mars 28, 2024, 16:10:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Overhaling 1500 T3  (Lest 1814 ganger)
Tore vs
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Gol



Vis profil
« på: desember 30, 2018, 00:24:04 am »

Har åpnet en 64 mod 1500 fra en notch og ser at det ikke er noe lager til kammen.
Greit nok, men kan den linjeborres med pass til lager??
Og hvem kan utføre dette  proft.

Tore
Loggført

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: desember 30, 2018, 08:58:40 am »

Karl Fredrik på Unneberg Bil har værktøj til at linieborre til kam lager.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: desember 30, 2018, 09:37:59 am »

Trodde kun gamle boblemotor med fast dynamofot kunne mangle kamlager. Noen som har en oversikt over hvilke nyere som ikke har dette?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 30, 2018, 21:47:44 pm »

Trodde kun gamle boblemotor med fast dynamofot kunne mangle kamlager. Noen som har en oversikt over hvilke nyere som ikke har dette?

Skal sjekke litt i gamle bøker. Tror jeg har hørt om dette, men da kun på de aller aller første 1500 motorene...

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 30, 2018, 22:15:24 pm »

Kan se ut som dette stemmer. Tidlige Type 3 motorer hadde ikke kamlager. 
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: desember 31, 2018, 22:04:29 pm »

Kan jo bli spennende når jeg en gang åpner min 65 1500S  Glad
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 31, 2018, 22:55:54 pm »

Begynner motornummeret med O eller bare tall er det stor sjanse for at det er en slik motor...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: januar 01, 2019, 22:43:01 pm »

Burde gå fint med kamlagring direkte i blokka, så lenge olja er rein. Er vel bedriten olje som virker som slipepasta der, så egentlig ville ett ordentlig oljefilter vært viktigere enn kamlager. Motorsykler har jo det fortsatt, selv om de drar 16.000 omdreininger støtt og stadig og holder lenge.
Ellers mener jeg skille er på 66-modellen på 1200 (dvs de med D-prefiks har kamlager), så trolig samme på t3.
« Siste redigering: januar 01, 2019, 22:47:11 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!