mars 28, 2024, 14:49:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hi torque starter ifra ebay  (Lest 1814 ganger)
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« på: september 09, 2018, 18:15:31 pm »

Ja, da har jeg fått inn klutch og på det nærmeste kjørt inn motoren.
Så begynner starteren jeg kjøpte på ebay å krangle. Noen som har hatt problem med lignende starter?? Finner ikke maken på ebay, når jeg sjekker
Starter slå inn og roterer, men virker til å ha noe slark i aksling, med den følge at startdrevet etterhvert
slurer på tankrans på svinghjulet. Har forsøkt å lakkere drevet og se om den griper riktig mot tannkransen på svinghjul.
Merkene viser at den griper med nesten hele drevet, og at tennene på svinghjulet griper helt i bunn på starterdrevet.
Alt er skrudd godt fast og har friske kabler/koblinger.  Er starteren bare å hive? Anbefalinger er velkommen for en skikkelig løsning!
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: september 09, 2018, 19:42:29 pm »

Og starterforingen i girkassen har samme diameter som akselen på starteren?
Viss den starteren trenger foring da  Øyerulling

Svinghjulet er også 130 tenner?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #2 på: september 10, 2018, 10:32:17 am »

Disse Hi torque-starterne har ikke lang aksling og foring. Forøvrig har den identisk starterdrev med original starter. WBX svinghjul, har ikke telt tennene.  Øyerulling Originalstarteren funka, men turna for sakte.
Den jeg har er trolig noe møkk der aksling ikke er godt nok opplagret i selve startmotoren til å klare jobben.
Har lyst til å bore et lite inspeksjonshull inn fra høyre inn i svinghjulshuset der startmotor sitter, på høyde med drevet og se hva som skjer når jeg tjuvkobler innslaget. Noen som har erfaring ifra Hi Torque starterne ifra nneberg/Hotshop?  Hæ
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: september 10, 2018, 12:33:29 pm »

Så lenge roiginalstarteren virket bør jo svinghjul være riktig, ja. Hadde bare en motor en gang med 6V og 200mm clutch, og da røk 12v starterne etter en stund.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #4 på: september 10, 2018, 18:41:39 pm »

Ja, det er jo en slitasjedel, men den burde holde lenger enn ca 50 -100 korte startforsøk før den tar kvelden. Hva er forskjellen på 6V og 12V startere?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: september 10, 2018, 20:42:43 pm »

6V svinghjul har 109 tenner, og 12V 130 tenner og dermed litt større diameter. Starterne har derfor forskjellig tanning som passer til svinghjulet.
Men så finnes det startere som ikke følger denne regelen også. Mener det er 67 boble som er 6V, men tennene som 12V.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #6 på: september 11, 2018, 13:30:15 pm »

OK, takk for kunnskapendeling! Glad
Kryper til korset og handler meg en forhåpentligvis bedre startmotor hos en norsk leverandør. Øyerulling
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!