november 13, 2019, 01:27:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Olje  (Lest 1145 ganger)
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 117
Bosted:



Vis profil
« på: september 15, 2017, 21:22:12 pm »

Er på helgetur. Fant ut man burde etterfylle litt ilje. Skulle gjøre det før man dro men ble litt stress. Kjøre comma 20-50, som må skiftes snart. Hva kan jeg fylle litt på fra statoil som kan være på bilen en ukes tid før jeg bytter olja helt
Loggført

1960 Vw bobble
t21500
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Orkanger



Vis profil
« Svar #1 på: september 16, 2017, 15:10:12 pm »

20-50 fra Statoil. Mineralsk.
Loggført
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 117
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: september 16, 2017, 18:01:00 pm »

Takk var å kjøpte litt,


Men tenkt litt og fått tips på fb, å bytte til delsyntetisk 10w50, i nord norge vil jeg tru det funker.

Men ett spørsmål, fikk høre motoren som er en 1600dp, trenger mere luft, enn mitt 60mod klare gi, hvordan løser dere det problemet, vundere stand offs, men vil helst ha lokket helt igjen og slik den skal være, kan ekstra oljekjøler funke?
« Siste redigering: september 17, 2017, 20:46:05 pm av Amzoch » Loggført

1960 Vw bobble
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4027
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: september 16, 2017, 22:19:35 pm »

Lag heller noe så du får litt åpning nederst på luka. Ikke mye som skal til for å få bedre luftsirkulasjon i motorrommet.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: september 17, 2017, 08:02:57 am »

Hovedgrunnen til at motoren trenger mer luft er nok at kjølevifta flytter mye mer luft. Jeg løste det med å lage en kloss jeg hekter på den originale låsen. Så kan jeg låse lokket fast i klossen på normal måte. Kan enkelt fjernes igjen på de dagene som ikke er så varme (Var helårsbil)


* 001(Custom).jpg (51.46 KB, 800x531 - vist 93 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 17, 2017, 12:26:47 pm »

Har sett mange som klemmer på en tennisball på låsen på innsiden av motorluka for å få litt glippe mellom luka og karosseriet. Mange velger også å sette på ei motorluke fra en cab.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 117
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: september 17, 2017, 20:50:28 pm »

Hei

Takk for all svar, se om man kan lage noe kloss, så man kan Låse luka (ikke med nøkkel men så den er "fast")

Liten oppdatering. I dag når jeg kjørte samme vei hjem. tok jeg en pepsi box og la mellom  luka nede.. 


Fikk ikke noe lys att den var for varm.. Så trur nok jeg velger å sette noe der (lage noe) som man bruker på langkjøring. Trur ikke det er sååå nødvendig på små kjøring i byen. samt skifte til 10w40 olje istedenfor 20-50 som er på den.
Loggført

1960 Vw bobble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!