mars 29, 2024, 03:33:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senke "innvendig"  (Lest 2593 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« på: november 20, 2007, 22:48:24 pm »

Ser det er noen som snakker senking innvendig(ref Odølingen).

Har ikke helt fått med meg hva dere senker da? Går det bare på eldre modeller eller også 65.

Synes camberen så annerledes ut?
Loggført

monarchen
Gjest
« Svar #1 på: november 20, 2007, 23:48:12 pm »

det er forskjellig fortanning på torsions staven utvendig og innvendig. kan bli litt lavt å ta den feks to hakk ned ute og da er det greit å trekke ut hele staven og vri den et hakk opp inne og du får en fin kjøre høyde.....
smak og behag selvsagt...
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #2 på: november 21, 2007, 09:15:37 am »

Ser det er noen som snakker senking innvendig(ref Odølingen).

Har ikke helt fått med meg hva dere senker da? Går det bare på eldre modeller eller også 65.

Synes camberen så annerledes ut?

Ja, camberen blir annerledes, da det er stive bakaksler på de gamle bilene. og hjulet går da i en "bue" ved fjering. Sliter litt mer dekk på den måten, men hva spiller det for rolle når det ser bra ut.  Gliser
Loggført
monarchen
Gjest
« Svar #3 på: november 21, 2007, 10:43:42 am »

Ikke helt riktig da, at det er stiv bakaksel på de gamle bilene.Hadde du hatt det hadde ikke camberen forandret seg i det hele tatt ved senking.
Men de har stiv hylse/aksling mot hjulet,ved girkassen er de ledda.
Irs den nye typen har ikke hylser men drivaksling som på nyere biler som er ledda både ute og inne, men du får fremdeles en endring i camber ved senking der og.
flisespikkeri kanskje men nå er det nå sagt da................
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 21, 2007, 19:01:41 pm »

Så da forstår jeg det slik at dette kan gjøres også på en 65 med iRS

Aksling må av og vries på innfesting til kassa, er det rett?
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: november 21, 2007, 19:12:07 pm »

Senkingen gjøres ved å vri trosjons staven. Driv akselen på en svingaksel bil avgjør derimot hvor mye camber det blir siden den er leddet bare helt innerst ved kassa.
« Siste redigering: november 21, 2007, 23:12:48 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 21, 2007, 19:35:50 pm »

Senkingen gjøres vet å vri trosjons staven. Driv akselen på en svingaksel bil avgjør derimot hvor mye camber det blir siden den er leddet bare helt innerst ved kassa.

Ok. Da tror jeg jeg skjønner. takker og bukker  Osteaktig
Loggført

VWType1
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted: Rjukan - Tinn



Vis profil
« Svar #7 på: desember 29, 2007, 12:24:04 pm »

Høres ut som mye senk med svingaksel bakstilling gir mye belastning på drivakslene!?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!