mars 29, 2024, 11:11:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Cb Competition Eliminators til gatebruk?  (Lest 1678 ganger)
ØyvindS
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« på: november 30, 2017, 14:25:33 pm »

Hei, jeg har ett sett CB competition eliminators liggende og lurer på å bygge en "hot street/drag" 2276cc type 1 motor, men lurer på om det er noen som har erfaring med disse toppene, og vet om de fort blir varm ettersom de bare har 6 kjøleribber. Vil de tåle vanlig gatekjøring uten noen ekstra kjøling?  Hæ

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: november 30, 2017, 14:33:36 pm »

Har ikke erfaring selv (bortsett fra at jeg hadde et sett som jeg vurderte å bruke selv, men valgte å droppe det pga kjøling...)

Men et kjapt google-søk ga følgende linker:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=336577
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=64784

Andre kan sikkert fylle på med mer info
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: november 30, 2017, 15:01:48 pm »

Hvis effektmålet ditt er moderat hadde jeg gått for andre topper. 044 toppene fra CB for eksempel. De er gode for over 200 hk.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: desember 01, 2017, 11:32:59 am »

Så lenge motoren ikke er bygget enda så ville jeg revurdert toppene utifra hvor mye effekt du skal hente.
Disse toppene kan fint fungere på gata, men det finnes bedre alternativer for ren gatebruk. Nå skriver du "hot street/drag" da, så hva legger du i det? Hvor mye effekt ønsker du?
Det er mange meninger på det store web'n av folk som aldri har kjørt med de på gata ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: desember 01, 2017, 11:50:09 am »

Det går men det finnes bedre topper for gata. Husk også at med mindre du har noen som er CNC portet eller håndportet så yter CE toppene langt mindre en feks Mini Wedge eller vanlig Wedgeport. Jeg betrakter CE toppene som halvfabrikat fra CB.

Tilleggsinfo:

- Med E85 så er det overhodet ikke noe problem med kjøling
- Med vanlig bensin så må du bruke isolasjon mellom innsug og forgasser for å unngå at bensinen koker når du stopper motoren. Innsugene til CE er kortere en andre innsug og varmen stiger fort opp til forgasserene.

-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!