
1.25 vipper ville jeg prøvd, fordi du får litt større fyllingsgrad. Er ikke så mye å hente med ny kam uten å gjøre noe med toppene.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #2 på: mars 10, 2017, 22:50:05 pm »

Takker......skal av med toppene, og "rense" litt i kanaler, men det er vel ikke så mye å hente, men det skader ikke så lenge en ikke overdriver :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #3 på: mars 11, 2017, 09:13:19 am »

Ellers har 1200 motor ingen utveksling på vippene, veit noen har satt inn originale vipper med 1:1.1 fra 1600.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: mars 11, 2017, 09:51:29 am »

I delekatalogene for Industrimotor og vanlig Type1 har kammen akkurat samme delenummer. Slik jeg ser det, er de da identiske og ingen grunn til å bytte.
Ser man på effektkurven for en 34Hk, vil jo effekten være 32Hk på 3000omdr som mange industrimotorer har regulator på.


* Kamaksler.jpg (66.55 KB, 800x451 - vist 120 ganger.)

* 1-1200_34Hk.jpg (32.56 KB, 439x600 - vist 112 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #5 på: mars 11, 2017, 19:57:02 pm »

Takker for svar..... da blir det "bare" å rense litt i toppene og sjekke ventiler.... :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!