mars 28, 2024, 10:35:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: E85  (Lest 9323 ganger)
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
E85
« på: mai 28, 2018, 21:35:08 pm »

Er det noen som kjører drag med E85 hær på berget
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: mai 28, 2018, 21:48:05 pm »

Veldig mange Glad Erlend, Trond , Beetlebug og mange flere Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: mai 28, 2018, 22:38:25 pm »

E85 funker bra for oss luftkjølte med turbo motorer :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 28, 2018, 22:59:24 pm »

Veldig mange Glad Erlend, Trond , Beetlebug og mange flere Glad

Kalle har jo ikke VW lenger..

Med turbo så er det gull!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #4 på: mai 30, 2018, 21:18:57 pm »

Jeg har 2,7 liter type 4 motor med dobble 48 fjas lurer på dysing på gassere, motoren går ganske fett, hvor mye mere e85 må den en med bensin


* 1B3580A8-1876-4A66-AE07-6116DAEA270E.jpg (72.19 KB, 800x600 - vist 505 ganger.)

* FF5A7C67-C4A6-4B2B-9084-47001C9167A7.jpg (63.18 KB, 800x600 - vist 486 ganger.)
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: mai 30, 2018, 21:33:04 pm »

Hvorfor ønsker du å bytte til E85? Hvis ikke motoren er bygget for E85 vil du kun oppnå å få mindre effekt + problemer med slanger og forgassere. Man bytter til E85 når man feks har for mye komp for vanlig bensin.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #6 på: mai 31, 2018, 08:18:40 am »

Hvor høyt i komp kan man gå egentlig på feks 98 oktan ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: mai 31, 2018, 13:29:54 pm »

Hvor høyt i komp kan man gå egentlig på feks 98 oktan ?

Helt avhengig av kamvalg. Det finnes flere som har 13:1 i komp i kombinasjon med feks en FK89 og 98 oktan.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 31, 2018, 14:49:12 pm »

Kam og forbrenningskammer.

Anders har vel 13-1 og 98oktan. Men med topper JPM har massert
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #9 på: mai 31, 2018, 17:30:33 pm »

Motoren er bygd for e85 , med da med insprøytning, motoren går for fett og ønsker bedre kjøling. Skal prøve med frem med ex 30% e85

Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: mai 31, 2018, 17:59:56 pm »

Motoren er bygd for e85 , med da med insprøytning, motoren går for fett og ønsker bedre kjøling. Skal prøve med frem med ex 30% e85



Begynn med 30% større hull i dysene. Ikke 30% større nummer, men 30% større areal. På både lavfart og hoveddyse
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #11 på: mai 31, 2018, 22:01:52 pm »

Skal prøve med bredbandslamba for å se hvor fett den går, er d lurt med korte eller lange trakter.
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #12 på: mai 31, 2018, 22:07:47 pm »

Skal prøve med bredbandslamba for å se hvor fett den går, er d lurt med korte eller lange trakter.

Alltids best med lambda.

Trakter kommer an på en hel masse matte.. Bruk de du vil, tipper det ikke skiller mye effekt
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!