april 18, 2024, 05:01:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Speed accelerator pump  (Lest 1503 ganger)
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« på: august 19, 2018, 18:04:47 pm »

Får ikke start på bobla. Har avdekket at det ikke kommer noe bensinsprut ut av den bøyde pinnen når jeg gir gass. Har sett på speed accelerator pump og finner ikke noe feil der heller men det er litt slark i det hullet som pinnen sitter i (se bilde). Kan dette gjøre at pumpa ikke funker bra nok - hvor mye skal den egentlig gå ut og inn den pumpaveiva? Noen som vet om man kan kjøpt akkurat den delen som er slitt? Det er en 28 pict-1 forgasser og bobla har ikke vært startet på 30 år..

* bilde01.JPG (54.28 KB. 792x600 - vist 191 ganger.)

Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: august 20, 2018, 07:31:30 am »

Siden den har stått stille så lenge, er det veldig sannsynlig at kuleventilene til akspumpa har satt seg fast. Den ene kula sitter oppi flotørhuset under en liten plugg. Pluggen er gjenget, så skru en M4 skrue inn i den og trekk den opp. Da skal det komme en liten kule ut. Sitter også en kule under den bøyde messingpinnen som bensinen skal komme ut av. For å få den ut må du trekke messingrøret rett opp, og så trekke ut den lille låsepinnen som sitter på utsiden av forgasseren, på kanalen rett under messingen. Da skal du også få ut en ennå mindre kule.
Regner med en eller begge kulene sitter fast :-)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #2 på: august 20, 2018, 07:54:05 am »

Ja jeg er klar over de kulene. Jeg hører dem når jeg snur på forgasseren så trodde at dem kanskje var greie. Jeg får nok ta en skikkelig rens av hele forgasseren. Den slarken i veiva har kanskje ikke noe å si foreløpig men jeg bør vel gjøre noe her på sikt. Den er iferd med å slite seg i stykker ser det ut til. Noen som har mening om det?
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 21, 2018, 08:48:18 am »

Hvis det er mye slark der pumpearmen sitter festet i speldakslingen kan spruten fra aksellerasjons pumpa komme inn litt seint. Men jeg veit ikke om dette er noe man merker når man kjører. Jeg har alltid byttet det ut hvis det har slarket. Veit ikke om disse går an å få kjøpt nye.
 Hvis gummimembranen som sitter bak lokket på aksellerasjonspumpa er blitt gammel og stiv så kan man også få problemer.
Ellers så skal motoren klare og få start selv om aksellerasjonspumpa ikke fungerer (noen av de virkelig gamle boblemodellene ble levert med forgasser uten aksellerasjonspumpe). Pumpa sin jobb er å gi en god sprut med bensin ned i motoren når man gasser på. Hvis denne streiker så får man fort en god dose med fusk, host og hark når man tråkker på pedalen.
En god rens og sjekk av hele forgasseren kan gjøre underverker.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #4 på: august 22, 2018, 19:52:23 pm »

Takk for svar. Fint dere med erfaring kommer med input. Ser ut til at jeg kan kjøpe den delen på eBay.
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!