mars 29, 2024, 11:38:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: speedometerwire  (Lest 3725 ganger)
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« på: mai 14, 2017, 13:58:29 pm »

Er det vanskelig å skifte wiren?
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #1 på: mai 14, 2017, 17:08:34 pm »

Jeg har troa på deg Blunker
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mai 14, 2017, 17:13:11 pm »

Et lite tips??
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: mai 15, 2017, 09:15:54 am »

Bare i tilfelle at du spør seriøst: Ta av klipset i hubben på v.fremhjul, løsne mutter festet rundt speedo. Ta av, sett på ny i motsatt rekkefølge.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Smokken
Medlem
***
Innlegg: 163
Bosted: Tomter



Vis profil
« Svar #4 på: mai 15, 2017, 09:57:48 am »

Har sett bilen. Injection fra statene. Sitter en boks under "panser" Trolig noe med inj. å gjøre.
Mulig din Wire er to delt. Opp til og ut ifra denne boksen. Ett delesøk bør kunne b krefte eller a krefte dette.
Som pansjonist har du vel litt tid til overs og har muligheten til det Gliser
Dersom den er todelt må du i så fall finne ut om feilen ligger før eller etter overnevnte boks, eventuelt i meteret.
Så du kan jo begynne med å ta ut wiren fra boks til meteret, under forutsetning av at denne er todelt, Skal la seg trekke ut av strømpen. Som en het kvi.......
Sjekk tilstand, prøvekjør og lytt. Bedring,tja.
Hjelper ikke dette ligger feilen før boks, eventuellt i boks. og da er alt i boks. Fiber.
Tilsvarende prosedyre fra boks og ned. Men wiren er da festet med ett klips ca. midt på venstre forhjul.
Sjekk tilstand på denne. Ikke sikker det er lurt å prøvekjøre uten denne da inj. trolig er koblet til boksen.
Ser wiren meget pen ut og uten skader, kan det være feil i boksen.
Og vi ønsker Deg lykke til.
Loggført

Ikke alltid
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: mai 15, 2017, 18:29:47 pm »

Det bråka så jævlig at jeg koblet fra den som går inn i boksen fra forhjulet. Da ble det stille, men det gjorde ikke noe med innsprøytingen. Gikk likedan som før, dvs fusker på lavt turtall. Skal prøve med litt smøring i morgen (hvis jeg får tid) så får vi se/høre.
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #6 på: mai 15, 2017, 18:37:14 pm »

Dersom wiren så hel og pen ut, dvs. ingen løse tråder eller tegn på slitasje, kjenner jeg på gikta at det kanskje sitter i den boksen.
Er vel en type gir av noe slag og er en sannsynlig synder. Prøv litt CRC inn der hvor wiren satt.
Lekker Kaldstartdysa de vil bilen fuske. Ting går rett vei Gliser  Flinken.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #7 på: mai 15, 2017, 21:56:01 pm »

Tror du kan ta bort den boksen egentlig og erstatte med en vanlig speedomenter-wire:
http://www.ratwell.com/technical/EGRBox.html

Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #8 på: mai 16, 2017, 07:47:12 am »

Tusen takk for tips.
Fjern boksen og sett på en normal wire. Problem løst. Husk å isolere kabler som går innpå.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: mai 16, 2017, 12:59:31 pm »

Hva med de elektriske ledningene som er festa på boksen??
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: mai 16, 2017, 13:52:25 pm »

Tok vekk den dingsen med ledninger mens motoren gikk på tomgang. Engen forskjell??!!
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #11 på: mai 16, 2017, 14:12:05 pm »

Fjærn boksen og legg den på hylla. Isoler kablene til denne. Monter en ordinær speedometerwire. Komplett med strømpe.
Fortsatt problem. Bytt speedometer.
Problem løst. OK?
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #12 på: mai 16, 2017, 14:30:52 pm »

Lærer noe hver dag.

Eller gjør som han i linken.(helt nederst) Modifiser boksen til å bli en sørvis påminner hver 3000.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #13 på: mai 16, 2017, 19:38:20 pm »

Boksen er synderen. Fjærn synderen. Servicepåminnelse er jålete Gliser
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: mai 16, 2017, 19:41:02 pm »

Jada jada, men hva er de ledningene til?? Skulle det ikke skje noe når jeg løsna hele klumpen med ledninger?
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #15 på: mai 16, 2017, 21:11:41 pm »

Jada jada, men hva er de ledningene til?? Skulle det ikke skje noe når jeg løsna hele klumpen med ledninger?

 Arkeologi: EGR odometer-boksen er F27 omtrent midt på bildet. Den er ikke koblet til noe annet enn strøm inn, jord og en ledning til varslellampen i speedometeret. Mao, du kan fjerne dem, eller bare isolere dem.

https://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/76-79113wiring.jpg

Tillater meg å komme med et tips: Prøv om du kan få tak i en original speedometerwire ett eller annet sted fra, rense og olje opp. De som selges i butikkene er skit, de er ikke på langt nær så vridningsstive som VW laget dem, nålen "wobbler" (irriterende) og de ryker. Jeg vet, har hatt fire av forskjellige "Made in China"...

Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #16 på: mai 16, 2017, 22:23:45 pm »

Har orginal wire jeg, Dag Gliser
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #17 på: mai 16, 2017, 23:01:13 pm »

Se her, ting går på skinner når folk på forumet trår til. Glad Blunker Osteaktig Gliser
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: mai 18, 2017, 09:42:18 am »

Jeg er nesegrus imponert over hva dere kan og vil hjelpe med!! Da kan de bli en tur til til Fjellstrand.
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #19 på: mai 30, 2017, 08:22:59 am »

Nå er det stille, så det har nok hjulpet å smøre noen ganger.
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #20 på: mai 30, 2017, 08:25:37 am »

Tinnitus HæHæ??
Da hjelper det ikke med smøring.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!