april 27, 2024, 13:22:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tuf godkjenning kontakt i Norge  (Lest 1321 ganger)
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« på: august 24, 2017, 17:18:28 pm »

Da har jeg kommet i kontakt med Tuf som sender representanter til Norge for testing og godkjenning av ombygde kjøretøy

De gjør noen tester og utregninger på hva som har blir bygget om og utifra dette så kommer de enten men en anbefaling til forbedring eller endring for at det skal kunne godkjennes om det ikke er tilfredstillende slik det er.

Så hvis det er noen som ønsker dette kan jeg videreformidle kontakt



« Siste redigering: august 24, 2017, 21:06:46 pm av VW 612 RS » Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #1 på: august 24, 2017, 21:12:20 pm »

Dette er en gylden mulighet for de som bygger og det ikke er nødvendige TUV dokumenter tilgjengelige med den løsningen de har valgt, og der BT og SFOOR ikke vil eller kan godkjenne.

Har selv prosjekt som i utgangspunktet ikke var innenfor de løsninger som BT eller SFOOR kunne godkjenne, fikk kontakt med en Tysk TUV stasjon som var interessert i å vurdere/godkjenne prosjektet med de løsningene jeg ønsket, men etter en del samarbeid med BT/SFOOR har jeg nå fått aksept for å gjennomføre slik jeg ønsket, og forhåpentlig kan bygget godkjennes når jeg er ferdig.

Gjennom klubbforum og VWNorge er det mange forslag til løsninger, og mye hjelp å få, og sammen med lokalt BT og SFOOR er det utrolig hva som faktisk kan bygges og godkjennes.

Denne muligheten til å få en separat TUV godkjenning blir det spennende å følge, ønsker dere alle som bygger litt utenfor normen lykke til.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!